Ängelmän siemeniä ei peitetä tai peitetään hyvin ohuelti ja pinnassa olevat siemenet pitää saada pysymään kosteana (vappaasti kiännettynä virolaisen firman kasvatusohjeesta). Taitaa olla siis otollinen syyskylvöön, tuolla pihatiloissa nyt kyllä säilyvät kosteana, jollei tyystin märkinä.
Kiitos tiedosta Valtsu, olin sitten toiminut oikein. Ja totta turiset, ei ole kosteudesta puutetta näillä +5 asteen sadekeleillä
Kiitos kun herätitte minutkin kylvämään rasoihin loput ängelmien siemenet jotka kiitoksilla olen saanut kuitata lähettäjilleen ! Toivotaan nyt, että ensikesänä saisin jo nähdä ägelmien kasvun tuloksia kukkasinakin!
Ei mikään ole niin keveän kaunis kun tämä
Olisiko kouitenkin joku muu ängelmä? Thalictrum lucidum Kaitaängelmä?
Keltaängelmä on hoyabellan kasvi.
Kovin hitaasti kasvavat minun ängelmäni. Viime syksynä vaihdossa saamani pikkutaimet ovat edelleen viisitoista senttisiä, eikä tämän kevään omat kasvattelutkaan ole koolla pilattu. Kuinkahan kauan näillä siemenkasvatteluilla menee kukintaan?
Ihanko totta ja minulla ei meinaa kasvaa ollenkaan. Ai niin, eihän tuolla kuivassa ja kuumassa autiomaailmastossa mikään kasva
Minulla on ängelmiä kuivassa ja aurinkoisessakin paikassa ja aivan hyvin ovat menestyneet. Siirtänytkin, olen joitain useampaankin kertaan eikä ne ole olleet moksiskaan. Ainoa haitta on kun tahtovat siemenistä levitä vähän liikaa.
Googlen mukaan jaloängelmä?
Jaloängelmä kukkii vielä.
Siis tuo on aivan ihana, pakko saada samoin kuin keijuängelmä - siemenöitä näyttää olevan saatavilla molempiin:)
Taitaa olla sivulla yksi sellaisen kuva.
Minullakin nyt oma pieni keijuängelmän taimi, odottelen innolla sen kukintaa. Nyt tosin ketjun luettuani, haluaisin myös lehtoängelmän sekä muita ängelmiä…
Ilmava lehtoängelmä.
Emme ole täällä paljon jäljenpänä, vaikka olen melkein toisessa päässä Suomea.
Pinkkiä hörhelöä.
Ihanaa pinkkiä! Kaksi kertaa olen hankkinut pinkin lehtoängelmän ja molemmilla kerroilla se on paljastunut valkoiseksi
Murheensa se on Tuomipihlajallakin. Kahdesti olen valkoista kylvänyt ja nyt se kukkii!
Lehtoängelmä on sitten herkän kaunis.