Ärsyttää kun meen lukemaan iltiksen terveys sivuja ja milloin minulla on hiljainen infarkti ja lähes oireeton rintasyöpä ja maksakiroosi … oireet mätsää milloin mihinkin. Milloin viisastun ja jätän lukematta ? Vai olenko vaan niin tyhmä…
Johonkis joskus kuollaan kumminkin niin miksi ihminen on niin tollo et lukee kaikkee tuollaista ?
Kaikkea älytöntä sitä voikin sattua. Tulin eilen kävelyltä sisään, ja talvitakin vetoketjun väliin meni kangasta sieltä sisäpuolelta. Tällainen ongelma on ollut tämän muuten oikein hyvän, jo kypsään ikään ehtineen Luhdan takin kaikkien vetoketjujen kanssa usein ennenkin, mutta tällä kertaa juuttuminen tapahtui rintakehän päällä hankalassa kohdassa. Kun ihmisellä on vain kaksi kättä, en saanut vetoketjua millään auki kumpaankaan suuntaan, kangasta jäi väliin yhä enemmän, ja takkia ei olisi saanut päältä vetoketjua avaamatta. Kiskoin, nyhdin ja kitkutin, harkitsin jo saksia, kunnes kiskaisin niin kovaa, että vetoketjusta sinkoutui yksi hammas irti ja ketju paitsi hajosi myös aukesi. Nyt on sitten jo kaksi muuten käyttökelpoista toppatakkia odottamassa uutta vetoketjua ja yksi ikivanha hirmupakkasten tekoturkki vailla pölyjen pesemistä (ei mahdu omaan pesukoneeseeni), mutta ei yhtään varsinaista talvitakkia, joka päällä kehtaisi kulkea päivänvalon aikaan ihmisten ilmoilla. Äkäpäissäni menin ja tilasin yhdestä verkkokaupasta uuden aika kivan ja lämpimän näköisen toppatakin, puolella hinnalla oli eikä kallis alunperinkään (kuten hyvin monet vaatteeni), toivottavasti koko on suunnilleen sopiva. Nykyään yläosat tehdään ihmisille, joilla on pullohartiat ja käsivarret kuin tikut, joutuu sen takia käyttämään normaalia suurempia kokoja.
Minä aiemmin ihmettelin mikä vika minun untuvatakin vetoketjussa on, kun se jumii.
Jos vetää ulos päin vetoketjun, niin silloin se jää jumiin. Olen opetellut vetämään toisin, niin heti se toimii paremmin.
Koska vetoketju on muovinen, niin ne "hampaat voi mennä huonoon asentoon ja koko matka voi olla jumissa.
Eikö niitä pullottavia takin kankaita voisi ommella niin että pysyvät napakammin paikoillaan eivätkä uletu vetoketjun hampaisiin… sisäpuolelta…
Pitää laittaa kynttilää vetoketjuun niin luistaa, en ole kyllä kokeillut mutta oliko se Pirkka niksissä kun niin sanottiin.
Silikonia nykyään pyyhkäistään.
Tunti sitten näin taas kuoriaisen joka lensi olohuoneessa. Se lentää hitaisesti.
Täytynee taas laittaa seetriöljyä niihin seetri puupalikoihin, koska kuoriaiset eivät tykkää siitä tuoksusta.
Viimeeksi ne oli tavaroissa ja löysin pesän ja tapoin ne kaikki. Ne kuulemma eksyy ilmakanavien kautta asuntoihin.
Tämä talo ei ole ainoa, jossa niitä on.
Tänään meinas töissä itku päästä, kun hallitus on päätttänyt pistää talvilomat maaliskuussa ja siitä tuli ilmoitus.
Ei koskenut minua, koska 1.3.21 alkaa irtisanominen ja kestää 6kk. Onneksi ei ole työvelvoitetta.
Viikolla 8 on yleensä talviloma, mutta moni vaihtaa myöhemmäksi ja meillä on niin pirun kiire, ettei kukaan voi pitää lomaa. Kiire loppuu maaliskuussa, ehkä.
Porukkaa jännittää miten minun käy, että peruttaako työnantaja irtisanomisen. Moni joutuu lähtemään.
Aion levätä ainakin kuukauden.
Työnantaja tarjosi minulle Konsultti palvelun, mutta tuntuu etten nyt jaksa sitä miettiä.
Grrrr… En pirhana vieköön osaa käyttää näitä sivuja. Olen koittanut etsiä Kahvin sivua vaikka kuinka pitkään, mutta en löydä.
- Astianpesukone hajosi eilen , huolto tulee ylihuomenna.
- Talon lämmitysjärjestelmän yksi vastus on kylmä (niitä on yhteensä 3, nyt vajaalämmitys), huolto tulee maanantaina
- Jompikumpi koiristamme on massutaudissa, ripuli, ja robootti-imuri lähti ajastettuna siivoamaan. Lähdin aikaisin aamulla töihin ja äsken kun tulin kotiin huomasin kauheuden, mieheni oli etäkokouksessa yläkerrassa… Tilattiin sitten uusi robootti-imuri ja pitää hankkia pari uutta mattoa.
- Tuli viesti eilen illalla että Lounasravintolassa (työpaikkani seinän takana) on todettu koronapositiivinen henkilö / henkilöitä, ja pienimmistäkin oireista pitää mennä testiin. Nämä ”positiiviset” on viettänyt aikaa yleisissä tiloissa, vessoissa ja ravintolassa. Ollut talossa reilut pari tuntia, ei ole ollut maskeja käytössä.
Tämä tieto on myös lisätty kunnan ”koronatiedote” sivuille.
Mitä vielä on tiedossa sanon suoraan että v******a.
Chali, sanotaan että ei kahta kolmannetta. Sulla on kiintiö siinä jo omasta takaa tultut täyteen, se koronajutska ei mahdu enää joukkoon. Eikä mikään muukaan.
Pikkasen kiristää vanne otsalla.
Aurinko paistaa ihanasti enkä näe mitään muuta kun paskaset ikkunat
Arrggh, tuli lähtö taas töihin, eli kuppi vahvaa kahvia ja sitten ajamaan.
Toivottavasti kukaan ei yritä keskustella kanssani.
Kakkaset ikkunat ja tekemättömät siivot ei nyt ärsytä vaan joka kerta kun isännän puhelin alkaa möykkään niin sydän hyppää…joko anoppi lähti ?? Makaa henkitoreissaan yksinään …jokainen hetki voi nyt olla viimenen eikä saa mennä katsomaan…vaikka isäntä on rokotettu ja appiukko on rokotettu ja anoppi …pitää tehdä kuolemaakin ypö yksin ???
Äsken pyyhin pölyt, siinä sitten pyyhin myös isosta yöpöytälampusta ja ihan varovasti ja kevyesti.
Lamppu katkesi siitä lampunkannattimesta, kuului sähköritinää ja automaattisulake laukesi
Otin pistokkeen seinästä ja palautin sulakkeen, kaikki taas toimi.
Lamppu oli tullut ilmeisesti tiensä päähän. Ei ollut uusi eikä kallis mutta harmittaa.
Ajattelin sitten että pitää vaan uusia se kanta ja kiinnittää sähkökaapelit mutta ei se onnistu.
Koko sähköistys on ”leivottu” jalkaan kiinni ja uutta kantaa siihen ei saa.
Ei auta muu kun tutkia tarjontaa ja hankkia uusi lamppu
En jaksa enää ärsyyntyä mokomasta.
Meillä on nyt joku ”putki päällä”. Miten sen saisi katkaistua koska tämä tulee kalliiksi (katso edelliset pari kirjoitusta…).
Sohvakukka, toivotaan niin Tällä vauhdilla minusta tulee erityisen onnekas
Pii pii piiiip. Espoossa putkirikko piipittää nauha TVn yläreunassa. Kun kerrankin on aikaa tuijottaa.
No nyt se vaaratiedote katkasi taas puhlarilähetyksen. Oon usein kyllä miettinyt että eikö nykytekniikalla oo mahdollista jotenkin täsmälähettää asioita eri osiin Suomea. Espoon putkirikko ei kamalasti täällä meillä kiinnosta, saati sitten jossain Kuopiossa !
PM oli otsikoissa ja kotimaista maskituotantoa ajetaan alas ja sairaaloita myöten ostetaan mielummin kiinalaisia rättejä ??? Suosikaa siis suomalaista ja ostakaa kiinalaista ??? Idiotismia ???
Aamulla huomattiin että korkea kaappipakastin on lämmin (10 vuotta vanha). Eilen iltapäivällä viimeksi otin siitä tavaraa ja silloin vielä toimi. Tuli kiire toisen korkeaan kaappipakastimeen raivata tilaa, hajonneesta piti saada siirrettyä 40kg koiranruokaa. Tulipahan siivottua pakastimet. Kaikki muu paitsi lihat meni roskiin, kaksi jätesäkkiä. Ulkona on jo plussa asteita, en voinut uloskaan viedä mitään. Olisi hajonnut viikko sitten, silloin olisi voinut pitää pakasteet ulkona, pakkasta olisi riittänyt.
Uusi on hankittu mutta se tulee vasta maanantaina.
Nyt … riittää…
Tosi harmi:(
Aina tulee useampi harmi kerralla, kumma juttu.