Rakentaja.fi toimintojen loppuminen 2024

Kirjoittaja
Viesti
Nuu
Nuu
Ylipuutarhuri (45,0K reputation)Ylipuutarhuri (45,0K reputation)Ylipuutarhuri (45,0K reputation)Ylipuutarhuri (45,0K reputation)Ylipuutarhuri (45,0K reputation)Ylipuutarhuri (45,0K reputation)Ylipuutarhuri (45,0K reputation)Ylipuutarhuri (45,0K reputation)Ylipuutarhuri (45,0K reputation)
Ryhmä: Valvojat
Viestiä: 20,0K, Käynnit: 75,0K
Lukekaa toi mun aikaisemmin tänään laittama pyyntö.
Nyt tässä ketjussa viimeisinä päivinä voitais puhua pelkästään tästä pentin katkosta  ja tulevaisuudesta ettei tärkeä asia jää jalkoihin. Pyydän käyttämään sitä sun tätä-ketjua tmv. muuhun. Uudet viestit ovat esillä kaikissa ketjuissa päällimmäisenä ja tulevat kyllä luetuksi. 
Tämä ketju nyt vaan sille omalle asialle. En haluais joutua huolehtimaan että jääkö mun laittamat tiedotteet ja vastaavat muun jalkoihin. Aika käy vähiin. 

Iitti / III                       
 Asioilla on  taipumus järjestyä                                            

Muokattu In 2 hours: Nuu
Henni
Henni
Kunniapuutarhuri (8,3K reputation)Kunniapuutarhuri (8,3K reputation)Kunniapuutarhuri (8,3K reputation)Kunniapuutarhuri (8,3K reputation)Kunniapuutarhuri (8,3K reputation)Kunniapuutarhuri (8,3K reputation)Kunniapuutarhuri (8,3K reputation)Kunniapuutarhuri (8,3K reputation)Kunniapuutarhuri (8,3K reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 1,6K, Käynnit: 74,0K
Kiitos Nuu vaivannäöstäsi!

Porvoo / II- vyöhyke
LawrenceLimburger
LawrenceLimburger
Puutarhatohtori  (2,4K reputation)Puutarhatohtori  (2,4K reputation)Puutarhatohtori  (2,4K reputation)Puutarhatohtori  (2,4K reputation)Puutarhatohtori  (2,4K reputation)Puutarhatohtori  (2,4K reputation)Puutarhatohtori  (2,4K reputation)Puutarhatohtori  (2,4K reputation)Puutarhatohtori  (2,4K reputation)
Viestiä: 1,7K, Käynnit: 5,7K
miraemmi - 29.5.2024
LawrenceLimburger - 29.5.2024
Kun miettii  enemmän tuota "besserwisseröintiä" ja että se kohdistuu joihinkin tiettyihin henkilöihin/ ryhmiin niin onhan se kuitenkin parempi kuin ei mitään.
Sairas osuus on se, että ydinporukka ei näe toisissaan mitään rakentavankaan kritiikin tilaisuutta.

Katse peiliin usein auttaa ...kyllä miehetkin saa kirjoittaa ja eihän minullekkaan tule tykkäyksiä juurikaan lainkaan mut en ole masentunut .

Kiitos antamastasi tilaisuudesta katsoa peiliin.
Katson peiliin ja pyydän anteeksi jokaiselta joka on palstan minun takia jättänyt, tai että en olisi antanut tilaisuutta vapaasti esittää mielipiteitään. Että olisin osoittanut agressiivista hyökkäävyyttä mielipiteen esittäjää kohtaan. Kenties hakenut vielä suosioita epäasiallisella henkilöön menevällä kommentoinnilla.
Lisäksi pahoittelen vielä sitäkin että jos joku lukija on minun takiani jättänyt kirjautumatta palstalle. Pelännyt ehkä että joutuu henkilökohtaisuuksiin menevän arvostelun kohteeksi ja että tämmöisiä kirjoituksia vielä kannatetaan yläpeukuilla.

Vyöhyke IV           Mies tekee välttämättömän, yhteisöllisyys sen jälkeen
LawrenceLimburger
LawrenceLimburger
Puutarhatohtori  (2,4K reputation)Puutarhatohtori  (2,4K reputation)Puutarhatohtori  (2,4K reputation)Puutarhatohtori  (2,4K reputation)Puutarhatohtori  (2,4K reputation)Puutarhatohtori  (2,4K reputation)Puutarhatohtori  (2,4K reputation)Puutarhatohtori  (2,4K reputation)Puutarhatohtori  (2,4K reputation)
Viestiä: 1,7K, Käynnit: 5,7K
Genesee - 30.5.2024
Voisi melkein väittää, että miehet eivät voi osallistua reippaasti naisvaltaiselle keskustelupalstalle. M

Nimimerkkien takaa kirjoitellessa ei aina voi olla varma henkilön sukupuolesta ja toivottavasti olen jakanut besserwisseröintiäni tasaisesti. BigGrin

Olen ollut vuosia parilla jenkki tai oikeammin kansainvälisellä puutarhurointiin liittyvällä keskustelupalstalla ja niissä tuntuisi olevan ihan yhtä paljon miehiä kuin naisia. Suomessa on kotipuutarhurointi on ollut perinteisesti naisten juttu miesten hoitaessa isommat viljelykset ja metsänhoidon, joten se taitaa vieläkin näkyä asenteissa. Nuoret miehet kyllä kasvattavat chilejä, mutta siihen liittyy yleisesti hifistely vesiviljely- ja valaistuslaitteilla. Harva mies Suomessa tunnustaa kasvattavansa kukkia, mikä on minusta väärin. Kun muutin Atlantin taakse minulle tuli ihan yllätyksenä, että miespuoliset kolleegani alkoivat keskustelemaan kanssani kukkien kasvattamisesta puutarhassa ja sain heiltä taimiakin - ja kyseessä oli siis insinöörit eikä hortonomit.

Facebookin ryhmissä monet kirjoittavat omalla nimellään, joten niissä voi tietää henkilön sukupuolen. Niissä saattaa huomata joidenkin miesten yrittävän päästä "kukoksi kanalauman johtoon", mikä saattaa provosoida sitä besserwisseriä minussa, mutta yleensä minulle ei ole sukupuolella merkitystä, vaan yritän korjata, jos joku väittää jotain ihan humpuukia.

Toivottavasti Pentille löytyy uusi koti, mutta minut löytää sieltä Facebookista kommentoimasta ja lupaan olla aktiivisempi siellä Puutarha.net (penttiläiset) ryhmässä. Oikea nimeni löytyy sieltä nimimerkkilistalta. Facebookissa on ryhmä myös pelkällä Penttiläiset nimellä, mutta siellä ei ole ollut mitään uusia kirjoituksia pariin vuoteen.

-"Niissä saattaa huomata joidenkin miesten yrittävän päästä "kukoksi kanalauman johtoon","-
Onko tullut mieleen, että mies saattaisi  vaan jakaa tietoaan, sen mitä asian tiimoilta tietää. Eikä miehen mieleenkään tulisi esim. väittää mielipiteitään ja ajatuksiaan niiksi ainoiksi oikeiksi tiedoiksi? Ehkä mies ajattelee osallistuvansa keskustelupalstalle ja yrittää sitten keskustella?
Mietin että tuo asenne on samanlaista ennakkoluuloisuutta, mitä esiintyy esim. maahanmuuttajia kohtaan.

Vyöhyke IV           Mies tekee välttämättömän, yhteisöllisyys sen jälkeen
Nuu
Nuu
Ylipuutarhuri (45,0K reputation)Ylipuutarhuri (45,0K reputation)Ylipuutarhuri (45,0K reputation)Ylipuutarhuri (45,0K reputation)Ylipuutarhuri (45,0K reputation)Ylipuutarhuri (45,0K reputation)Ylipuutarhuri (45,0K reputation)Ylipuutarhuri (45,0K reputation)Ylipuutarhuri (45,0K reputation)
Pyyntö:
Uskon vahvasti että pentti ei mihinkään häviä - ainakin teen kovasti työtä sen eteen .
Onhan Puutarhaliitto kuitenkin ollut kiinnostunut aloittamaan Schibstedin kanssa neuvottelut. En tiedä onko vielä sille tasolle päästy. Tietty asiaa aina auttaisi se että mahdollisimman moni lähestyisi Puutarhaliittoa vaikka meilillä ja esittäisi toiveen että he ottaisivat siipiensä suojaan tän puutarha-alan kansallisaarteen ! (vink vink)

Puutarhaliiton toiminnanjohtaja 31.8.2024 asti Timo Taulavuori p. 040 745 3005, sähköposti timo.taulavuori@puutarhaliitto.fi
Puutarhaliiton hallituksen puheenjohtaja Reijo Kujala p. 050 61135, sähköposti reijo.kujala@360palvelut.fi

Puutarhaliiton tiedote 17.5.2024: 
Puutarhaliitto keskittyy tulevaisuudessa harrastustoimintaan
Puutarha.netin keskustelut sopisivat heidän toiminta-ajatukseensa kuin nenä päähän !  Itse olen keskustellut useasti asiasta Timo Taulavuoren kanssa, mutta laittakaa meiliä ihan kummalle vaan, pääasia että laitatte !

Iitti / III                       

kitikat
kitikat
Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)
Viestiä: 4,1K, Käynnit: 17,0K
miraemmi - 30.5.2024
Genesee - 30.5.2024
Voisi melkein väittää, että miehet eivät voi osallistua reippaasti naisvaltaiselle keskustelupalstalle. M

Nimimerkkien takaa kirjoitellessa ei aina voi olla varma henkilön sukupuolesta ja toivottavasti olen jakanut besserwisseröintiäni tasaisesti. BigGrin

Olen ollut vuosia parilla jenkki tai oikeammin kansainvälisellä puutarhurointiin liittyvällä keskustelupalstalla ja niissä tuntuisi olevan ihan yhtä paljon miehiä kuin naisia. Suomessa on kotipuutarhurointi on ollut perinteisesti naisten juttu miesten hoitaessa isommat viljelykset ja metsänhoidon, joten se taitaa vieläkin näkyä asenteissa. Nuoret miehet kyllä kasvattavat chilejä, mutta siihen liittyy yleisesti hifistely vesiviljely- ja valaistuslaitteilla. Harva mies Suomessa tunnustaa kasvattavansa kukkia, mikä on minusta väärin. Kun muutin Atlantin taakse minulle tuli ihan yllätyksenä, että miespuoliset kolleegani alkoivat keskustelemaan kanssani kukkien kasvattamisesta puutarhassa ja sain heiltä taimiakin - ja kyseessä oli siis insinöörit eikä hortonomit.

Facebookin ryhmissä monet kirjoittavat omalla nimellään, joten niissä voi tietää henkilön sukupuolen. Niissä saattaa huomata joidenkin miesten yrittävän päästä "kukoksi kanalauman johtoon", mikä saattaa provosoida sitä besserwisseriä minussa, mutta yleensä minulle ei ole sukupuolella merkitystä, vaan yritän korjata, jos joku väittää jotain ihan humpuukia.

Toivottavasti Pentille löytyy uusi koti, mutta minut löytää sieltä Facebookista kommentoimasta ja lupaan olla aktiivisempi siellä Puutarha.net (penttiläiset) ryhmässä. Oikea nimeni löytyy sieltä nimimerkkilistalta. Facebookissa on ryhmä myös pelkällä Penttiläiset nimellä, mutta siellä ei ole ollut mitään uusia kirjoituksia pariin vuoteen.

Minun vaarini edesmennyt kyllä ...mut siinä ikäpolvessa 1910 syntynyt ..hoiti mummolan puutarhaa kunnes dementoitui ..toimintakyvyttömäksi eikä muistanut mitä on tehnyt viimeset 30 vuotta. Hänellä oli iso hyöty puutarha ja mummilla vain ikkunoiden alla suht pienet kukkapenkit. Pappani hoiti kaiken vielä käsipelin ilman koneita..15 omena puuta ja samanverran herukoita ja oli luumuja ja kirsikoita ja riikunoita, raparperia...vadelmaa ..juureksia
ja persiljat kurkut ja tomaatit. Kyllä miehet harrastaa onhan kokkejakin nimenomaan miehissä paljon ja kun katsoo puutarhaohjelmia niin monesti mies on pääjehuna siellä, et en ymmärrä miksi lawrovi on kovin negatiivi.

Mikä lavrovi?

Keski-Pohjanmaa IV-V vyöhyke

miraemmi
miraemmi
Ylipuutarhuri (23,0K reputation)Ylipuutarhuri (23,0K reputation)Ylipuutarhuri (23,0K reputation)Ylipuutarhuri (23,0K reputation)Ylipuutarhuri (23,0K reputation)Ylipuutarhuri (23,0K reputation)Ylipuutarhuri (23,0K reputation)Ylipuutarhuri (23,0K reputation)Ylipuutarhuri (23,0K reputation)
Viestiä: 8,0K, Käynnit: 15,0K
Genesee - 30.5.2024

Minun vaarini edesmennyt kyllä ...mut siinä ikäpolvessa 1910 syntynyt ..hoiti mummolan puutarhaa kunnes dementoitui ..toimintakyvyttömäksi eikä muistanut mitä on tehnyt viimeset 30 vuotta. Hänellä oli iso hyöty puutarha ja mummilla vain ikkunoiden alla suht pienet kukkapenkit. Pappani hoiti kaiken vielä käsipelin ilman koneita..15 omena puuta ja samanverran herukoita ja oli luumuja ja kirsikoita ja riikunoita, raparperia...vadelmaa ..juureksia
ja persiljat kurkut ja tomaatit. Kyllä miehet harrastaa onhan kokkejakin nimenomaan miehissä paljon ja kun katsoo puutarhaohjelmia niin monesti mies on pääjehuna siellä, et en ymmärrä miksi lawrovi on kovin negatiivi.
Genesee
Genesee
Puutarha-guru (4,6K reputation)Puutarha-guru (4,6K reputation)Puutarha-guru (4,6K reputation)Puutarha-guru (4,6K reputation)Puutarha-guru (4,6K reputation)Puutarha-guru (4,6K reputation)Puutarha-guru (4,6K reputation)Puutarha-guru (4,6K reputation)Puutarha-guru (4,6K reputation)
Viestiä: 2,2K, Käynnit: 30,0K

viljelykset vyöhykkeillä III ja V

Nuu
Nuu
miraemmi - 29.5.2024
Toivotaan vielä jatkoa ja jos ei ...niin kiitos kaikesta ja silleesti niin..jatketaan elämää niin kauan ko sitä piisaa.

miraemmi, ei heitetä kirvestä kaivoon !  Mulla on tunne ettei tämä tosiaan ollut vielä tässä - katkos saattaa tulla ja todennäköisesti tuleekin. Minkä mittainen se on, jää nähtäväksi. 
Jos vaikka kesäkuu menee ilman penttiä niin kyllä me se kestetään. Aatellaan vaikka niin että meillä tulee olemaan pakollinen kesäloma pentistä. 
Ja niinkuin jo sanoinkin niin kesäkuun ajan saan tietoa tilanteesta heti kun sitä vaan on saatavissa, ja heti kun sitä saan niin jaan sen yksityisesti niille jotka on ilmoittaneet yhteystietonsa sitä varten. 
Oottelette vaan kaikki ihan rauhassa ja vietätte mukavaa kesää vaikka kivempi se olisikin jos sais jakaa kaiken samanmielisten ystävien kanssa.
Kyllä asiat järjestyy, niillä on tapana tehdä niin. 
Oon yhteyksissä, lupaan sen.

Iitti / III                       

miraemmi
miraemmi
Ylipuutarhuri (23,0K reputation)Ylipuutarhuri (23,0K reputation)Ylipuutarhuri (23,0K reputation)Ylipuutarhuri (23,0K reputation)Ylipuutarhuri (23,0K reputation)Ylipuutarhuri (23,0K reputation)Ylipuutarhuri (23,0K reputation)Ylipuutarhuri (23,0K reputation)Ylipuutarhuri (23,0K reputation)
Viestiä: 8,0K, Käynnit: 15,0K
Toivotaan vielä jatkoa ja jos ei ...niin kiitos kaikesta ja silleesti niin..jatketaan elämää niin kauan ko sitä piisaa.
TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku