Kukkasipulien kasvu kuorikatteen alta

Kirjoittaja
Viesti
Oulunseudulta
Oulunseudulta
Uusi jäsen (47 reputation)Uusi jäsen (47 reputation)Uusi jäsen (47 reputation)Uusi jäsen (47 reputation)Uusi jäsen (47 reputation)Uusi jäsen (47 reputation)Uusi jäsen (47 reputation)Uusi jäsen (47 reputation)Uusi jäsen (47 reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 3,0K, Käynnit: 122
Olen siirrellyt ruskoliljaa vaikka mihin aikaan kesästä eikä ole ollut moksiskaan. Kannattaa vaan kaivaa tarpeeksi syvältä sillä sipulit ovat todella syvällä.
valopää
valopää
Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)
Viestiä: 1,1K, Käynnit: 3

ainakin minulla idän sinililjat, helmililjat, balkaninvuokot ja kevättähdet tulivat esiin yhtä aikaisin katteen alta kuin ilman katetta olevista penkeistä. sinililjat ja helmililjat tuntuvat myös leviävän ihan mukavasti katteesta huolimatta. minulla tosin ei ole kovin paksua katekerrosta, ehkä noin kolmen sentin kerros. perennapenkkiin (kuunliljat ym.) ei kannata mielestäni katetta laittaa, perennat pääsevät huonosti leviämään, jos maa on katettu.

A.i.k.a
A.i.k.a
Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)
Viestiä: 1,6K, Käynnit: 0

Minulla ei kokemusta kuorikatteesta ole, mutta eräs tuttuni valittelee, että maa sulaa sen alla paljon hitaammin keväällä. Minkälaisia kokemuksia muilla, asiasta on? Onko näin? Jos näin on, sipulikukkien kukinta varmaankin vähän viivästyy? Ja tietysti perennojen kasvuunlähtökin. Varsinkin kuunliljojen kanssa se olisi aika harmittavaa, kun muutenkin nousevat kohtuullisen myöhään.

minttumeirami
minttumeirami
Aloittelija (95 reputation)Aloittelija (95 reputation)Aloittelija (95 reputation)Aloittelija (95 reputation)Aloittelija (95 reputation)Aloittelija (95 reputation)Aloittelija (95 reputation)Aloittelija (95 reputation)Aloittelija (95 reputation)
Viestiä: 487, Käynnit: 0

Ekaan kysymykseen "jaksaa" ja tokaan kysymykseen "kannattaa ehdottomasti"  hymy.

misku
misku
Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)
Ryhmä: Jäsenet
Viestiä: 9, Käynnit: 0

Pöljä kysymys, mutta jaksaako kukkasipulit nousta kukkapenkistä, jos niiden päällä on kunnon kuorikatekerros. Olen laittanut kuunliljojen ja timattituijien joukkoon tulppaania yms. sipulia, jotta keväällä olisi pihalla väriä. Haluaisin kuitenkin estää enempien rikkakasvien riehumisen penkissä.

Toinen kysymys katteesta. Voiko sitä laittaa tänä keväänä istutetun kuusiaidan tyveen?

TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku