Hyasintti, hyötäminen

Kirjoittaja
Viesti
Kesäranta
Kesäranta
Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 435, Käynnit: 15
Minä olen ostanut sipuleita puutarhalta syksyisin ja ne on käsitelty niin,että kukkivat joulun aikoihin.Itse olen syyskuun loppupuolella niitä laittanut noin pari-kolme senttiä sipulia suurempaan purkkiin multa-hiekka seokseen.Sipulia pitää näkyä noin 1/3 osa mullan yläpuolelta,muuten sipuli mätänee.Sitten kastelu ja kellariin.Jos ihan tuntuvat kuivuvan niin vähän vettä,mut varottava liikaa märkyyttä. Joulukuun alussa tuon sisälle ja yleensä joulun aikaoihin ovat olleet kukassa,välillä on mennyt uuteen vuoteen paras kukinta,mutta sehän on ollut ihan kiva et vielä silloinkin on kauniita joulukukkia.Yleensä istutan muutaman sillälailla et korissa on muutakin kuin hyasintti niin kukinta kestää pidempään.
Kasuariina
Kasuariina
Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)
Viestiä: 1,5K, Käynnit: 9
Hyasintit multaan syys-lokakuussa.

Pimeyttä ja 8-9 asteen lämpö 6-8 viikkoa, jolloin juurtuu.

Tuonti 15-18 asteeseen, mutta pimennetään edelleen tötteröllä.

Idun ollessa 10 cm, tötterö pois ja pidetään valossa, jolloin kukinto avautuu viikossa-parissa. Tuosta voi laskea, millä konstilla osuisi jouluksi. Itselläni viimeksi meni loppiaiseen Smile
Tipilintu
Tipilintu
Uusi jäsen (7 reputation)Uusi jäsen (7 reputation)Uusi jäsen (7 reputation)Uusi jäsen (7 reputation)Uusi jäsen (7 reputation)Uusi jäsen (7 reputation)Uusi jäsen (7 reputation)Uusi jäsen (7 reputation)Uusi jäsen (7 reputation)
Viestiä: 3,1K, Käynnit: 76
Itse kävin keräämässä kielojen juuria perinteisten joulusipuleiden joukkoon. Täällä on yleiset ohjeet hyötämiseen.

http://www.hyotykasviyhdistys.fi/hoitoohjeita.shtml#sipuli
Sand
Sand
Uusi jäsen (44 reputation)Uusi jäsen (44 reputation)Uusi jäsen (44 reputation)Uusi jäsen (44 reputation)Uusi jäsen (44 reputation)Uusi jäsen (44 reputation)Uusi jäsen (44 reputation)Uusi jäsen (44 reputation)Uusi jäsen (44 reputation)
Viestiä: 3,6K, Käynnit: 0
Joku viisaampi tietää tarkemmin, mutta niin se meni, että hyasintit ruukkuun syksyllä, viileään kellariin juurtumaan ja jonain oikeana aikana sisälle kasvamaan...
pippos
pippos
Ryhmä: Jäsenet
Viestiä: 4, Käynnit: 0

Osaisiko joku kertoa, miten saadaan itse kasvatettua joulukukkia? Siis hyasintteja. Miten niiden kanssa kuuluu toimia, jotta tulosta tulisi, ja millaisella aikatatululla.. Täällä joku puutarhahullu jo pohtii tulevaa, kun syksy tulee jo pian, ja kaikki kesäkukat menevät- ja jotain kasvatuspuuhaa pitää olla alkutalveksikin

TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku