Mustanmerenruusu (torpankukka), Achimenes

Kirjoittaja
Viesti
Kilppu
Kilppu
Uusi jäsen (26 reputation)Uusi jäsen (26 reputation)Uusi jäsen (26 reputation)Uusi jäsen (26 reputation)Uusi jäsen (26 reputation)Uusi jäsen (26 reputation)Uusi jäsen (26 reputation)Uusi jäsen (26 reputation)Uusi jäsen (26 reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 678, Käynnit: 8

Minä laitoin tuollaiseen 12-15cm ruukkuun 5käpyä. Aika pian niitten pitäisi nousta, ite kurkkasin yhtä käpyä että vähän kaivoin esille niin oli lähtenyt reippaaseen kasvuun siitä mitä laitoin ne, oiko viikko sitten.

LMH
LMH
Uusi jäsen (12 reputation)Uusi jäsen (12 reputation)Uusi jäsen (12 reputation)Uusi jäsen (12 reputation)Uusi jäsen (12 reputation)Uusi jäsen (12 reputation)Uusi jäsen (12 reputation)Uusi jäsen (12 reputation)Uusi jäsen (12 reputation)
Viestiä: 431, Käynnit: 0
kuinka nopeasti nousevat ekat piipat?
LMH
LMH
Uusi jäsen (12 reputation)Uusi jäsen (12 reputation)Uusi jäsen (12 reputation)Uusi jäsen (12 reputation)Uusi jäsen (12 reputation)Uusi jäsen (12 reputation)Uusi jäsen (12 reputation)Uusi jäsen (12 reputation)Uusi jäsen (12 reputation)
voinko siis laittaa 12-15cm ruukkuun nuo kaikki 10 käpyä?
PirjoA
PirjoA
Mestaripuutarhuri (1,3K reputation)Mestaripuutarhuri (1,3K reputation)Mestaripuutarhuri (1,3K reputation)Mestaripuutarhuri (1,3K reputation)Mestaripuutarhuri (1,3K reputation)Mestaripuutarhuri (1,3K reputation)Mestaripuutarhuri (1,3K reputation)Mestaripuutarhuri (1,3K reputation)Mestaripuutarhuri (1,3K reputation)
Viestiä: 2,7K, Käynnit: 5,7K
mormaaliin kukkamultaan ja noin 12-15 cm ruukkuun käpyjen päälle olen laittanut 1/5- 1cm verran multaa kannattaa jättää ruukkuun tilaa, että voi lisätä multaa kun ovat kasvaneet mittaa tulevat tanakammiksi. Ne on niin helppoja kasvattaa, että ei voi mennä pilalle. Ylimääräiset laitoin itsellä aluslautaselle ja siihen vähän multaa ja kasvavat siinäkin, kun haen lisää multaa laitan kukkaruukkuun kasvamaan!
LMH
LMH
Tietämätön kyselee... ostin äsken 5punaisen ja 5sinisen mustanmerenruusun käpyjä. mitenkäs nyt pitää toimia? Millaista multaa, kuinka iso purkki ym.
scaleo
scaleo
Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)
Ryhmä: Jäsenet
Viestiä: 183, Käynnit: 0

Siispä vaihdan uuden mullan. minulla on valkoinen Mustanmerenruusu, joltakin täältä p-netistä käpyjä sain...enpä muista keneltä.

Huomenna taidan sitten mullat vaihtaa ja kävyt inventoidakieli ulkoa

PirjoA
PirjoA
Mestaripuutarhuri (1,3K reputation)Mestaripuutarhuri (1,3K reputation)Mestaripuutarhuri (1,3K reputation)Mestaripuutarhuri (1,3K reputation)Mestaripuutarhuri (1,3K reputation)Mestaripuutarhuri (1,3K reputation)Mestaripuutarhuri (1,3K reputation)Mestaripuutarhuri (1,3K reputation)Mestaripuutarhuri (1,3K reputation)
älä huoli mai-lee minulla on ollut mustanmeren ruusuja varmaan 20 vuotta ja aina olen ne tammikuussa laittanut uudelleen kasvamaan! Aikaisemmin kukkivat! Ja ainakin minulla vahvoja ovat olleet!
mai-lee
mai-lee
Puutarhatohtori  (2,3K reputation)Puutarhatohtori  (2,3K reputation)Puutarhatohtori  (2,3K reputation)Puutarhatohtori  (2,3K reputation)Puutarhatohtori  (2,3K reputation)Puutarhatohtori  (2,3K reputation)Puutarhatohtori  (2,3K reputation)Puutarhatohtori  (2,3K reputation)Puutarhatohtori  (2,3K reputation)
Viestiä: 5,3K, Käynnit: 32,0K
ei olisi pitänyt pitää kiirettä. etelkan juttu olisi ollut luettava. ruukutin juuri aamusella kaikki kahdeksan käpyä, jotka purkista löysin:_)

keskitien kulkija
hki Ib/vantaa II

PirjoA
PirjoA
ei minulla ole vaihtanut väriä ja punainen kasvaa pystympää kasvua se lila on minulla aina amppelissa! samalla ikkunalla kasvavat!
Etelka
Etelka
Uusi jäsen (7 reputation)Uusi jäsen (7 reputation)Uusi jäsen (7 reputation)Uusi jäsen (7 reputation)Uusi jäsen (7 reputation)Uusi jäsen (7 reputation)Uusi jäsen (7 reputation)Uusi jäsen (7 reputation)Uusi jäsen (7 reputation)
Viestiä: 263, Käynnit: 36
Minulla on sellainen kokemus että os laitan liian aikaisin kävyt multaan, kasveista tulee honteloita ja heikohkoja. Laitan itse aina hiihtolomaviikolla joka meilläpäin on viikko 8.

Lopuksi kysymys: Mistä se johtuu että vaaleanpunaisten kukkien kävyistä tuleekin liilanvärisiä kukkia seuraavana vuonna? Kiitos vastauksesta.
TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku