Leivonnaisia

Kirjoittaja
Viesti
Pepino
Pepino
Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 4,1K, Käynnit: 33,0K
Tein gluteeniton kakkupohjan sunnuntai jauhosta.
Käänsin sen ritilällä eli pohja on tossa ylhäällä.

Ei ole tuo vino, vaan pyöreä ritilä on vinossa toisen ritilän päällä.

II vyöhyke - rannikko 🌻
Kurppa.
Kurppa.
Ylipuutarhuri (63,0K reputation)Ylipuutarhuri (63,0K reputation)Ylipuutarhuri (63,0K reputation)Ylipuutarhuri (63,0K reputation)Ylipuutarhuri (63,0K reputation)Ylipuutarhuri (63,0K reputation)Ylipuutarhuri (63,0K reputation)Ylipuutarhuri (63,0K reputation)Ylipuutarhuri (63,0K reputation)
Viestiä: 28,0K, Käynnit: 117,0K
Viikonlopun aamupalalle muutama riisipiirakka
Leipäjuurenpala oli vähän kuivaa.
Raparperituorejuustopiirakkaa jälkiruuaksi

Kotka, Karhula. Vyöhyke II  Otetaan mitä on.
Pepino
Pepino
Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)
Tarkoitin maitoproteiinii joidenkin suolisto ei kestä.

Ammatin vuoksi minun pitää tietää nuo.

II vyöhyke - rannikko 🌻
Pepino
Pepino
Minulla ei ole maitoallergia, vaan suolisto ei kestä maitosokeria eli laktoosia.
Toinen ääripää, jolla on se, että suolisto heillä ei kestä proteiiniä.

II vyöhyke - rannikko 🌻
Henni
Henni
Kunniapuutarhuri (7,9K reputation)Kunniapuutarhuri (7,9K reputation)Kunniapuutarhuri (7,9K reputation)Kunniapuutarhuri (7,9K reputation)Kunniapuutarhuri (7,9K reputation)Kunniapuutarhuri (7,9K reputation)Kunniapuutarhuri (7,9K reputation)Kunniapuutarhuri (7,9K reputation)Kunniapuutarhuri (7,9K reputation)
Viestiä: 1,5K, Käynnit: 64,0K
Minäkin olen miettinyt tuota vegaanista jäätelöä. Perheessä on maitoallergikkoja, joten pitää kokeilla. Ihan tavallista olen tehnyt kondensoidusta maidosta. Helppo on tehdä ja hyvää tulee.

Porvoo / II- vyöhyke
Pepino
Pepino
Tein nopeasti kasvijäätelöä.

Eli siihen tuli kasvi-vispit, kondensoitu kookosmaito, glugoosisiirappi. Lakristsijauhoa sekotin sekaan.
Kaksi lasivuokaa, jossa on kunnon kannet laitoin niihin massan ja ripotin päälle lakritsajauhoa.

Nyt ne ovat pakkasessa. Ei mene niin kovaksi kuin yleensä, kun kotona tekee. Helppo on kaivaa siitä palloja.

II vyöhyke - rannikko 🌻
Henni
Henni
Kunniapuutarhuri (7,9K reputation)Kunniapuutarhuri (7,9K reputation)Kunniapuutarhuri (7,9K reputation)Kunniapuutarhuri (7,9K reputation)Kunniapuutarhuri (7,9K reputation)Kunniapuutarhuri (7,9K reputation)Kunniapuutarhuri (7,9K reputation)Kunniapuutarhuri (7,9K reputation)Kunniapuutarhuri (7,9K reputation)
Viestiä: 1,5K, Käynnit: 64,0K
Upea kakku! 😍

Porvoo / II- vyöhyke
Pepino
Pepino
Siistin näköinen.

II vyöhyke - rannikko 🌻
tönönvahti
tönönvahti
Ylipuutarhuri (28,0K reputation)Ylipuutarhuri (28,0K reputation)Ylipuutarhuri (28,0K reputation)Ylipuutarhuri (28,0K reputation)Ylipuutarhuri (28,0K reputation)Ylipuutarhuri (28,0K reputation)Ylipuutarhuri (28,0K reputation)Ylipuutarhuri (28,0K reputation)Ylipuutarhuri (28,0K reputation)
Viestiä: 4,3K, Käynnit: 61,0K

Tyttäreni teki äitienpäiväkakun.
Hyvää oli. 😋

Pohjois-Savo  vyöhyke V
Pepino
Pepino
Henni - 11.5.2024
Hyvä tietää, pitääkin kokeilla. Olen aika kehno leipoja, mutta yritän aina jotain uutta.

Kyllä sinä opit, kun luet tarkkaan reseptiä. Itse, kun opiskelin leipuri-kondiittoriksi ihmettelin kuinka helppoa on tehdä taikinaa ja massaa. Koulussa oli ihme juttuja miten mikäkin tehdään, tosin itse tietää mikä on parempi.
Pursotus kakun päälle on ehkä haastavaa, mutta netistä löytyy ohjeet. Minä osaan pursottaa määrättyjä kuvioita.

Tuhatlehtitaikinan haluaisin tehdä, mutta pitäisi kaulita todella ohueeksi ja tilaa pitää olla enemmän.
Sitten kun se on paistettu ja täytetty on se todella hyvän makuinen.

II vyöhyke - rannikko 🌻
TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku