Ahkeraliisa, Ruusuliisa, Impaties walleriana, Osa 2 (alkaen 21.8.2024 ->)

3 tykkäystä

Kurppa,mistä ruusuliisoja?
Onko omista?

On omista. Juuri ja juuri sain pari pistokasta talvehtineista.

1 tykkäys

Jos en mitään osaa kasvattaa,niin tänä vuonna ainaski siemenestä kasvatetut lissut on onnistunu.
Nämä ja vielä 9 piemempää jokka pitäs kans isompaan laittaa.
Mikähän siinon,ku on siemenpussi käjessä niin ei järki toppuuta,laita vaan kaikki siltä varalta että ees joku itää.
Ja tietenki sillon itää kaikki siemenet :roll_eyes:

6 tykkäystä

Sitä ei opi ikinä :smile:

2 tykkäystä

5 tykkäystä

Upeita! :heart_eyes:

1 tykkäys

On,mutta mitenkä sais menemään talaven yli :thinking:
Kohta otan pistokkaita,niillä suurempi mahollisuus talavehtia.
On vaan niin mahoton nuppuja kaikissa oksissa,pitänee vaan karsia nuput pois.
Ottasikko oksia nuista jos löyvvän hyviä oksia?
Oonhan sulle ” velekaa” :wink:

Vaikeaa saada talven yli, vain yksi ahkeraliisa onnistu viime talvena. Ruusuliisoja ei näytä enää olevan myynnissä ollenkaan, muutaman näivettyneen ahkeran löysin Tokmanista
euro kappale, sain ne virkoamaan. Pakko kai ruveta kasvattamaan ruusut siemenistä, kun ei niitä oo enää missään myynnissä. Tähän asti oon aina ostanut ne.

Kiitos tarjouksesta, mutta älä lähetä mitään! Mä yritän karsia talvetettavien määrää. :kissing_face_with_closed_eyes:

1 tykkäys

Ei pistokkaita vielä kannata ottaa, vasta ihan myöhällä syksyllä. Sulla menestyvät kyllä hyvin kun sulla on ne hienot lamput.

Kyllä ne täytyy jo elokuussa ottaa, että ehtii hyvin juurtua.

Ehkä niinkin jos hennoo leikellä kun ovat täydessä kukassa. Minä oon ottanut pistokkaita vasta siinä vaiheessa kun niille tulee liian kylmä ulkona, silloin se ei enää niin haittaa. Joskus pärjäävät hyvin talven yli ja joskus huonommin. Viime vuosina olen ostanut valmiina mutta täytyypä tilata nyt ne siemenet.

Ei takaa seleviytymistä.
Viime syksynä toin toistakymmentä tainta sisälle,ennen joulua kaikki ruukut tyhyjiä.

Se oli ihan siinä ja siinä, että sain hengissä kevääseen. Eivät ole helppoja.

Kerrottu ahkeraliisa näyttää olevan yhtä nätti kuin ruusuliisakin. Tilausta laittamassa, pitää vain keksiä tarttisko jotain muutakin.

Ensmäiset siemenkasvatit kukkii.
Hitaasti tulee nuppuja nuihin muihin.

6 tykkäystä

Mun Liisat ei kasva pituutta ollenkaan vaan levenee koko ajan. Mikähän niitä vaivaa? Ihan lättänät ovat ja muutenkin pienikokoisia.

Täällä samaa. Kyllä ne vielä ehtii.

Siemenkasvatit

4 tykkäystä