2026 vuoden ulkopuuhia

Mitäs kaikkea sulla on pelastettuna siinä?

Yksi pilariruusu, Hopeaikiviuhkaa, Hunturikkoa, Tiibetinkatkero, kerrottua Kevätvuohenjuurta, Reunuspäivänkakkaraa, Mooseksenpalavapensas, Ruskosormustinkukkaa, Kivikkotörmänkukkaa ja keltaista maksaruohoa, pioni, rikkineilikkaa, uusi komeamaksaruoho. Voi olla että jotain menee vielä vaihtoon.

3 tykkäystä

No siinä on paljon vaikka mitä! Iso osa mulle ihan tuntemattomia kasveja.

1 tykkäys

Joo, liikaa taas kerran.

1 tykkäys

Siivosin mansikkamaan,leikkelin rönsyt ja laitoin syyslannan.
Rikkisten kitkentää ja kukkineitten leikkelyä.
Rikkisten perässä ei tänä kesänä pysy,ku on saanu muka kitkettyä kaikki niin ala vaan alusta :grimacing:

Mustikoita hain aamupalalle, kukkineiden poistos: vuorossa auringon tähdet. Perhoset puuttuvat.

Trimmeröintiä, kukkineiden poistoa ja kastelua.

Voi Kurppa, oisit tehnyt ton vähän myöhemmin niin oisit pystynyt mulle vaikka sangossa tuomaan Mustilaan tullessas sitä sun tätä. Vai onko ajatus jo menetetty ja tuhoon tuomittu ? Tossa on paljon sellasta mitä en tiennyt tarvitsevani mut nyt ihan hirveesti tartten :laughing:

Voitko mitään pelastaa mulle ?

Et sinä piiskua ja tavallista asteria kaipaa.

Hopeaikiviuhko, tiibetinkatkero, kerrottu kevätvuohenjuuri, rikkineilikka, mooseksenpalavapensas. Se pioni ! Niitä sun kompostiin kiskotuissa oli, ja niitä haluisin jos pystyt vielä pelastamaan sieltä kasasta.

Ne pelastin tuohon uuteen penkkiin. Piiskun ja asterin kaivoin pois.

1 tykkäys

Mulle olisi kyllä kelvanneet piiskut ja asteritkin. Olen perustamassa uutta istutusaluetta, mutta siitä lisää myöhemmin… :wink:

2 tykkäystä

Ok Kurppa, vpääasia etteivät menneet kompostiin :+1:

Henni,multa saat syysasteria ainaski ja varmaan muutaki.

1 tykkäys

En laittaisi piiskua.

2 tykkäystä

Ei tartte Karvarin postittaa syysasteria Hennille. Mulla on ja lohkon siitä mielelläni.

2 tykkäystä

Kiitos Karvari ja Nuu, palataan asiaan viimeistään ensi keväänä! :grinning_face:

2 tykkäystä

Astereissakin on eroa. Tuon jota poistin on mitättömällä hailulla kukalla ja leviää liikaa. Reunusasterit on hyviä.

1 tykkäys

Kastelua, tomaattien kiusaamista, kukkineiden poistoa.

Taas nostettiin nitkahtaneet sipulit,vielä jäi osa maahan.
Ois pitänny ottaa vaan kaikki pois ku 5 päivää peräkkäin sataa vettä.
Kotipihalla siivoilin salaattipenkkejä,palijon pilaan menneitä märkyyestä.