sammalpeite katoksen päälle

Kirjoittaja
Viesti
Mustatulppaani
Mustatulppaani
Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 617, Käynnit: 0
Minä laitoin katolle paksuhkon muovin ja pienet reunalistat, sitten päälle hienoa hiekkaa ja multaa. Sitten hain metsästä pieniä tuppaita erilaisia sammaleita ym. kasveja ja omasta pihasta keltamaksaruohoa. Viimeiseksi pieniä kiviä estämään kosteuden karkaamista (minulla nyt sattui olemaan valkoisia). Ensimmäisenä kesänä kastelin muutaman kerran siinä se.
Annabella
Annabella
Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)
Viestiä: 425, Käynnit: 0
Vihermummeli, katsopa vanhojen keskusteluiden puolelta. Siellä oli aiheesta keskustelua.
Fiia
Fiia
Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)
Viestiä: 1,2K, Käynnit: 0

Heh, onkohan Mustatulppaani ja Annabella sisarukset, kun ovat niin samannäköiset?

Hieno katto. Miten olet, Mustatulppaani, tuon oikein saanut aikaan?

nanikka
nanikka
Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)
Viestiä: 3,3K, Käynnit: 0

Mulla on semmoinen käsitys, että jos haluaa sammalta kasvavan katolla, niin pitää olla "tuplahuopa". Toinen suojaa kattoa kosteudelta ja toinen pidättää sitä samaista kosteutta sammaleelle.

Ei ole kauaa aikaa kun telkkarista tuli jossakin ohjelmassa justiinsa tuosta aiheesta.

anttipa
anttipa
Uusi jäsen (6 reputation)Uusi jäsen (6 reputation)Uusi jäsen (6 reputation)Uusi jäsen (6 reputation)Uusi jäsen (6 reputation)Uusi jäsen (6 reputation)Uusi jäsen (6 reputation)Uusi jäsen (6 reputation)Uusi jäsen (6 reputation)
Viestiä: 717, Käynnit: 1

Vihermummelilla on mielestäni aika ihmeellinen haave. Huopakaton hoito-ohjeissa kun nimenomaan käsketään harjaamaan neulaset ja muut töryt vuosittain pois huopakatolta. Kun törkyyn alkaa kasvaa sammalta se pitää huopaa koko ajan kosteana ja se menee ennen pitkää rikki. Kun sitten alla oleviin lautoihin leviää kostetutta, ne alkavat hyvin nopeasti lahoa.

Annabella
Annabella
Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)
Viestiä: 425, Käynnit: 0
On siinä koiralla upea koti!
Mustatulppaani
Mustatulppaani
Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)
Viestiä: 617, Käynnit: 0

Tästä ei taida paljo apua olla, mutta minä tein koirankoppiin tälläisen katon

maalis
maalis
Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)
Ryhmä: Jäsenet
Viestiä: 120, Käynnit: 0

Epäilenpä että valmista sammalta saisi jostain ostettua, jos sitä tarkoitit...? En tietysti mene vannomaan mitä esim. etelä-suomen puutarhamyymälöiden valikoimista löytyy, mutta itse puutarhamyyjänä en ole moiseen törmännyt. Varmaan varmin keino on tosiaan kiivetä sinne katolle sen piimä-sammal pirtelön ja sudin kanssa silmän isku Mietin vaan sitä huopaa kasvualustana, että voisko siinä olevat kemikaalit haitata tuota sammaloitumista, varsinkin jos huopa on melko uutta? Tää on nyt vaan ihan arvelua... Joku jolla oikeeta tietoo/kokemusta vois kommentoida. 

vihermummeli
vihermummeli
Ryhmä: Jäsenet
Viestiä: 1, Käynnit: 0

Haluaisin grillikatoksen kattohuovan päälle sammalpeitteen. Onkohan sellaisia myynnissä jossain ja mitä mahtavat maksaa? Tarvitsisin noin 15 neliömetriä.   Onko  hankala kasvattaa itse. Olen kyllä onnistunut piimän avulla peittämään luonnonkiviä.

TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku