Minunkin valkoiset varjoliljat on nyt parhaimmillaan ja marhanliljan alkukin nostaa päätä mut äitienpäivälilja tais mädätä pois …olin unohtanut isoon ruukkuun laittaessani et siel oli muovinen sisällä koska kasvi oli ensin verannalla..poistin ruukut ja se valui haisevaa lientä ..oli uiskennellut lannoke vedessä. No tappio pitää niellä kun tyhmyys vaivaa.Hiekan haraamisella jatkoin päivää..sitä saa tehdä aina.
Puuhapenkki alkaa olemaan reunusta vaille valmis. Ei ole uusi penkki vaan laajennus. Ennestään oli syreenipuun ympärillä muuan hosta. Alkoi näyttämään vähän säälittävältä, joten lisäsin pinkkejä ja valkoisia pikkusydämiä ja ulkoreunaan jaettua kirjokuunliljaa. Jospa se siitä tuuhistuu. Syksyllä pitää kattoa sitten jotain helmililjoja tms.
Kaunis tulee olemaan . Eikö ookin kiva tehdä tollasia muokkauksia ja sit oottaa jo seuraavaa kesää et pääsee näkemään miltä näyttää
.
Se on just niin ja parasta oli lähipiirin positiiviset kommentit.
Molemmat pihat ajettu, reunat trimmeröity ja ulkorakennuksen matot pesty.
En muuta ehtinyt tänään kun siivota terassit ja ulkokeittiö
sekä kastella kaikki ruukut ja kasvari, pestyt vaatteet ulos kuivumaan ja kuivat sisään.
Huomenna rikkaruohojen kitkemistä ja nurmikon ajo. Muu päivä menee keittiössä ja asioilla.
Mihin päivän tunnit oikein kuluu?
Tomaatteja vähän sidottu ja karsittu.
Mä oon vähän kävellä hipsutellut pihalla. Grillannut ulkona lounasta. Lipunut pari tuntia veden päällä hiljakseen soudellen. Äsken tulin kotiin ja siirryin samantien pihalle kansituoliin istuskelemaan ja kohta alan grillaamaan wingsejä iltapalaksi.
Selkä kesti soutuhissuttelun, jotain sentään etenemistä sen suhteen ![]()
Tänään iltapäivällä yritin duunailla pihahommia mut 40 min rikkiksiä piisasi, paarmat haistoi meikän ja mä luovutin ja olin jo hiestä märkä…ihan mieletön ilmanala..äkkiä sisälle viileään ni helpotti.
Huomenna tulossa ainakin tänne samanlainen kuuma ja hiostava päivä kuin tänään. Ja kyllä, paarmat tuli sankoin joukoin tän kelin myötä myös tänne pörräämään ja pureskelemaan
.
Äsken kävin ulkona. Kastelukannullisen hävitin vettä ja pienen säkillisen keräsin roskia pihasta. Lopuksi söin vadelmia, ovat tosi pieniä kun kukaan ei niitä kastellut silloin kun oli kuivaa. Kotilot tykkää kiipeillä vadelmapuskissa, sillai silmieni korkeudella asti. Yök.
Eilisen ulkopuuhat. Vähän keräsin aamulla kukkineita, mansikat keräsin ja pakolliset kastelut suoritin. Kastelua jatkan nyt aamulla. Pumppu otti vähän liikaa kierroksia joten otin nitrosuihkeeen ja lepäilin. Nyt tuntuu taas olo virkeämmältä.
Puuhailin rantaviivasta, käytiin veneellä ruokakaupassa ja kirpparilla, ostokset kannettiin selkärepussa.
Kävin uimassa, puuhailin vesirajassa. Ruuat tehtiin ja syötiin ulkona. Uistelu lenkki saaren ympäri 2,5 tuntia.
Kapeikossa tuli vastaan risteily laiva, matkalla Kolille 21 km linnuntietä, näkyy taustalla.
Sulla ollut eilen hieno päivä !
Olin just menossa ulos maalaamaan terassia, kun hirveä ukkosmyrsky räjähti päälle. Vettä tuli kuin saavista noin tunnin.
Eli nyt lykkääntyi mun maalaamiset alkavalle viikolle! ![]()
Onneksi olin ehtinyt ajaa nurmikon.
10 min harasin hiekkaa kun koirat ulkoili ja otin tyhjättyjä ruukkuja pesuun ja pois pihasta, ei siellä kauempaa viihtynyt. Kuumaa ja kosteaa liiaksi.
Kukkineiden leikkuuta, kitkentää ja kastelua.
Kitkin käyttämätöntä ajoluiskaa luonnonkoristeista, jotka ei niin ole mieleisiä. Pienehköjä kotiloita pitkissä nokkosissa, ei ollakaan vähään aikaan törmätty ja hoidin asia niin ettei enää tavata. Oman puutarhani Salainen agentti 079 ![]()
Kitkin hedelmätarhaan kulkua ja hakepolkua rikoista. Siellä olevasta penkistä vähensin lemmikinraatoja (ei olleet agentin omaa tuotantoa nämä, vaan ihan kukkineita rehuja). Siemeniä onkin ollut sen jälkeen kaikki vaatteet täynnä, etenkin hanskat on ihan kauheat.
Istutin uuteen penkkiin varjoyrttiä ja kanadanruohokanukkaa, molemmat äidin puutarhasta. Olivat viikon pussikääreessä märässä sanomalehdessä ja eilisestä asti vesipunkassa. Meinas ihan unohtua.
Aika monta saavillista kitkin ja leikkelin kukkineita.
Kotiloiden etsimistä, alkavat loppumaan
, vähän kitkemistä, kasvimaan kastelu pitkästä aikaa, muu kastelu ja kukkineiden leikkely. Kuulostaa työntäyteiseltä, ei ollu. Selän rajoitteiden mukaan ärsyttävää hissuttelua