Mistä multaa Tampereen seudulla?

Kirjoittaja
Viesti
illis
illis
Uusi jäsen (15 reputation)Uusi jäsen (15 reputation)Uusi jäsen (15 reputation)Uusi jäsen (15 reputation)Uusi jäsen (15 reputation)Uusi jäsen (15 reputation)Uusi jäsen (15 reputation)Uusi jäsen (15 reputation)Uusi jäsen (15 reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 1,3K, Käynnit: 3
oliivipuu
oliivipuu
Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)
Ryhmä: Jäsenet
Viestiä: 186, Käynnit: 767
Minäkin olen sitä hakenut Koukkujärveltä, mutten ole kyllä kasvimaalle uskaltanut laittaa. Perennoille oikein hyvää ja edullista. Ainakin Pinsiön taimisto myy hyvää multaa jos käytössä on peräkärry.
Ania
Ania
Puutarhuri (725 reputation)Puutarhuri (725 reputation)Puutarhuri (725 reputation)Puutarhuri (725 reputation)Puutarhuri (725 reputation)Puutarhuri (725 reputation)Puutarhuri (725 reputation)Puutarhuri (725 reputation)Puutarhuri (725 reputation)
Viestiä: 4,5K, Käynnit: 902
Minä olen ymmärtänyt että jättenkäsittelylaitoksen kompostia ei saa laittaa kasvimaalle sen vuoksi, että sisältää raskasmetalleja. Joskus sellaisesta on löytynyt kortonkeja, pikkuhousunsuojien muovikerroksia ja kaikenlaisia muovitikkuja. Eli ihan ehtaa ihmispaksaa lienee vaikuttavana aineena, mikä osuus sillä lie kasvimaalle käyttökiellossa.

Se on hiihettävä kelin aikaan.

Lottis
Lottis
Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)
Viestiä: 45, Käynnit: 0
Ja niinhän siellä ihan lukeekin tuoteselostuksissa, että ei suositella tuota kompostimultaa maastasyötävien kasvatukseen...
Lottis
Lottis
Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)
Viestiä: 45, Käynnit: 0
Hei, mites nuo jätteenkäsittelylaitosten mullat, onko oikeesti hyvää tavaraa esim. kasvimaan perustamiseen? Ettei tule mitään terveyshaittoja?

eli mistä hyvää multaa kasvimaalle/kasvihuoneen isoihin lootiin?
duh
duh
Uusi jäsen (25 reputation)Uusi jäsen (25 reputation)Uusi jäsen (25 reputation)Uusi jäsen (25 reputation)Uusi jäsen (25 reputation)Uusi jäsen (25 reputation)Uusi jäsen (25 reputation)Uusi jäsen (25 reputation)Uusi jäsen (25 reputation)
Viestiä: 25, Käynnit: 0
Me ollaan sitä haettu useampi kärryllinen koukkujärveltä, ja ihan hyvää tavaraa on. Joka paikkaan oon sitä tunkenut ja ainakin kukat siinä kasvaa hyvin. Hiekkaa oon yleensä vähän sekoittanut ja nyt tänäkeväänä hevosenlantaa myös. Viimekesänä kurkut kasvoi ihan pelkässä tuossa kompostimullassa ihan vallan mainiosti
Innostunut
Innostunut
Aloittelija (65 reputation)Aloittelija (65 reputation)Aloittelija (65 reputation)Aloittelija (65 reputation)Aloittelija (65 reputation)Aloittelija (65 reputation)Aloittelija (65 reputation)Aloittelija (65 reputation)Aloittelija (65 reputation)
Viestiä: 64, Käynnit: 0
Onko kokemusta Pirkanmaan jätehuollon myymästä kompostimullasta? Nurmikon pohjaksi ja uusiin kukkapenkkeihin olisi tarkoitus käyttää. Aikaisemmin ollaan käytetty Lammin puutarhamultaa ja se on ollut hyvää, mutta nyt tarvittaisiin iso määrä multaa. Pitää tehdä vähän hinta/laatu vertailuja.
Ihaanpihalla
Ihaanpihalla
Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)
Viestiä: 166, Käynnit: 4
Lammin Puutarhamullalta olen tilannut multaa jo kolmasti. Kalkittua, lannoitettua ja seulottua. Olen ollut kovasti tyytyväinen. Tässäpä linkki:

http://www.lamminpuutarhamulta.com/
viherpeukalo
viherpeukalo
Uusi jäsen (38 reputation)Uusi jäsen (38 reputation)Uusi jäsen (38 reputation)Uusi jäsen (38 reputation)Uusi jäsen (38 reputation)Uusi jäsen (38 reputation)Uusi jäsen (38 reputation)Uusi jäsen (38 reputation)Uusi jäsen (38 reputation)
Viestiä: 6,7K, Käynnit: 358

tarleena, olen siitä kuullut juttua, meidän pihaan on kuulemma joskus ammoisina aikoina tuotu nurmikon mullaksi tuota. Kasvaahan se edelleen, meillä on kyllä saivmaa itsellä. Itse olen ostanut kuormallisen, ison, broilerkompostimultaa ja on kyllä hyvää ollut.

Liisukka
Liisukka
Uusi jäsen (25 reputation)Uusi jäsen (25 reputation)Uusi jäsen (25 reputation)Uusi jäsen (25 reputation)Uusi jäsen (25 reputation)Uusi jäsen (25 reputation)Uusi jäsen (25 reputation)Uusi jäsen (25 reputation)Uusi jäsen (25 reputation)
Viestiä: 1,6K, Käynnit: 6

Tampereen Autoilutyö myy hyvää multaa. (Myös muita viherrakentamisen tuotteita.)
Sepelisampo Tampereella toimii pienempien erien noutopaikkana.
Tampereen pihapojat myy Vapon multatuotteita. (On meinaan tosi hyvää kasvualustaa perennoille -ei seiso vesi!)

TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku