Herramujee että nuo tomaatit kasvaa vauhdilla Sillä välin, kun olin ottamassa tatuointia (meni aikaa 2h) olivat nousseet ja kurotelleet varsin näteiksi taimiksi itsensä
(hauskoja muuten nämä uudet hymiöt täällä)
vai että kasvavat kahdessa tunnissa =D
turbo-lajike.
Voi vitsi, pitää itsekin hankkia semmoinen ;D
Eli, jos ei taimet kasva, mennään tatuointiin
HEH…joo, pieni kärsimys tekee poikaa näköjään. Ihan olivat tosiaan matalia vielä ennen lähtöä, mutta hurjistuivat, ehkäpä tahtoivat miellyttää
En kyllä ota tätä tavaksi
Viimevuonna menin metsään lähes jokaisessa asiassa puutarhani tiimoilta (innostukseni ensimäinen vuosi). Tänävuonna ajattelin tehdä paremmin…yritän ainakin.
No olen jo tähän mennessä kiivennyt sen verran pylly edellä puuhun, että kylvin kurkut kaikkien muiden kanssa samaan aikaan. Huomasin penttiläisten ohjeistuksista, että taisi olla liian aikaista. Koska olen tämmöinen "fiilis"kylväjä ja tuntui omituiselta laittaa vain yksi siemen multaan, niin lopputulos oli kurkun versojen puska. Kurkkua ei kai saisi koulia, mutta kun olin jo kylvänytkin väärin, niin tehdään nyt sitte jotain muutakin poikkeuksellista. Eli koulin kurkut ja odotin joukko murhaa, mutta tämän hetken saldona vain yksi koulituista heitti lusikan nurkkaan.
Kurkku on kuuleman mukaan herkkä ja vaativa kasvi. En siis edes odota, että saisin sato tänävuonna. Mielenkiinnolla vaan odotan missä vaiheessa nuo taimet kuukahtavat. Paprikan ja chilien kanssa uskoisin onnistuvani, mutta tomaatti on myös yksi harjottelun kohde. Eiköhän tämä tästä…Kivaa ainakin on!
Olen varmaan vähän aikaisessa -taas, mutta kylvin tänään kita- ja purppuravaulaa.
Jos tätä liian vakavasti täytys ottaa niin olisin jo luovuttanut.
Kitavaulaa mullakin on menossa multaan tänään kanssa joten et päässy ihan yksikses kylvänään
Mulla on päivänsinen siemenet kaikki itäneet saa antaa äitille ja anopillekin sit taimia.
Kelloköynnöksen siemeniä laitoin 8 kpl multaan ja ainakin yksi on itänyt. Kyllä sitä yhdestäkin kelloköynnöksestä täytyy tyytyväinen olla.
Minäkin laitoin kahdeksan kelloköynnöksen siementä multiin, mutta yksikään ei ole vielä herännyt, odotellaan.
Edelleenkään en ole kylvänyt siemenen siementä sisätiloihin. Vaikka siemenläjä onkin aikamoinen. Maaliskuun puolella vasta.
oletteko koskaan kokeilleet kylvää heikkovartisten kukkien joukkoon pari auringonkukan siementä, jotka annetaan itää ja sitten sirkkalehtivaiheessa nypästään pois - minulla on joskus toiminut.
Moonriver, ootko ihan varma että jaksat oottaa niin kamalan kauan?
Keijunmekkoa meni multiin siinä ohessa, kun koulin muutamat paprikat ja tomaatit. Muistin myös päivittää kylvöpäiväkirjani.
Minua odotti tänään iloinen yllätys. Kurkkasin ihan vain rutiinisti kylvöpurkkeihin että ei pääse mikään homeeseen tms. Niin siellähän oli itänyt jo moni ja ihan viime hetkillä napsin kansia ja muoveja syrjään!
Sungold-tomaatit, jotka olen kylvänyt 15.1. saivat tänään maitopurkit asuinsijoikseen. En ole aiemmin viitsinyt kun ovat hyvin voineet kylvölaatikossaankin. Vertailun vuoksi siis kylvin ajoissa. Ja aion kylvää sitten maaliskuussa toiset.
Basilikaa kylvin jo useita purkkeja, mutta vielä viikko-kaksi, niin lukuisat perenna- ja kesäkukkatoiveet aion ripotella multaan. Lumen alla odottelevat alkuaan jo maximilian auringonkukka ja tulikellukka. Näin kotosalla vietetyn lomaviikon aikana on ollut itsessä hillitsemistä, ettei enempiin kylvöpuuhiin ryhdy. Siemenpusseja olen pidellyt käsissä jo monta kertaa ja yrittänyt tyytyä vain henkiseen valmentautumiseen.
Kiitos Männikkö hyvästä vinkistä! Voisi toimia ainakin koristetupakan kanssa.
Pitko, odottavan aika on hurjan pitkä.
Oikeeksi kylvöhommiin alan vasta maaliskuun puolen välin taituttua, kun kuu alkaa nousemaan.
Oi ihanaa, Miinanköynnös (Ipomoea quamoclit) itää. Ja nuo tomaatit venyy kauheata vauhtia, vaikka ovat kylvömullassa. Minkä kokoisina olette tomaatit koulineet omiin purkkeihinsa?