Siirsin tammikuun lopulla kylvämäni Keijunmekot luonnon valon armoille.
Onpa tässä vielä aikaa kesään.
Siirsin tammikuun lopulla kylvämäni Keijunmekot luonnon valon armoille.
Onpa tässä vielä aikaa kesään.
Minulla on ne 50 isompaa keijunmekkoa nyt suht samankokoisia kuin sinulla. Tilanpuutteen vuoksi päätin tänään siirtää ne kellariin viileään ja valoisaan, että saa huoneenlämpöön muuta… Laventelit ovat vielä todella pieniä, vaikka kylvin ja koulin ne keijunmekkojen kanssa samaan aikaan Nyt ne pääsivät kaikki lampun alle huoneenlämpöön, ja täytyy pitää peukut pystyssä että nekin tästä nyt alkaisivat rotevoitua.
Luin, että laventeli on hidaskasvuinen, mutta kuinka hidas se oikein onkaan? Kun tuntuu, ettei nuo kehity esimerkiksi ollenkaan samaan tahtiin kuin keijunmekko, josta siitäkin sanotaan, että olisi hidaskasvuinen…
Kylvin kosmoskukkaa ja tähtikesäputkea.
Leikkasin vähän pelakuita ja kuinkas sattuikaan, seitsemän pistokasta pääsi multaan. Samaan purkkiin. Juurtuneet kartanojuorun pistokkaat pääsi myös multaan, samaan purkkiin kuusi kappaletta.
Basilikat kylvetty.
Aivan liikaa sammaripurkeissa elämää. Narsissitupakatkin vihertää. Pula lähestyy.
Taidat sinne osatakin jo mennä mut jos ajo-ohjeita tarttet niin varmasti täältä löytyy
On kovin tuttu reitti
Niinpä
Mihin ihmeessä laitatte kaikki taimet kun ne on koulittu ja kasvavat kovaa vauhtia. Eihän niitä saa ulos ennenkuin yöpakkaset on loppunut.
Tietenkin jos peittää ne yöksi mutta on sekin kovaa hommaa.
Se on joka kevät se pula
Minulla on toiveissa saada vietyä taimet huhtikuussa kasvihuoneeseen. Pystytän kennohuoneen keskelle Lidlin pienen muovihuppukasvihuoneen ja lämmitän sitä pienellä lämmittimellä niin ettei lämpötila laske alle 10°C.
En olis kyllä sammareiksi tunnistanut noita ekan purkin taimia. Mut mä kasvatankin pääasiassa yleensä vaan sitä kääpiösammaria joten mielikuva taimista tulee mulle aina niistä.
8 tomaatinalkua siirretty lautalta multaan, ja pari valkotupakkaa. Pulaan matkalla minäkin…
Kyllä on täälläkin pitänyt alkaa olohuone uudelleen “mööbleraamaan”,että kasvit saisivat luonnonvaloakin.
Täälläkin olohuone vielä otetaan käyttöön. Auringossa helposti lämpötila nousee liikaa.
Daalian siemenet iti melkein ennen kuin laskeutuivat multaan.
Tuntuupa mukavalta ku on niin moni penttiläisistä taas tutussa paikassa
Sitoon miettinny että täälei näy koskaan muitaku penttiläisiä,täälä Pulan kylässä