Ahdekaunokin albumista

On tosi viihtyisä piha sulla! Jotenkin tekisi mieli kutsua itseni kylään ja tuoda tuliaisiksi ruusuja ja pensaskärhöä.

Pistäydy ihmeessä.
Poikkea vaikka töistä tullessasi jonakin päivänä. Meillä on avoimet ovet joka päivä. Hölöä vaan, milloin pääset tulemaan.
Ja kun tulet, saat ainakin valkoisen ritari Galahadin matkaasi ja pääset tutustumaan ainutlaatuiseen purkkipuutarhaani naurua.

No ei kai koulimo tuosta enää parane

Miehen sisko asuu vartiokylässä. Pitäis varmaan joskus käydä sielläpäin…

Emo - pistäydy samalla meilläkin jos ja kun Vartsikassa piipahdat

Voi kun sinulla on upeaa ja mikä köynnöshortesia upea.

Sinulla on hieno kasvattamo/koulinta/kasvihuone alue siellä kelpaa työskennellä

sitähän vähän vihjasin, pihas on niin ihana… mutta ensin tavataan veskalla.

Ahdekaunokki hei, et vaihtais tota köynnöshortensiaa johonkin?? ;D

Männyllä vai ilman?

Ei tarvi mäntyä, niitä on.

Voi Ahdekaunokki!! Laita kuva siitä upeasta Tammesta!!! (muille tiedoksi, että Ahdekaunokilla on varmaan 100-vuotias tammi, joka kasvaa terassin lattian läpi) Mä olen ihan sydän!!!

Wau, mäkin tosiaan haluan nähdä sen!

No, yleisön pyynnöstä. Tässä tämä ''puuhulluuden'' huipentuma.naurua

Tällainen ratkaisu oli välttämätön. Oli pakko rakentaa taloon kunnonkokoinen toimiva terassi, mutta olisi ollut synti oman mukavuutemme kustannuksella kaataa tuo paljon ennen meitä tänne juurtunut ihanaa varjoa ja suojaa tarjonnut vanha tammi.
Niinpä ainoa keino ratkaista tämä yhtälö oli rakentaa terassi tuulettuvaksi ja jättää siihen riittävän suuri aukko tammelle.
Jos joku ihmettelee, että kuinkas talon käy, jos tammi kaatuu.
- Ei se kaadu. Tammen rungon ympärysmitta on noin 3 metriä, ja sen oksat ovat niin tukevat
ettei pahinkaan myrsky niitä paljon heivauta.
Ja kun tuo tammi alkaa olla matkansa päässä, ei meitä enää ole, tuskinpa on enää taloakaan, vaikka onkin omatekemä ja hyvin rakennettu. silmän isku

Ainoa haitta tammesta on, että loppukesästä se pommittaa meitä tammenterhoilla.
Tammenterhot houkuttelevat oravia, jotka sitten innokkaasti keräävät terhoja kuistilta ja piilottelevat niitä mitä ihmeellisimpiin paikkoihin. Ja syksyllä kuisti, piha ja tontinreunat täyttyvät putoilevista tammenlehdistä. Mutta nehän voi haravoida, ja rodot ja happamanmaan kasvit tykkää...

Vau mikä tammi! Niin ja köynnöshortensia ja kaikki muukin !! Mä voisin ottaa sen köynnöshortensian männyllä . Tällainen ( siis oma) peltotontti on sitten tylsä, kun ei ole isoja puita ja on vielä liian pienikin, ettei niitä viitsi istuttaa seuraavien sukupolvienkaan iloksi

Oih, tuo tammi on niin ihana!!! Haleja sille!

Mykistyneenä katsoin kaikki Ahdekaunokin kuvat läpi. Koulimo, tammi, talo, köynnöshortensia, kaikki. Uskomattoman kaunista.

Vielä yksi pihan vanhoja... sitten paljastan totuuden naurua
Oppikirjat sanovat, että jos syyshortensian jättää leikkaamatta niin se tekee pienempiä kukkia.
Jätin siis tarkoituksella keväällä leikkaamatta ja tässä alustava lopputulos. Eivätkä kukat ole edes avautuneet, nuppuja vielä.
- Jos nämä nyt sitten ovat niitä pienempiä kukkia, niin minkäköhän kokoisia ovat ne normaalikokoiset.
Minä vaan kysyn .täh?

(Tuo ruma hutaistentehty verkkoaita on tyttären koiran takia, kun se on täällä hoidossa aina sillointällöin.)

Voi tota terassia ja tammea sydän

Mä oon ihan sydän pla pla plaaa ihmetys kieli ulkoa

allapäin kiittelee hän ja tuntee itsensä kovin imarrelluksi.