Apostolinmiekka, Neomarica

Luulin, että vihdoinkin tekee poikasta, mutta ei…

Eilen

Ja tänään

7 tykkäystä

Eli yhden oikein odotetun kukan sijaan, olen tähän mennessä saanut 5.

3 tykkäystä

Mä näen tuossa poikasen, tai useammankin… Uusin rillein katselen… :+1:

1 tykkäys

Ei miten ihana❤️
Pakko vissiin itelle hommata apostoli :grimacing:

2 tykkäystä

Minullakin kukki pitkästä aikaa. Kaksi kukkaa, kaksi poikasta.

1 tykkäys

6.ja nyt on emokasvin juurelle ilmestynyt poikanen.

8 tykkäystä

Jos nyt joku aikoo heittää Apostolinsa kompostiin, muistutan että ottaisin sen postimaksua vastaan. Minullahan oli apostoli joka kukki ja sain poikasiakin, jotka annoin pois. Olen ollut ihan tyhmä :-1:

2 tykkäystä

Hei,minä kans otan jos joku raaskii luopua tai hävittää pois :astonished:

7.kukka. Luulin tämän tekevän yhden kukan, toinenkin tuli hiukan yllärinä. Tapaako tämä kukkia pitkäänkin?

4 tykkäystä

Yleensä tulee useampi kukka, yksi kukka kestää pari päivää. Kansanomainen nimi tulee apostolin opetuslapsista, kaksitoista lehteä usein kun kukkii ekan kerran. Se ei kyllä ihan pidä paikkaansa.

2 tykkäystä

Minulla jokainen kukka on kuihtunut päivän lopuksi.

1 tykkäys

No niin viisaat, neuvojanne kaipaan. Olen koittanut saada selvää, mitkä näistä ovat uusia alkuja, vai onko tuossa vain yksi, tuo pisin?

Kuvat siis edestä ja takaa.

1 tykkäys

Nyt kun kukkavana roikkuu kohti lattiaa, ja emo tehnyt juurelleen poikasen on se riehaantunut myös kasvattamaan uusia lehtiä. Yksi on jo, ja toisen ääriviivat kajastavat jo uuden lehden vasemmalla puolella.

On tämä lumoava seurattava.

3 tykkäystä

Isoäitini antoi minulle hänen isosta alun. Hän katkaisi sen - katso kuva, punainen katkoviiva.
Ennen katkaisua, anna nuppujen kokonaan lakaistua.
Onko oikein vai ei, niin lähti minun miekka kasvamaan.
Kun hän istutti alun, multapinta tuli alimpien lehtihankoihin. Multa pitää pitää kosteana.

4 tykkäystä

Kiitos :heart:

Ihan kuin tuossa poikasen vieressä olisi nuppu.

Saattaa olla, nyt kun mainitsit :green_heart:

7 tykkäystä

Kyllä sua nyt hemmotellaan :heart_eyes:

1 tykkäys

Emokasviin kasvaneen uuden lehden ja poikasen lisäksi näkyy uutta kasvua myös toissaalla etualalla ja “takana” lehtien välissä.

Olisin kovin mielelläni pitänyt tämän tällaisena “yksinkertaisena viuhkana”. Saa nähdä onnistunko erottamaan nuo pois.

Tämä on ehdottomasti ansainnut kasvieni keskuudesta “kevään yllättäjä”-palkinnon.

7 tykkäystä