Roscoea

Kirjoittaja
Viesti
törnrosa
törnrosa
Uusi jäsen (38 reputation)Uusi jäsen (38 reputation)Uusi jäsen (38 reputation)Uusi jäsen (38 reputation)Uusi jäsen (38 reputation)Uusi jäsen (38 reputation)Uusi jäsen (38 reputation)Uusi jäsen (38 reputation)Uusi jäsen (38 reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 2,4K, Käynnit: 0

Kävin oikein mittaamassa: Valkoisten korkeus oli kaikkiaan 28 cm. Ne punaiset ovat vasta kasvamassa. Yhdessä punaisessa näkyy nuppu, mutta kukka ei ole vielä auennut. Kun aukeaa niin laitan kuvan. Kumma juttu on se, että myyjä sanoi, että ne valkoiset kukkivat huonommin ja siksi ostin niitä vain ne kolme ja mukamas ne punaiset kukkivat helpommin ja niitä tuli sitten enemmän(6kpl). Lisäksi ne punaiten juurakot olivat jotenkin elinvoimaisemman näköisiä. Minulla nuo ovat talon edessä portaillaruukuissaan, kun ei ole kasvihuonetta(vielä) eikä kuistia. Surffailin netissä ja siellä sanottiin, että kannattaa istuttaa ulos vasta hallojen mentyä. Voi olla tosiaan viisasta vielä oodottaa. Tarkkailen muutenkin säätiedotusta ja etenkin yölämpötiloja tarkasti, ettei kasvini palellu. Se halpottaa hieman elämää, kun sisällä on enemmän tilaa. 

Onko Sinulla, Malvankukka myöskin molempia värejä?

malvankukka
malvankukka
Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)
Viestiä: 1,6K, Käynnit: 0

Minun Roscoeani on vielä kasvarissa, jurottaa juutas kun sinne siirsin kuistilta...mutta jospa ulospääsy aikanaan piristäisi. Hienosti olet saanut kukkimaan omasi! Miten korkea se on?

törnrosa
törnrosa
Uusi jäsen (38 reputation)Uusi jäsen (38 reputation)Uusi jäsen (38 reputation)Uusi jäsen (38 reputation)Uusi jäsen (38 reputation)Uusi jäsen (38 reputation)Uusi jäsen (38 reputation)Uusi jäsen (38 reputation)Uusi jäsen (38 reputation)

Laitan tänne juuri kuvaamani valkoisen Roscoean kuvan. Ne kukkivat vielä ruukuissa, koska en ole ehtinyt laittamaan niitä vielä maahan. Malvankukka, miten omasi jakselevat?

malvankukka
malvankukka
Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)

Törnrosa, "Salaisuuksien puutarhasi" kuulostaa ihanalta... minusta tuntuu, että näin keväisin suurin osa pihastani on yhtä salaisuuksien puutarhaa, kun koitan pipo savuten miettiä, mikä mahtaa olla mikäkin jännittävän näköinen verso...oho  Toistaiseksi vielä olen pysynyt jollain lailla kärryillä...

Pienen (tosi pienen) lammikon reunalle ajattelin hänet istuttaa, puolivarjoon, kavereina rhodoja, kuunliljoja, tarhajuoru, jaloangervoja, kesäesikko, varjo- ja lehtorikkoa ym. Tuo ideasi herkänkauniiden erikoisuuksien kokoamisesta on todella hieno. Eivät jää perennapenkkien  dramaqueenien varjoon... hymy

törnrosa
törnrosa

Joo, ihmettelen sitä itsekin. En ole tehnyt niille muuta kuin pannut ruukkuihin ja multaan. Ovat vielä sellaisessa hämärähkössä paikassa portailla(sisällä), kun tila on vähän kortilla näin keväällä. Minkälaiseen paikkaan aiot laittaa ne sitten ulkona? Olen hahmotellut omiani sellaiseen happamahkoon multaan puolivarjoiselle takapihalle, jossa on rhodoja ja atsalea ja pari japanin mangoliaa isoina kasveina. Helmoissa on kuunliljaa, kotkansiipiä , kolmiolehtiä ja sitten tikankontteja. Olen nimennyt tämän osan puutarhaani"salaisuuksien puutarhaksi". Nimi johtuu siitä, että vaikka kasvit eivät ole koolla pilattuja ne ovat sellaisia helmiä asiantuntijoiden mielestä. Etupihalle olen sijoittanut sitten suuret ja komeat kasvit, jotka kaikki muutkin huomaavatsilmän isku.

malvankukka
malvankukka

Törnrosa, sori en huomannut aiempaa viestiäsi... kyllä minä sorruin siihen kummajaiseen...silmän isku  Mulla on vasta ekoja versoja tulossa, ompa ollut huima vauhti sinun kasvillasi! 

törnrosa
törnrosa

Jopas nyt jotakin! Nyt niistä taimista on jo yksi vaalea kukassa ja yhdessä punertavassa on nuppu tulollaan. Olen sivan ällistynyt moisesta vauhdista. Ymmärsin, että kukkisi vasta loppu kesästä. Näissä ei ole edes kunnon lehtiäkään vielä.

törnrosa
törnrosa

Kerro nyt toki, Malvankukka oletko Sinäkin sortunut moisiin kummajaisiin? Minulla ovat juurakot mullassa esikasvamassa ja ainakin muutamassa näkyy jo piipat.

malvankukka
malvankukka

No voi yhen kerran! Ja vielä toisenkin... täällähän on jo otsikko sille, hitsin hitsi... mitenkä hiipikin mieleen että onkohan se edes perenna vai mikä mukulakasvi...

Anteeksi kauhiasti, modet saa nyt virtuaalisesti räpsäyttää kynsille modeluudalla mua tyhmää jonka sormet käy nopeammin kuin aivot... jospa kohta pystytte poistamaan turhia otsikoita.

törnrosa
törnrosa

Voisihan sitä inkivääriorkideaksikin kutsua. Kuitenkin itse vierastan sellaisia nimiä, joissa nimi johtaa lajissa harhaan ja sitten myöhemmin tulee väärin käsityksiä. Googlesta selvisi, että se viihtyy happamassa maassa ja puolivarjossa kuten tikankontitkin. Jossakin jutussa mainittiin, että talvehtii hyvin Englannissa ja jopa Kanadassa asti. Itse kyllä aion nostaa juurakot ylös talveksi, kun säilytykseen on tilaa ja mahdollisuuksia. Olen ihan täpinöissäni juurakoiden suhteen. Laitoin ne veteen likoamaan ja huomenna sitten ruukutan ne. Tästä tulee jännittävä kesä!

TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku