Annujoen metsäpuutarha (Ib)

ansiomerkkiKiitos kuvista, talvikuvat todistavat metsäpuutarhan erinomaisen muuntelukyvyn. Metsäpuutarhan kuvia on kovin vähän yleensäkin katsottavissa ja sieluni ilahtuu annujoen palkinto jokaisesta kuvasta. Hyvää vuotta 2010.Saammehan lisää silmäniloa...ihmetys

Muutaman talvikuvan laitan vielä, ihan vaan muistoksi -  voi ens talvi olla taas tavanomainen musta ja märkä.

Rakkain pikkuinen puuni, ruusumanteli

Vitsat valmiina palmusunnuntaiksi

Kesää odotellessa…

Atsalea Rose Lights ja kesäkeiju

Alppiruusu

Wau annujoki - sinulla on erittäin kaunis metsäpuutarha ! Hienosti säilytetty alkuperäinen kasvillisuus ja pikanttina lisänä kaikkea kaunista…
Miten olet perustanut nuo penkkisi tuonne metsikköön?

PS. Ruusumanteli tärähti hankittavien listalle vaikka mulla se menee kyllä selviämisensä rajoilla…

Kiitos Hopeavillakko - se on kaksi kättä ja lapio millä penkit syntyy mutta vaativat hyvän selän ja apukädet kun lapio kumahtaa isoon kiveen. Enää en ota isoja projekteja mutta kyllä yksi alppiruusu tai atsalea on joka vuosi istutettava; kunnon kuoppa ja hapanta kasvualustaa, hyvin voivat mäntymetsässä

Ai niin, tarvitaan siihen vielä aimo annos hulluutta, hikeä ja kyyneleitä kun alkaa umpi metsään kasveja kaivelemaan

HeH, kyselin vain siksi kun itselläkin suurinosa tontista vielä luonnontilaisena - tosin taitaa tuossa yhdessä kohden kaivaminen olla mahdotonta kun sieltä ei nouse kiviä vaan lapio osuu kallioon  joten hulluutta tarvitaan

Nostan sulle kyllä hattua, koska kuten sanoin niin kaunista olet saanut aikaan

Tästä se lähtee kesä, ruusumantelista…

Kukki tosi hätäseen toukokuun 3:lla viikolla, hädintuskin ehdin kuvata…

Pohjolan Tyttären nuput hehkuu…

Kukat loistossaan, hämähäkki myös ikuistettu…

Suopursu kukkii taas

tänään otettuja kuvia, kukinta parhainmillaan - näistä en luovu…

Ovat todella aivan ihania, en mäkään luovu :slight_smile:

Mitä nuo sun rodot on? Mulla on kolme kotimaista lajikett ja nuput aukeavat kovaa vauhti. Kukkia ei vielä ole

Olin niin tohkeissani pursuistani, että unohdin pienentää kuvat, sori

Sormivaleangervon lehdet kasvaa silmissä…

Virpiangervon kukinta myös huipussaan, kuvaa ei sa tarkennettua - pelkkää pilvihössöä vaan

Tässä on yksi ja sama yksilö, Pohjolan Tytär, muut alppiruusuni eivät kuki vielä tai pukkaavat pelkkää vartta. Istutin ensim. rodoni vasta -05 mutta olen jo oppinut että pitävät välivuosia kukinnassa vaikka voivat ihan hyvin.

Muoks. Nyt iski huoli, onko se normaalia että pelkkää vartta kasvaa vaan, kertokaa asiantuntijat! Kaipaako lannoitteita, hyvinvoivilta näyttävät.

Kyllä on kaunis puutarha ja nimenomaan voi puhua puutarhasta ei pihasta. Istutetut kasvit ovat niin luontevasti luonnonkasvien lomassa, että kokonaisuus on mykistävä. Jokainen varmaan unelmoi tällaisesta.

Ompa ihanaa, kuin satumetsän reunassa :slight_smile: