Mustanmerenruusu (torpankukka), Achimenes

Kirjoittaja
Viesti
Anne Kimiläinen
Anne Kimiläinen
Uusi jäsen (40 reputation)Uusi jäsen (40 reputation)Uusi jäsen (40 reputation)Uusi jäsen (40 reputation)Uusi jäsen (40 reputation)Uusi jäsen (40 reputation)Uusi jäsen (40 reputation)Uusi jäsen (40 reputation)Uusi jäsen (40 reputation)
Ryhmä: Jäsenet
Viestiä: 40, Käynnit: 8

Kasvi oli tuiki tuntematon minulle kun viime keväänä ostin kokeilumielessä punaisia ja valkoisia käpyjä marketista. Sain vielä ystävältäni sinisiä taimia. Hienosti kasvoivat koko kesän. Sitten syksyllä ne kuolla kupsahtivat yllätyksekseni kaikki. Syksymmällä sitten ystäväni (jolta sain sen sinisen) kyseli että onko tullut paljon käpyjä - enhän minä edes tajunnut niitä käpyjä kaivaa jostain... Kotiin päästyäni aloin kaivelemaan purkkeja ja kaikista kolmesta löytyi käpyjä. Ne on talvehtineet lautasella ilman multaa (!) keittiössä. Tänään tuikkasin ne multaan - kaikki siniset, valkoiset ja punaiset sekaisin. Saas nähdä tuleekohan niistä mitään. oho

jutikka
jutikka
Viherpeukalo (201 reputation)Viherpeukalo (201 reputation)Viherpeukalo (201 reputation)Viherpeukalo (201 reputation)Viherpeukalo (201 reputation)Viherpeukalo (201 reputation)Viherpeukalo (201 reputation)Viherpeukalo (201 reputation)Viherpeukalo (201 reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 7,2K, Käynnit: 374
ihan kevyesti ole peittänyt.
Raili-45
Raili-45
Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)
Viestiä: 2,7K, Käynnit: 0

Kiitos Kurpitsa! Tää on mun eka yritys kun olivat irtokäpyjä niin ei ollut mitään ohjeita miten istutetaan multaan.Saa sit nähä kuin käy.

Kurppa.
Kurppa.
Ylipuutarhuri (62,0K reputation)Ylipuutarhuri (62,0K reputation)Ylipuutarhuri (62,0K reputation)Ylipuutarhuri (62,0K reputation)Ylipuutarhuri (62,0K reputation)Ylipuutarhuri (62,0K reputation)Ylipuutarhuri (62,0K reputation)Ylipuutarhuri (62,0K reputation)Ylipuutarhuri (62,0K reputation)
Viestiä: 28,0K, Käynnit: 114,0K
Parin sentin syvyyteen korkeintaan (niin ainakin mie olen laittanut, itää nopeammin)

Kotka, Karhula. Vyöhyke II  Otetaan mitä on.
Raili-45
Raili-45
Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)
Viestiä: 2,7K, Käynnit: 0

Minä ostin tänään Hyrylän Kukkatalosta Mustanmerenruusun käpyjä.

5 kpl 2.50€  vaaleansininen ja persikaväri oli irtomyynti sai itse valita kävyt,tietty kaikkein isoimmathan minä valkkasin.Nyt kysyisin kuinka syvälle multaan istutaisin nuo käpyset.

raipel
raipel
Viherpeukalo (303 reputation)Viherpeukalo (303 reputation)Viherpeukalo (303 reputation)Viherpeukalo (303 reputation)Viherpeukalo (303 reputation)Viherpeukalo (303 reputation)Viherpeukalo (303 reputation)Viherpeukalo (303 reputation)Viherpeukalo (303 reputation)
Viestiä: 962, Käynnit: 6,8K
mummuk kirjoitti

Ihmetellen teidän juttuja luen, minulla on ollut n 30 vuotta, kauemminkin sinililaa mustanmerenruusua ja lähes yhtä kauan punaista eivätkä ole sekoittuneet, aina ruukuissa on samaa väriä kaikki. Ja samalla ikkunalla kukkivat koko kesän.

Kyllä minullakin ovat säilyneet oman värisenä omassa ruukussaan, vaikka vieri vieressä, mutta eivät samassa ruukussa.
LMH
LMH
Uusi jäsen (12 reputation)Uusi jäsen (12 reputation)Uusi jäsen (12 reputation)Uusi jäsen (12 reputation)Uusi jäsen (12 reputation)Uusi jäsen (12 reputation)Uusi jäsen (12 reputation)Uusi jäsen (12 reputation)Uusi jäsen (12 reputation)
Viestiä: 431, Käynnit: 0
Nyt on laitettu multiin nuo kävyt. Saa nähä, että tuleeko eriväriset. Pitäis olla sinistä ja punaista.
illis
illis
Uusi jäsen (15 reputation)Uusi jäsen (15 reputation)Uusi jäsen (15 reputation)Uusi jäsen (15 reputation)Uusi jäsen (15 reputation)Uusi jäsen (15 reputation)Uusi jäsen (15 reputation)Uusi jäsen (15 reputation)Uusi jäsen (15 reputation)
Viestiä: 1,3K, Käynnit: 3
Joku täällä syksyllä halusi mustanmerenruusun pistokkaita, mitä ihmettelin kovasti. Laitoin kokeeksi muutaman varren vesilasiin, oli siinä useita viikkoja, vettä vaan vaihdoin. Eikös vaan kasvanut juuria ja jopa pienet kävytkin ilmestyi. Heitin pois kuitenkin, kun en viitsinyt alkaa uutta kasvattelemaan talvea vasten. Täytyypä kokeilla uudestaan nyt keväämmällä kun pääsee latvomaan. Purkissa olleet kävyt oli pilaantuneet talven aikana joten ostin nyt uudet ja laitoin multaan.
A.i.k.a
A.i.k.a
Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)
Viestiä: 1,6K, Käynnit: 0
Normaalisti minäkin ne olisin ne jakanut, mutta kun nyt niissä oli jo viiden sentin hentoiset kasvut. Pelkäsin, että ottavat nokkiinsa, jos ne nyt menevät poikki.
PirjoA
PirjoA
Mestaripuutarhuri (1,3K reputation)Mestaripuutarhuri (1,3K reputation)Mestaripuutarhuri (1,3K reputation)Mestaripuutarhuri (1,3K reputation)Mestaripuutarhuri (1,3K reputation)Mestaripuutarhuri (1,3K reputation)Mestaripuutarhuri (1,3K reputation)Mestaripuutarhuri (1,3K reputation)Mestaripuutarhuri (1,3K reputation)
Viestiä: 2,7K, Käynnit: 5,7K
Otan joka vuosi kävyt ja laitan uuteen multaan jo vuosikymmeniä! Samoin äitini ja ainakin yli 40 vuotta! Ja aina vaan sama "suku" kasvaa ja samanvärisenä!
TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku