Puutarha.net Keskustelut

Oletko keräilijä? Mitä keräät?

https://keskustelut.puutarha.net/keskustelut/Topic2589751.aspx

By nanikka - 22.1.2009

(Käyttö)kolikoita minä keräilen, mutten kyllä ihan noin vakavasti kuin tarleena kuvailee Smile
By Pirkkis - 22.1.2009

En minä palkkaani viitsi niiden takia ja muutakaan menettää, jos tulee vastaan laitan talteen. Eri maiden Euroja, senttejä, kansiossa on oikein, ei paljon puutu. Eikä ole kyllä rakkain harrastuskaan, kunhan keräilen joutessani.

By LukinLilja - 22.1.2009

Minäkin olen lopettanut rahan keräämisen, kun aina vaan niille riitti 2 tiliä ja olis ne yhdellekin mahtuneet ihmetys

Sen sijaan keräilen keittiötölkkejä, sellaisia missä on karhun kuva kyljessä. Niitä olen muutaman saanut perintönä, monta ostanut kirppikseltä ja roskiksestakin on muutamia löytynyt. Niissä olen säilytellyt mm. vanhoja lakana- ym. pitsejä, joita myös on tullut haalittua. Kun vaan olis aikaa ja mielikuvitusta, niistä pitseistä saisi aikaan upeita verhoja.

By Jadetsu - 22.1.2009

Minä kerään Neiti Etsivä kirjoja, nuorena tyttösenä luin niitä parhaillaan 1 kirjan yössä, sit joku vuosi sitten löysin kirpparilta yhden ja siitä se on sitten lähtenyt, oisko niitä nyt joku 50 kpl ja paljon vielä puuttuukin

Ai niin ,pehmonallejahan keräilen kanssa, niitä on vaikka kuinka paljon, onneksi tämä harrastus on nyt jo aika lailla hiipunut, kämpän vaihdon aikaan sain kiitosta kun melkein 1 pakettiautollinen tuli pelkästään niistä

By jööti - 22.1.2009

Kiva lukea, että joku muukin jo aikuisikään ehtinyt kerää nuorten kirjoja. Minä kerään Merja Jalon Nummelan ponitalli -sarjaa ja on mulla myös kaikki Haavikon ravitalli kirjat. Näitä luin silloin joskus 12-15 vuotiaana, mutta muutama vuosi sitten aloin vain keräilemään näitä kirjoja ja nyt on kaikki julkaistut hyllyssä.
By välke - 22.1.2009

Mm. Aarikan koruja 50-70-luvuilta. Sen uudempia malleja en huoli, niissä kun tyyli muuttui sitten ihan toisenlaiseksi. Amerikasta asti on kaukaisimmat tulleet, kiitos Ebayn Smile. Tämä keräily on kuitenkin suht maltillista, en suostu mitään hirveitä summia maksamaan.
By Euffis - 22.1.2009

Kaipa minä keräilijä olen.... vuosien ja vuosikymmenten mittaan on tullut keräiltyä mm. postareita (ne keräilytuotteet on nyt seuraavaun sukupolven hallussa), erilaisia lintu-aiheisia juttuja, vanhoja ja/tai tietty-aihe -postikortteja (muutama kansiollinen), eri maiden euro-kolikoita ja joskus "ikivanhoja" suomalaisia (vanhimmat taitavat olla luokkaa 1860-luvun hopeinen 2 markkaa), ovimagneetteja (matkailuaiheisia), kreikkalaista miniatyyrikeramiikkaa (mieluiten koboltinsinisenä) ...ja joskus kauan, kauan sitten vaikkapa kiiltokuvia. Joitakin astia- ja lasisarjojakin....
By malvankukka - 22.1.2009

Tällä hetkellä taidan keräillä vain kasveja, enkä nyt niitäkään ihan fanaattisesti...enkä kaikkia mahdollisia ja mahdottomia, kiinnostuksen kohteet niissä aaltoilee ajoittain. Olen jollain lailla koittanut pitää itseni erossa keräilemisestä, ehkä en halua kahlehtia itseäni johonkin josta tulisi sitten pakkomielle. Taisi teini-iässä käyty kirjeenvaihto buddhalaisen pojan kanssa tehdä jotain aivoilleni... ; )
By Euffis - 22.1.2009

Malvankukka... asiaa kuin asiaa pitäneekin kerätä vain sen aikaa, kun se on hauskaa ja tuntuu motivoivan ihan omia aikojaan. Kai?
By malvankukka - 22.1.2009

Niinhän se on, tällä hetkellä kasvit tuottavat minulle sen tunteen, mutta välillä on hyvä pitää hengähdystaukoa niistäkin, talvisyvännä joulunaikaan en ajattelekaan mitään muuta vihreää kuin joulukuusta... : D
By Ermeli - 22.1.2009

Mä oon ihan keräilijä luonne, eli keräilen paljon erilaisia juttuja, mutta en mitään hurjia summia niihin laita. Teema-astioita, Muumimukeja ja Iittalan laseja oon kerännyt 15 vuotta. Vanhoja huonekaluja keräsin, mutta nyt on tilan puute jo esteenä. Siitä hyvästä haalin nyt pikkuisia seinäkaappeja. Nahkatakkeja ja kenkiä kerään tasaiseen tahtiin.

Vanhat avaimet on ehkä kuitenkin se ykkösjuttu. Toissa kesänä tein oikein löydön. Rompetorilta löysin 1800-luvun aitasta peräisin olevan n.25 cm pitkän avaimen 8 eurolla. Siinä kävi vielä kivasti, että tutustuttiin myyjä pariskuntaan ja pidetään yhteyttä edelleen.
By Tilistantti - 23.1.2009

Asterix-sarjakuvakirjoja ja Dick Francisin romaaneja, jälkimmäisiä tosin vaan valitettavan huonolla menestyksellä, niitä taitaa moni muukin kerätä kun ei koskaan mistään eteen satu mitä ei olisi jo ennestään hyllyssä.
By välke - 23.1.2009

Meillä taitaa olla koko koti yhtä keräilyä Smile. Kerätään astioita (mm.Kiltaa), lasia, huonekaluja (erilaisia designtuoleja on nurkissa ja vinteillä), vanhoja kehyksiä, Arabiaa, Kupittaata, designkirjoja, vanhoja painokankaita, kelloja, valaisimia... Tässä olisi hyvä alku vaikka osto- ja myyntiliikkeelle BigGrin
By Euffis - 23.1.2009

Tilistantti, tuon Dick Francisin tomaaneja - jos nyt sitten muistan oikein, että hän on se kirjailija, joka kirjoittia Jockey-ympyröihin liittyviä kirjoja - lienee jokunen tuolla vuosikausia tonkimattomassa liikojen kirjojen pinoissa varastokellarissa. Sinne ei vain kukaan taida mennä vapaaehtoisesti tonkimaan, kun se on niin tupaten täynnä...
By nopsis - 23.1.2009

Meillä ei kerätä mitään. Asioita vain kertyy, vanhoja esineitä, vanhoja kirjoja, kasveja ja kiviä. Otan sen mitä kohdalle osuu, mutten lähde mitään etsimään.
By Euffis - 23.1.2009

Nopsis, kiviä.... Hihhh.... ja taas tuli mieleen se vuosikausia verstaassa käyttämättä seissyt kivenhiontamyllykin. Sillä hiottiin maailmalta kilokaupalla kannettuja merenhiomia kiviä.
By nopsis - 23.1.2009

Juu, kiviä on kannettu Jäämereltä, Välimereltä, Atlantilta ja Altai-vuoristosta. Omalta maaltakin on löytynyt aika hyviä, mutta eihän se ole keräilyä... Eihän?
By Euffis - 23.1.2009

Nopsis, on se, jos otat ne ja rakennat vaikka kivipatsaan ja toisenkin tms. ;=))
By nopsis - 23.1.2009

En toki rakenna, kivet kivinä ja patsaat... no, muiden pihalla!
By Weikko - 23.1.2009

Keittokirjoja kotoa ja maailmalta edes joten kuten ymmärrettävillä kielillä käyttöön.
By Euffis - 23.1.2009

Minä taas rakentelen kivistä milloin kukkatorneja (onttoja "pyramideja" jotka täytetään mullalla ja istutetaan kasvit keskelle), milloin muita "kasoja" , milloin vaikka tupaukon tms. Suurin osa kyllä menee pengerryksiin ja penkkien tms. reunoiksi.
By Sand - 23.1.2009

Eteen hyppäävät vanhat kodinhoito- ja puutarhakirjat ostan kyllä hyvin herseästi, elleivät maksa paljon. Isännällä taas on sama hinku kalastus- ja kala- sekä lintukirjoihin sekä myös jonkin verran luonnossakulkemisen tarinoihin.

Olen hyvin ilmeisesti taipuvainen keräämään myös muovisia kukkaruukkuja, vanhoja ikkunaverhoja sekä vanhoja ruutuvihkoja, joissa on vielä vaikka miten monta kirjoittamatonta sivua.
By nopsis - 23.1.2009

Onko keräilyä ostaa kirjoja, joita käyttää? Minusta keräilyesine on sellainen, jota säilytetään vitriinissä näytillä. Tai ainakin hyllyssä käyttämättä. Tällä määritelmällä en ole keräilijä.
By malvankukka - 23.1.2009

No en minäkään, eihän kasveille niin voi tehdä... : D no niin, ne juuri aioin lisätä....nopsis!
By nopsis - 23.1.2009

Paitsi orkideoille!
By nopsis - 23.1.2009

Niin niin, mutta eivät siis käytössä! Sitä eroa tässä ajattelen: kerään: siis en käytä. Käytän: siis en kerää.
By Weikko - 23.1.2009

No entäs jos joku kerää vanhoja urheiluautoja. Ei oo lasivitriinissä eikä näytillä ja vain yhtä voi käyttää kerrallaan. Museoautovakuutus on Suomessa voimassa 30 vrk. Eli jos käyttää yhtä kerrallaan, niin 12 autolla pärjää ympäri vuoden ja suurin osa seisoo tallissa käyttämättömänä suurimman osan vuotta.

Jos on kokoelma keittokirjoja sadan vuoden ajalta ympäri maailmaa, niin suurin osa on hyllyssä suurimman osan vuotta. Kyllä se on keräilijän kokoellma ja voi sieltä silti jotain käyttöönkin joskus etsiä.
By nopsis - 23.1.2009

Ehkä se on sitten se oma asenne, miksen koe olevani keräilijä: en etsi mitään, mutta jos kohdalle sattuu, niin poimin mukaani! Ja käytettäväksi!
By Weikko - 23.1.2009

Tuo vikipedia on siinä mielessä hyvin oikeassa, että keräilytavaroihin tai asioihin liittyy jokin kategoria.

Kokemuksiakin voi kerätä, esimerkiksi matkailukokemuksia. Siitähän on tuolla omassa ketjussaan.

Bongauksiakin kerätään: lintu-, perhoskuva-, lentokone-, auton rekisteritunnus-, sporabongaus, ym. ym.

Elämä on suurta elämystä!!! hymyä

By nanikka - 23.1.2009

Ai juu, kolikoiden lisäksi keräilen Aku Ankan taskukirjoja ja Roope-sedän taskulehtiä. Jos ne voi laskea. Ne on ihan varmasti käytössä yksi tai useampi kerrallaan, mutta samaan aikaan suurin osa on vain esillä.

Numismaatikko en ole, vaikka kolikoita kerään.

Euffis, ja minä kun olisin valmis maksamaankin, että pääsisin penkomaan kellaria josta löytyisi kyseisiä kirjoja. Ja oikein muistelit, hevoset ja jockeyt ovat pääosissa.
By Euffis - 23.1.2009

Tilistantti.... minä taas en suurin surminkaan mene sitten kellarikomerolle. En näillä käsillä, kun ei taas voi edes kunnolla voiveistä pitää sormissaan. Toki se komero olisi muutenkin suursiivouksen, vai sanoisinko: suurtyhjennyksen tarpeessa. Siellä kun on paitsi pinokaupalla kaikenlaisia kirjoja, liikoja mattoja yms., laatikoittain omia ns. taiteellisia aikaansaannoksiani (ja vähän muidenkin), "vain muutaman" matkalaukku säilytysessä, kaikenlaista ns. normaalia varastoitavaa ja yksi kipale nurkkakaappiakin. Tarvittaisiin siis kohta joku kuntosalin himokuluttaja sinne siirtely- ja nosteluapuun.
By Euffis - 23.1.2009

Tottapa taitaa olla. Aika vähän noista elämäni aikana keräämistäni jutuista on sellaisia hakemalla haettuja. On lähteneet mukaan, kun ovat eteen osuneet ja silmiin sattuneet...

Ja sitten on tullut perheeltä, ystäviltä ja tutuilta, jotka ovat tienneet minun keräilevän juuri sellaisia.
By pipu - 23.1.2009

Tätä on täällä kysytty ennenkin. Mitähän silloin mahdoin vastata? Jos kaappeihin katsoo, meillä kerätään mukeja ( Euffiksella oli samanlaisia puutarha-aiheisia), kirjoja ja lehtiä ja postikortteja.

By Alisha - 23.1.2009

Tuntuu jotta kerään kaikkea silmää miellyttävää tavaramäärästä päätellen, mutta vanhat tavarat 70-luvulta alaspäin on pop eli en osta oikeastaan mitään uutta koristetavaraa.

Viimeisin innostus on Helena Tynelin Pala maljakot.

Arabian punaisen maisemasarjan kahviastioita olen myös kerännyt ja jossain vaiheessa haalin Arabian Myrnaa.

Tauluja ostan aina kun edullinen silmää miellyttävä sattuu kohdalle.

Kiviä kerätään porukassa ja niitä onkin useampi kuutio kasassa, niistä sitten rakennellaan pikkuhiljaa jotain pihalle.

Euffis, no jos joskus sattuu sellanen ereys käymään, että sinne varastoon joku erehtyy meneen ja löytää ylimääräisiä Francisin kirjoja, niin voisin ehkä olla kiinnostunu.
By Euffis - 23.1.2009

Tilistantti, laitetaan korvan taa! (jos siellä nyt mitään pysyy...;=))
By Rapunzel - 23.1.2009

Sama selitys kuin monella muullakin: vaikka ei tietoisesti olekaan aina joitakin asioita kerännyt, niin jonkunlaiselta kokoelmalta ne alkavat jossain vaiheessa näyttää. Meillä minulle on kertynyt jo lapsesta Disney-hahmoja + Aku Ankkoja, joiden keräilyyn mies on nykyään enemmän kallellaan. Kiva kiusata vierailulle tulevia lapsia vilauttamalla meidän Akkarivarastoja kieli ulkoa.

Jossain vaiheessa aloin ostaa vanhoja naisille tarkoitettuja opaskirjoja tyyliin "Hyvinpukeutuva nainen". Näitäkin alkaa olla jo jonkun verran. Keittokirjoja hamstrataan molemmat, minä lisäksi tiettyjä dekkareita. Juu ja sellaisia vanhoja seinäkalentereita, joissa on pahvikiekot päivämäärän ja kuukauden vaihtamiseksi pyörittämällä. Lisäksi epämääräisiä lajeja käyttö- ja sisustustavaraa lähinnä 50-60 -luvuilta.

Mikä muuten on hamstrauksen ja keräilyn ero allapäin?

By nopsis - 25.1.2009

Ostaisiko hamstraaja varmuuden vuoksi kolme, kun keräilijä ostaa vain yhden?
By pipu - 25.1.2009

Unohtui yksi keräilykohde, kun se on vielä aika uusi. Nimittäin teepussinaluset ja teesihdit Smile Uusimman teepussinalusen sain torstaina, mutta teesihtejä en ole hankkinut aikoihin. Taisin saada viimeisimmän naapurilta tuomisina Ruotsista pari vuotta sitten. Tämä kokoelma onkin vielä pieni, mutta toivottavasti se laajenee. Pitäisi kai ruveta käymää kirppareilla.

By Kasuariina - 25.1.2009

Laittakaa nyt keräilijät keräilyistänne kuvia meidän muidenkin iloksi.
By Euffis - 25.1.2009

Kasuariina, ketjun avaaja esitti toivomuksen, että ei kuvia.
By Euffis - 25.1.2009

Hei, voidaanhan me avata Kuvagalleriaan keskustelu nimikkeellä Keräilykohteeni.... vai voidaanko???
By eevastiina - 25.1.2009

Postimerkkien keräilijä en varsinaisesti ole, mutta jokaisesta kirjeestä otan automaattisesti postimerkin talteen ja näin olen tehnyt kymmenet vuodet. Ja toimiston tytöt työpaikallani keräilivät niitä minulle. Niitä on vuosien aikana kertynyt isot määrät ja niitä tulee vastaan milloin mistäkin. Roskiin en ole heittänyt myöskään ainoatakaan postikorttia ja niitäkin on varastossa muovikassillisia. Jossain vaiheessa huomasin, että hajuvesipullot ovat upeita taideteoksia ja niitä kertyi nurkkiini huikeat määrät itseltäni ja ystäviltäni. Vanhoja käytös- ja tapatiedon kirjoja tarkoituksella keräilin jossakin vaiheessa ja ravintoloiden ruoka- ja viinilistoja ja... ja... ja..

By välke - 25.1.2009

Minustakin olisi kiva nähdä keräilykohteista kuvia.
By Maire´ - 25.1.2009

Kuvia... Kiitos Kyllä.
By MoonRiver - 25.1.2009

Ensin ajattelin, että minä en oikeastaan *kerää* mitään. Sitten tuli mieleen, että onhan mulla tämä pakottava tarve joka ulkomaan matkalta ostaa käsilaukkuja. Ei niitä nyt järjettömiä kasoja ole, mutta esimerkiksi Vietnamista ostin noin 10 käsilaukkua. Puolet annoin kyllä tuliaisiksimyöhemmin.

Mutta esimerkiksi nämä silkkiä olevat laukut ostin 2 vuotta sitten vietnamista, ja en ole ikinä käyttänyt. Mutta kun ne on vaan niin ihania. Ja lisää löytyy joka loman jäljeltä.

Laskeskelin, että viimeiseltä neljältä ulkomaan matkalta olen ostanut 21 käsilaukkua...ehhehhe.

By kesäheinä - 25.1.2009

Nyt muistin, että käsilaukkufriikki olen minäkin ollut, mitä erikoisempi käsveska niin sen aina ostin. Keräilen myös satukirjoja, joissa on kaunis kuvitus, siis satukuvitus-kirjoja.

By Raili-45 - 25.1.2009

minä keräilen enkeleitä,minusta kun ovat niin suloisia.

By kesäheinä - 25.1.2009

Oi oi suloisia totta vie. Aivan ihania ja herkkiä.

By Poppius - 26.1.2009

No ovatpas nuo mustavalkoiset taulut jotenkin mahdottoman viehättäviä! Missä ihmeessä pidät kaikkia taulujasi, ei kai ne kaikki mahdu olemaan esillä...?
By Miikos - 26.1.2009

Tarleena, mainiosti ajateltu Smile Samaa jo ajattelin noiden kuvagallerioiden kanssa.. Ja vielä yhdisteltynä näihin kaikkiin muihin ketjuihin, että koska joku valopää hoksaa jotain... Sad
By nanikka - 26.1.2009

Älkää siis myöskään kertoko koska olette poissa kotoa, tai työaikojanne. Täältähän se varas nekin sitten bongaa ja silloin varkaissa käy kun te ette ole kotona.

Jos nyt lähdetään sitten sille tielle, että pentistä käy varkaat bongaamassa kohteen, niin varkaallakin on mielikuvitus ja lukutaito. Saattaapi tuo valita kohteen ilman valokuviakin.
By Kassikäpp - 26.1.2009

Asiaahan tuo on, muutama vuosi sitten oli samasta aiheesta keskustelua, tosiasiat vaan välillä unohtuu.
By Euffis - 26.1.2009

Niinpä, se joka haluaa, kyllä keksii niin keinot, ajan kuin paikankin.
By Rea - 26.1.2009

Minä keräilen sammakoita. Niitä tulee lapsilta ja lapsenlapsilta, ystäviltä ja tuttavilta. Tässä yksi kuva sammakoista, mutta niitä on ulkona ja sisällä.

By Euffis - 26.1.2009

Veikeitä! Yksi tuollainen samantyyppinen jätti-iso puutarha-sammakko sai minulle kesällä melkein sydärin (ihan melkein oikeasti) aikaan, kun siivotessani poikani uudella pihassa jotakin ryteikköä keskellä kuolleiden lehtien, ruusujen, karviaisten ja ties minkä, käsi osui siihen, ja esille tuli iso, ammottava suu. Otus oli tosi karsean näköinen ja risakin. Tie milloin sinne unohdettu.
By Jussa - 26.1.2009

Jos jälkikasvulta kysyttäisiin, niin minä kerään kaikkea... on kuulemma paikat täynnä turhaa roinaa, ja mitään ei saa heittää pois... No kun ne ovat tärkeätä tarveainesta kaikkeen askarteluun ja korjaushommiin, vaikka romulta muista näyttäisivätkin. Mielikuvitusta vaan tarvitaan...

No, oikeasti kerään kyllä kirjoja, kirjoja ja taas kirjoja. En niinkään kirjojen omistamisen takia, vaan minuun iski lukemisvimma jo pienenä. Löysin silloin isoäidin kaapista kirjavaraston, joka oli minulle oikea aarre, ja siitä se alkoi. Siellä oli kaikkea laidasta laitaan, Quentin Patrikin romaaneista "kumpujen yöstä"-kirjasarjaan. Luin ne kaikki parissa vuodessa ja kun ne loppuivat siirryin kirjastoon...

Nyt on kahdessa huoneessa kirjoja kummassakin yksi seinällinen, -itse hankittuja ja saatuja -, ja ullakolla vielä ehkä 30 metriä kirjahyllyjä. Ja juuri on tilauksessa uusi kirja (Robert Schwartz: Rohkeat sielut), jonka saan helmikuun alussa...silmän isku

By Poppius - 26.1.2009

Jaahas... en oikein tiedä mitä varsinaisesti kerään, kun kerään vähän kaikkea. En fanaattisesti tai järjestelmällisesti mitään. Joskus keräsin postimerkkejä, mutta en enää vuosikausiin (pitäisikö sanoa vuosikymmeniin). Uusin keräyskohde on jalalliset värilliset lasimaljat (tyyliin Marimekon skooli, mutta en niitä, vaan kaikenmoisia muunlaisia). Hevos"patsaita", enkeleitäkin keräsin, mutta en enää, ja se jäi alkutekijöihinsä. Kauniita joulukoristepalloja. Smile Friisiläislehmäaiheisia esineitä, sekin on jäänyt. Kirjoja minäkin vähän keräilen... Tiettyjen kirjailijoiden erityisesti. Ja sitten sisustus- ja puutarhakirjoja... Nukkekotitarvaroita, isoja nukkeja, matkamuistonukkeja.

Ja kaikenmoista rojua josta voi tehdä jotain, askartelutavaraa ja sensemmoista, mitä tarvitsen työssäni.

Luulen, että kun alkaa tulla liikaa jotain tiettyjä juttuja, niitä on sitten liikaa. Ja se minun liika on aika vähän...
By Euffis - 26.1.2009

Jussa....Wink) 5-vuotiaana se alkoi meikäläisenkin lukemisen taival - eikä toisesta päästä ole tietoa. Aika "monta" on omaa kirjaa, aika monta on tullut vuosikymmenien mukaan kannettua kirjastosta. Ja jokunen luettua ihan salaakin..Wink

Jotenkin olen pitänyt näköjään niitä kirjoja jonkinlaisena itsestään selvyytenä, enkä sen enempiä ainakaan keräyskohteena.
By Rea - 26.1.2009

Jussa, olemme mekin pohtineet kuinka kauhistuneita lapset ovatkaan, joskus joutuessaan tyhjentämään tämän huushollin. Ihmettelevät varmasti meidän keräilyvimmaa kaikenlaisista "roippeista" jotka täyttävät ihmeellisesti kaikki paikat. Sammakkoperhe männyn alla.

By Jussa - 26.1.2009

Hauska perhe. Isäänsä ovat lapset tulleet, jos tuo vasemmanpuoleinen on isä...:o)
By caracal - 9.4.2009

Minä olen saanut keräilyvimmani geeniperimänä -olen samanlainen kuin isäni, jotain pitää kerätä Wink. Nykyään keräilen nukkeja, muotinukkeja lähinnä. En kylläkään arvokkaita, ei kotiäidin rahat sellaiseen hupiin riitä. Ja mielellään haluaisin mahdollisimman monta erilaista vartalotyypin omaavaa nukkea, niitä on kiva vertailla keskenään. Onneksi avopuolisoni vastaavasti on epä-keräilijä; ei halua säilyttää mitään turhaa nurkissa pyörimässä, (eli minulle jää enemmän tilaa...).
By Perhoangervo - 11.6.2009

Minä kerään esim: hopealehtisiä kasveja

kirjavalehtisiä kasveja

punalehtisiä kasveja

Joten jos jollakin on ylimääräisiä, niin voisi ottaa yhteyttä

Puutarhan ulkopuoliset keräilyinnostukset kohdistuu mm

Vanhoihin ikkunoihin, huonekaluihin

Kerään kissoja, tällä hetkellä kotona on 9 kpl isoja ja neljä pientä

Koiria: kolme

Smile
By tagetes - 11.6.2009

Ai täällä on tämmöinenkin ketju. Jaa - minä kerään (ilmeisesti) käytettyjä ikkunalaseja pokineen, kaikkea mahdollista mitä voin joskus käyttää jossain esim. lautoja, trukkilavoja, putkia ja mitä nyt eteen sattuukaan.

Autotallissa on vanhoja keittiön tuoleja odottamassa aikaa (eli kunnostusta), sisälläkin muutama vanha huonekalu samassa jamassa. Vanhoja työkalujakin on jokunen, siis vaarin aikaisia, kun ei kerran voi mitään hävittää. Mun vanhin poikani tuntuu keräävän toisten vanhat sohvat meille.....niitä on jo jokunen. Hullua touhua, tosiaan, mut onneks se on nyt luvannu heivata tänä vuonna kamalimmat kaatopaikalle. (Saas nähä vaan....)

Minäkin kerään trukkilavoja, vanhaa lautaa, vanhoja työkaluja, tiliä jn, kaikkea, mitä voi vaan kuvitella joskus tarvitsevansa.

Miten muuten tuohon profiiliin saa liitettyä kuvan?
By memuli - 11.6.2009

-en mitään.

By puutarhapuurtaja - 11.6.2009

Minä kerään lähes mitä tahansa, mitä voi joskus tarvita. Ihan älyttömästi tulee haalittua käsityölehtiä, kaikki uudet pitää aina selata kauppareissulla, enkeleit viehättävät, joskaan eivät kaikki, perennat kelpaavat LÄHES (onneksi ei ihan) kaikki. Paljon on tavaraa nurkkiin kertynyt, sen huomaa nyt kun on koko talon uudelleenjärjestely menossa!
By fiora - 11.6.2009

Perhoangervo
ylhäällä oikealla "Jäsentili" --> oikealla "Oma profiili: muokkaa"
---> oikealla palstalla "Keskustelukuvake (popup ikkuna) Aukaise kuvakehallinta"

Minä kerään velkaa, ilmeisesti.

By kesäheinä - 12.6.2009

Keräilen Kupittaan saven purnukoita, niissä joissa on äitini nimikirjaimet RV. Sitten keräilen vanhaa musiikkia (vinyyli yms) mm. rauli badding somerjoki, agents jne... Vanhoja esineitä ja tavaroita.

By Marlene - 12.6.2009

Löytypäs tämmönenki keskustelu Smile Mä kerään kummipojalleni muumimukeja, täytti keväällä 2 vuotta ja oisko viis jo hällä selän takana ( ostan synttäreinä, jouluna, pikkusiskon syntymän kunniaks jne. jne. ). Käyttöön menevät mutta tarkotus on että äitinsä ja isänsä pitävät huolen että pysyvät ehjänä ja Api saa ne sitten kotoa pois muuttaessaan mukaansa.

Itelleni ja omille lapsille kerään kirjoja. Ihan mitä tahansa kunhan on kiinnostavaa. Isommalle tytölle viimeisiä hankintoja on ollu lintu-, kukka- ja erikoiset eläimet-kirjat ( ja itelleni puutarha-aiheisia... ).

By RitvaL. - 12.6.2009

Keräilen postikortteja, käytettyjä sekä käyttämättömiä mm. näistä aiheista: lumiukot, orvokit, unikot, kiinanruusut, verenpisarat ja muutkin ruukkukasvit, kastelukannut, oravat, siilit, hiiret, pandat, koalat, syksy ja sadonkorjuu sekä paikkakuntakortteja eräälle kaverilleni. Jos jollain olisi ylimääräisiä postikortteja,niin voisin vaihtaa vaikka kasveihin.

Muita keräilykohteita ovat sukkaneuleohjeet, pelargonit, santut, hoyat, erilaiset perennat ja kuunliljat.
By Jadetsu - 12.6.2009

No kesäheinä tykkäsi käydä meillä, meillä on anoppivainaan vinyylikokoelma, eihan niitä nyt mahottomasti ole mut kuiteskin =) Isä kun käy kylässä niin aina laittaa Platterssin soimaan....
By Miranda71 - 4.7.2009

Tulipa vastaan tällainenkin keskustelu hymy Noh, itse kerään seteleitä/ setelien numeroita ja on kyllä todella koukuttava harrastus kieli ulkoa

Tässäpä linkki keräilysivulle http://www.eurobilltracker.com/?referer=106911

By Fiia - 4.7.2009

Pikku flikkana keräsin hevosenkuvia, joita olikin sitten kymmeniä albumeja.

Ja jonkin aikaa olen keräillyt puuhevosia mökille. Melkein jokaiselta ulkomaan matkalta on joku koni. Hupaisinta oli, kun sen ainoan kerran kun olen Rapakon takan käynyt, tarttui mukaan hevonen, jonka kotona tarkemmin syynättyäni huomasin olevan made in China.

By Rapunzel - 4.7.2009

Tulipa tuosta Miranda71:n viestistä mieleen, että harrastan autonrekkarien bongaamista. Eli nrojärjestyksessä edetään ("jemmata" ei voi ) ykkösestä eteenpäin. Vuonna 2000 aloitin ja nyt on menossa 893 - loppu siis häämöttää. Tätä voi suositella hyvin pitkillä kesälomareissuilla takapenkillä riiteleville tenavillekin naurua. Joo ja tämäkin koukuttaa - tunnen erään ihan täyspäisenä pidetyn henkilön, joka fillaroi iltaisin parkkialueita ristiin rastiin...

By Miranda71 - 5.7.2009

Joo ja tämäkin koukuttaa - tunnen erään ihan täyspäisenä pidetyn henkilön, joka fillaroi iltaisin parkkialueita ristiin rastiin...

Tutulle kuulostaa Rapunzel Smile Itsekin tuota joskus harrastanut...

By Mustatulppaani - 12.8.2009

Minä en mielestäni kerää enää mitään, mutta ihmettelen kauhiasti, mistä tota roinaa on meille siunaantunut. Sitä meinaan on sisällä, varastoissa ja tietenkin pihalla!
By fleur - 14.8.2009

Minäkään en kerää enää mitään tähän huusholliin, ei mahdu! Mutta nyt mökin vierashuone päätettiin sisustaa "alppimetsästysmajaksi"... Sinne täytyis jotakin tunnelmaan sopivaa haalia...

By Sand - 14.8.2009

Ulkopuolinen tarkkailija voisi ajatella minun keräävän vanhoja ikkunaverhoja, vanhoja ovia, vanhoja takkeja sekä varsinkin erilaisia tauluja.

Niitä jostain syystä on säilöissä kaikkialla, syystä että en pysty niistä luopumaankaan. "Että jos joskus tarttisi"
By Inki - 14.8.2009

Heh, minä taidan kerätä keskeneräisiä käsitöitä...8] Kesällä kerään selvästi kasveja, pakko saada lista on pitkä - vaikka sitä toisesta päästä lyhennetään, se pitenee toisesta päästä aina pentissä käydessäWink
By Tuuki - 14.8.2009

Minulla on samanlaiset keräilyharrastukset kuin Inkillä. Lisäksi minulle kertyy jostain kummasta erilaisia lankoja jos vaikka joskus innostuisin jotain niistä tekemään ja ainahan on ihan pakko ostaa jos halvalla saa BigGrin eiks vaan.
By Ketkukettu - 14.8.2009

Lankoja ja kankaita. Mä en ymmärrä miksi kankaita pitää aina haalia kun edellisetkin on ompelematta ??

Oikeesti kerään heljä Liukkonen-Sundströmin pupu-mukeja. vanhoja jos jostain löytäisin sen kalastajan ja koululaisen olisin iki onnellinen. Meillä mukit on kyllä ihan käytössä...
By eltsu - 14.8.2009

Ketkis, paljonko saavat maksaa pupujen kalastaja ja koululainen, JOS sattuvat kirppareilla käydessä tulemaan vastaan? (Just tämmöisiä varten on kaverit olemassa, että pitävät silmänsä auki...)
By Keltaleppis - 17.8.2009

Täällä rehottaa kukkakokoelma kuparilehtiä. Niissä on lempparilajikkeet, jotka pitää ostaa uudestaan jos tuhoutuvat. Parikymmentä lajiketta olisi tavoite saada vähintään menestymään.

Muissa gesseissä tavoite: Narrinhiippoja kymmenkunta, santtuja puolisen kymmentä, soilikeissa eri tyyppisistä edustaja ja yksittäisiä harvinaisia gesnerioita.

Kirjopeippejä mitä onnistuu saamaan, sekä vehkoissa kirjavalehtiset. Muissa lajeissa yksittäisiä lajeja jotka tämän kämpän ovat kodiksi ottaneet.

Muuta keräilyä ei taida olla kuin sekalaista roinaa.

By Tuilu - 3.3.2011

Löysin facebookista muumimukikeräilijöiden sivut ja olen ihan äimänä.  Nyt kun oikein mietin niin en tunnusta mitään kerääväni mutta tunnen suurta viehtymystä muumimukeihin, Arabian/Iittalan kynttilänjalkoihin, erilaisiin metallisiin ja keraamisiin kynttilälyhtyihin, Myrna -sarjaan, värillisiin Tsaikka -mukeihin, kauniisiin Arabia/Iittala koriste- ja käyttö-esineisiin, kerään myös suurella sydämellä unelmia
By Jadetsu - 3.3.2011

Muumimukit on ihkuja, mulla on niitä jokunen
By välke - 3.3.2011

Järkkysummia on maksettu joistakin muumimukeista Huutonetissä. Kyseessä on kuitenkin vaan käyttöesine.

Minä keräilen ihan huomaamattani vaikka mitä, esim. tuoleja Smile
By naavametsä - 3.3.2011

Minulla oli hyvät kokoelmat vanhoja kahvipurkkeja, riihimäen lasitölkkejä, pieniä talonpoikais-esineitä ym. Mutta kun lapset muuttivat omilleen, niin jotenkin osa on "lähtenyt" heidän mukaansa. Ja ihan kiva, että hekin ovat oppineet arvostamaan ja halunneet koteihinsa jotakin vanhaa. Mutta vanhoista arabian as-mallin kermakoista en luovu, ja niitä etsiskelen vielä Smile
By Kurppa. - 3.3.2011

Mie en keräile mitään, mutta kenkiä ilmestyy melkein joka kirpparikierrokselta meidän nurkkiin?

Ai niin perennoja kerään, sen myönnän.
By välke - 3.3.2011

Varmaankin se, että tekee kodin tavara/huonekaluhankinnat kirppiksiltä, huutokaupoista yms. tekee minun sisustamisesta keräilyä. Yksi sieltä toinen täältä, pikkuhiljaa keräten.
By sukkasuu - 3.3.2011

Marmori-/lasikuulia. En myönnä kerääväni, mutta tuhansissa niitä jo lasketaan...
By kitikat - 3.3.2011

Voi pyhä sylvi sentään...minä en kerää mitään, kengätkin kulutan puhki ennenkuin saan uudet. Tytär kerää noita muumimukeja, viime kuussakin ostin kun oli synttärit.
By nicolae - 3.3.2011

Kurppa: kenkiähän ei voi koskaan olla liikaa, minullakaan ei ole kuin n. 200 paria. Kun en ole Imelda Marcos, en ole kenkähankintoja koskaan pitänyt keräilynä. Ainkin minulla ne ovat ihan käyttöä varten.
Mutta kerään minä collie- ja saksanpaimenkoira-aiheisia sormustimia.
Ja seinälle ripustettavia kipsienkeleitä joilla on joku soitin, kaikilla täytyy olla erilainen. Ja on sekaan eksynyt pari poskisolistiakin. Mutta kaikki kelpaavat enkeliorkesteriin, kunhan ovat "samaa sarjaa" ja keskenään erinäköisiä.
By huitukka - 3.3.2011

en tiennyt olevani keräilijä, ennen kuin huomasin, että meillä 11 kiikkutuolia. Kaikki olivat käytössä, mutta nyt muutama annettu hoitoon ystäville. Mutta sohvaa meillä ei sitten olekaan...
By Tähdikki - 3.3.2011

Kerään vanhoja kirjoja. Viimeksi löysin kaksi vanhaa virsikirjaa, mutta jätin ne vielä ostamatta. Ei tainnut olla silloin rahaa mukana. 

Ekan aapiseni olen löytänyt ja Ingmannin ja siukosen laulukirjan. Pekkatöpöhännän, muita en muista nimeltä. Ostan niitä kaikenlaisia lukeakseni, mutta paljon on lukemattakin vielä. 
By Kurppa. - 3.3.2011

Kiitos nicolae, nythän miun kenkämäärä ei ole mitäänWink
By Pihanlaittaja - 3.3.2011

Keräilen useita artikkeleita, mutta mitään niistä minulla ei ole paljon eikä keräily ole systemaattista (niin, täyttääkö se sitten keräilyn tunnuspiirteetkään...) Kierrän kirppareita ja vanhojen tavaroiden liikkeitä ja ostan, jos löytyy kohtuuhinnalla kauniita peltipurkkeja, pieniä koristerasioita, Arabian astioita, lasten leluja, koristekissoja, kukkopillejä, lasipurkkeja, pieniä nukkeja, siis erilaisia vanhoja, kauniita tavaroita, roinaa, sanoisi jokuBigGrin Kirjojen keräilyn olen lopettanut, niitä on jo tarpeeksi.
By kukkaistätsy - 3.3.2011

En kerää mitään ..paitsi sorsakosken musla aterimia. Ei niitä ole kukaan vielä ovelle tuonut, joten pieni on kokoelma Smile

Ainiin! Olenhan keräillyt omat vaatekaapit täyteen 80 -luvun lautapelejä ja vanhempiakin! Odottelen että mukulat vielä kasvaa niin pääsen taas pelaamaan! BigGrin
By kastehelminen - 4.3.2011

Tarkoitatko kukkaistätsy että keräät alpakka tai rosterimuslia? Niitä on joka kirppareilla vaikka toiset pyytää niistä yhtä paljon kuin hopeisista. Nyt vasta tajusin kun otit puheeksi että meillä on tusinan setit joka sorttia ja kauhat ja muut vempaimet hopeisina 20-30 luvulta. Eikä ele kertaakaan käytetty kun missä sellaisia voisi edes käyttää! Jihapullia muslilla? Makkarasoppaa muslilla?

Työhuoneen ja kaikkien kaappien täyteasteesta on jotain tullut kerättyä. Kukahan kirjoittaisi oppaan miten ei huomaamattaan ajautisi keräilijäksi?
By Tuilu - 4.3.2011

En tiedä mikä on musla mutta kyllä meillä on hopeiset aterimet käytössä lasten syntymäpäivillä, muilla "juhla-aterialla" tai joskus vaan sunnuntaisin. Syödään myös lihapullia tms. tavis ruokaa parhailla astioilla/aterimilla mitä kaapista löytyy. Se on kai sitä arjen juhlaa Smile

en parempaa kuvaa löytänyt tähän mutta kai siitä vähän näkee. Vuosien myötä kuvio on pienentynyt. http://www.hopeatukku.fi/hopeinen_musla_kahvilusikka_pr_10202003.html?jsh_id=cf5f058a8179b6a785ce635ae32a093e
By kukkaistätsy - 4.3.2011

Kastehelminen -tarkoitan rosteria ja miksi ei hopeisiakin! Mutta rosteria olen kerännyt. Noitahan on paljon myös feikkejä liikkeellä mm. saksalaisia. Sorsakosken tunnus pitää olla (suosin kotimaista). Kieltämättä käytän itsekin niitä aterimia ja jopa tiskikoneeseen tyrkkään.. vaikkakin huonolla omallatunnolla.

Tässä aito sorsakosken musla

Minulla on jossain kaapissa yksi iso ruokalusikan kokoinen(?) sorsakoski, voisin vaikka lähettää sen sinulle ettei tarvitse heittää pois. Täytyykin verrata sitä noihin vanhoihin hopeisiin. Muistikuvan mukaan ne on vähän eri näköisiä. Ihan kuin se simpukka olisi isompi vanhemmissa hopeisissa kuin uudemmissa. Ainakin Kultakeskuksen virossa teetetyt on eri näköisiä.

Kastehelminen -Juuu! Lähetä vaan BigGrin ..jos tiellä pyörii. Sittenhän olisi sekin ihme tapahtunut että ovelle tosiaan tulevat Smile) Lähetän keväämmällä jonkin juuren tai mukulan tms vaihtona..
By LukinLilja - 4.3.2011

Ei niitä hopeisia aterimia niin kauheasti tarvitse sääliä, jos ei ole ajatellut niitä museoida. Minä ainakin laitan tiskikoneeseen, kyllä ne yhden eliniän kestää, kultasepän neuvo.

Jos haluaa jättääkin perintökalleudet lapsille pesämunaksi BigGrin
By LukinLilja - 4.3.2011

Perintölusikoita en minäkään ehkä koneeseen laittaisi, nehän saattaa olla jo valmiiksi museokamaa. Eri asia uusien esim. Chippendale-aterimien kanssa.
By huisa - 4.3.2011

Pelikortteja. Halpa matkamuisto ja mahtuu pieneen tilaan. Mitä kitschimpi turistipakka sen hauskempi. Isäntä reissumatkailee ja tuo minulle aina joskus jonkin joko firmapakan tai paikkakuntaan liittyvän.
By timjami - 5.3.2011

sarjakuvia... siis sellasia kunnon sarjakuvia. Kaikki Asterixit löytyy ja pian kaikki suomessa ilmestyneet Lucky Luket. Tinttejäkin on tullut ostettua jonkun verran. Edellä mainitut sarjakuvat on tulleet lapsena tutuiksi ja jotenkin ne on ollut pakko saada itselle.

By Alexa - 1.10.2013

Kissapatsaita.
By Rea - 1.10.2013

Sammakoita.
Myös käsityöletiä-kirjoja/malleja. Siitä vaan hankalaa, kun jos jotain mallia tarvii menee aikaa löytää se lehdistä ja kirjoista. Kansioissa myös irto mallit. Nuo vanhat käsityökirjat myös kiinnostais.
By Hankalin - 1.10.2013

Oi! Aikoinaan kimppakämpässä toisen neiti-ihmisen kanssa asuessa minäkin keräsin sammakoita. Jossain vaiheessa tuli kerättyä myös lasi- ja keramiikkalintuja sekä kauniita käyttämättömiä postikortteja. Muumimukeja en kerää siinä mielessä että pyrkisin saamaan kokoelmiini jotain satojen ja tuhansien eurojen vanhoja mukeja, mutta uudet meiltä löytyy jotakuinkin kaikki. Valtaosa on käytössä ja muutama kausimuki ylähyllyllä arvoaan kasvattamassa. Muuten nykyään tulee kerättyä lähinnä kiviä ja kiloja.
By kitikat - 1.10.2013

Yksi tytär kerää muumimukeja ja toinen "koaloita" niitä sieltä Austraaliasta, on melkein 50 kpl. Kokoero on valtava isoimmasta pikkuriikkisempään. Minä en kerä mitään!
By huitukka - 2.10.2013

Puukkoja. Aina siitä lähtien kun isäni toi minulle 7-vuotislahjaksi Helsingin tuliaisena partiopuukon. Haaveenani on saada seuraavaksi damastiteräinen puukko. Käsin tehdyt puukot ovat kuin koruja, jokainen omanlaisensa.

Sitten mulla on tuolla enempi kuin kolme komerollista tupaten täynnä kankaita (hyllyt pudonneet painon alla pidikkeistään), lankoja monia jätesäkillisiä, rikkinäistä värilasia laatikkokaupalla jne. Mitäpä pula-ajan lapsi ei keräisi kaiken varalle Smile
By kiurunkannus - 2.10.2013

Olen jo vuosia yrittänyt kerätä rahaa eikä vaan kokoelmaa kerry . Siellä ässän kassassa se minun kokoelmani  on .
By annaw - 2.10.2013

keittiövälineitä...mitä kummallisempia värkkiä, sitä hauskempia. Ja kaikilla jokin tarkoitus, roikkuvat tuossa reelingissä odottamassa jos joku keksis niitä käyttää. Paistinpannuja tuntuu kans kerääntyvän, mutta onpa aina mistä ottaa kun kakarat vinkuu valurautapannua kotoa muuttaessaan. Ei kuulemma teflon kelpaa...
By pipu - 21.6.2014

Kynttilänjalkoja. Poltan kynttilöitä ympäri vuoden. Eilenkin palio kynttilä sekä keittiössä että parvekkeella.
By HanneleRuattist - 21.6.2014

kuva

Taidan kerätä kirjoja, kirjoja, kirjoja...  devil  Tämän pinon toin pyörällä kirpparista. Monta klassikkoa mahtui tavaratelineelle: Bernard Shaw, Robert Louis Stevenson, George Elliot, Charles Dickens, Arthur Conan Doyle, Eleanor H. Porter, Émile Zola, Torgny Lindgren, Victoria Benedictsson, Mathilda Roos ja muutama vielä.

By Araminta - 21.6.2014

Kirjoja kertyy mullakin vaikken "kerää", nyt on pakko alkaa vähentää toisesta päästä, kun ei mahdu enää mihinkään, Kaikissa huoneissa kirjahyllyjä niin paljon kuin on saatu sopimaan, sekä Mikkelin kodissa että Hesan kämpällä, Halukkaat sais tulla noutamaan, tosin alle puolet on suomeksi.

Minäkin keräisin mielelläni keittiövälineitä, mutta kun keittiön säilytystilat on tosi pienet talon kokoon nähden, kitisee mies alituiseen "pitääkö joka asiaan olla eri kapine, eihän ne mahdu minnekään" ja kantelee niitä välillä alakertaan varastoon. Paistinpannuja pitää kyllä ehdottomasti olla useita, valupannu kuumassa käristämiseen ja munakaspannu, jota ei käytetä muuhun, niin että munakkaan voi valuttaa siitä lautaselle, jne.

Pelkästään keräämisen vuoksi en onneksi kerää mitään.

By HanneleRuattist - 21.6.2014

Araminta, eihän kirjoja voi olla liikaa Smile
By Araminta - 21.6.2014

Ei niin, mullon varmaan liian pieni talo. Kirjoja on oikeasti tuhansia, kun en raski heittää niitä roskikseen.
By HanneleRuattist - 22.6.2014

kuva

Roskikseen?? Minä vien joskus kirjoja kirppariin, ostan vain hyviä kirjoja enlightened

Meillä on kirjoja makuuhuoneessa, työhuoneessa, keittiössä... ei toki kylpyhuonees.

By Kreeta-Eulaalia - 22.6.2014

Vein tässä joku vuosi kottikärryllisen kirjoja paperikeräysastiaan. Ei niitä huolittu minnekään muuallekaan, eikä mulla ole kaikelle tilaa. En varsinaisesti kerää kirjoja, mutta jostain syystä niitä on kerääntynyt. Jossain vaiheessa alkoi kerääntymään keittokirjoja, mutta olen niistäkin lahjoittanut jo yli puolet pois, enää ei ole kuin yksi hyllymetri. Ne mitkä säästän, ovat käytössä tai sitten jotain mummojen aikuisia, joita on mielenkiintoista välillä lukea, kuten myös 1950-luvun Emännän tietokirjaa ja muita vastaavia. 

Missään tapauksessa en kerää mitään esineitä kokoelmaksi.

By D.formosa - 22.6.2014

Kivaa, muutkin haalii ja metsästelee, kuka mitäkin ja hyvä niin. Voisi sitä aikansa huonomminkin käyttää kuin esmes kirppareita koluamalla. Ekologistakin on kun tavara ei päädy kaatopaikalle.

Kirjoja ei todellakaan voi ihmisellä olla liikaa, siinä olen samaa mieltä edellisten kanssa. Tosin seulon hyllyjäni ja kannan välillä joitakin kassillisia hutihankintoja kiertoon kirpparille. Keräsin suosikkikirjailijani kaikki kirjat hyllyyn, mutta muuten hankin kun kiintoisa vain vastaan tulee. Vanhat kirjat ja kauniit laitokset - ja tietenkin puutarhakirjat - on aina etusijalla! Olen hankkinut joitakin harvoja pelkästään sen vuoksi että kirja on kauniisti sidottu.

Sinivalkoiset astiat ovat toinen rakkauteni. Sinisen pitää olla sitä erityistä tummaa sävyä ja kuviointi kasveja tai maisemia. Eriparisuus ei haittaa. Kaikki vaan pöytään samaan kattaukseen ja käyttöön.

Vanhoja pellavaisia ja puolipellavaisia pyyheliinoja näkyy kertyvän. Usein ostan kirpparilta sellaisen koska siihen voi kääriä ostamani posliinikipon :-) Jos on kirjailtu niin aina parempi.

By HanneleRuattist - 22.6.2014

Kreeta, ne vanhat keittokirjat on todella jänniä lukea.
By Kreeta-Eulaalia - 22.6.2014

Varsinkin, kun ei ymmärrä edes sanastoa Smile

By Sienestäjä - 19.7.2014

Ai että oonko keräilijä.. no kai niinkin vois sanoo 

kuva

By välke - 19.7.2014

Cd-levyjä (puhelimesta tihrustan)? Me vietiin muutossa kaikki ceedeet vintille. Meillä kuunnellaan vain vinyyleitä (puoliso kerää seiskoja) Smile