Koulupöytä vähän täynnä.
Canna eduliksen taimet. Kylvin ne 9.11.2011.

Nuorin Canna eduliksen taimi.

Capsicum rhomboideum
Capsicum lanceolatumin juurtunut pistokas.
Capsicum praetermissum ‘’‘‘CGN 22795’’‘’
Aikamoinen kasvattelija
Aloittelen vasta :D. Nyt on toinen kausi menossa.
No niin, jälleen muutama kuva viljelyksistäni.
Keväällä tein päätöksen ryhtyä kahvinviljelijäksi. Marssin paikallisen S-Marketin viherkasviosastolle ja ostin pienen kahvikuppiin istutetun taimen. Se ei ollut vielä kasvattanut kuin sirkkalehdet. Nyt Coffea arabicani näyttää tältä.
Capsicum chinense ‘Orange Habanero’ taimia.
Miten SÄ onnistut noin hyvin. mulla on jo muutama vuosi takana eikä mitään ole
Tahtoo kans juhla-mokkaa.
Missäs sitä opiskellaan, kun koulupöytä on täynnä kasveja? ( Noh, opiskelua kai tuokin on.
)
Upeaa! Siellä näkyy jotain kaktuksiakin kaiken muun lisäksi.
Läksyt voi tehdä keittiön pöydällä . Koulupöydän edessä nyt sattuu olemaan ikkuna, joten kaikki mahdollinen valo kannattaa hyödyntää.
Onhan niitä kaktuksiakin siellä muutama. Niitä olen haalinut mahdollisia tulevia varttamiskokeiluja varten. Nyt kuitenkin opiskelua riittää muulta osalta ennen kuin alan murhaamaan kaktuksiani .
Vinksallaan sojottavat Neoraimondia herzogianat
Ainokainen "petteripippuri"
Ficus carican taimissa ensimmäiset "oikeat lehdet" tunnistettavissa!
Dendrobiumin kukka.
Ihanko alan koulua käyt vai onko kasvatus oman aktiivisen opiskelun tulosta. Kaikki on todella elinvoimaisen näköisiä.
Mitään puutarhakoulua käy :D, peruskoulun kahdeksannella luokalla olen.
Nostalgiset muistot tulevan mieleen, kun kasiluokkalaisena tuli pidettyä äikän suullinen esitelmä aiheesta ‘huonekasvit’. Parhaimpina aikoina oli 50 ruukkukasvia oman huoneen ikkunalla. 6-7 amppelia roikkumassa ja sellainen tanko lattian ja katon välilllä jossa oli hyllyjä. Kivitalossa oli onneksi syvät ikkunat (ikkunalaudat) + siinä vielä 2 penkillistä kasveja. Ei ollut silloin ainakaan tyypillinen 15v harrastus
No, jatkan taas kuvasaasteen levittämistä.
Tökkäsin muutamia viikkoja sitten Capsicum baccatum ‘‘Starfish’’ oksan itse tehtyyn pienikokoiseen Ebb & Flood-vesiviljelyjärjestelmään. Rakensin kyseisen härpäkkeen pistokkaiden juurrutusta varten.
Joku viisas on sanonut, että ei koulua vaan elämää varten…
Laitan nyt tänne näitä kuvia, niin en täytä chiliketjua.
Capsicum flexuosum kukkii ja nuppuilee jatkuvaan, mutta ei tee satoa, koska tarvii toisen kasviyksilön pölytystä varten. (Ei kai kuva tullut liian isona?)
Tässä toinen flexu. Toivottavasti alkaa kukkimaan pian.
C. lanceolatumit. Huomioi isomman lancen sisustuksellinen suojaruukku.
Capsicum pubescens ‘‘Red rocoto’’ on ehkä vähän myöhässä. Taimi on kuitenkin tukevan sekä terveen oloinen.
Toinen Red rocoto on vähän edempänä, joskin hontelompi.
Kiva et avasit oman gallerian Mukavaa seurata nuoren viherpeukalon kasvatuksia
Ämpärihydrossa kasvatettu C. baccatum ‘‘Lemon Drop’’ rehottaa joka suuntaan. Se valtaa huolestuttavaa vauhtia tilaa kirjoituspöydän yläpuolelta.