Ärsyttää (alkaen 5.1.2021 ->)

Ärsyttää tuo maskin käyttö,päivän ku pitää naamalla niin illalla treeneissä puhti pois.Yöt yskiä röykyttää :rage:

Jipii rakkaudesta puutarhaan ja Alan titsumatsi …mut plääh uusinta ! YLE hoi sanoisin et Alan on tehnyt niin kauan ohjelmia et uusikaa nyt edes jotain 10 v takaa niin voisi jo katsoa toisenkin kierroksen,

Kylvin samaan aikaan ouninmuoria ja toista lajia samettiruusua. Peitin kylvökset muovilla, nimi muovin päälle teippiin. Kun alkoivat kasvaan otin tietysti muovit pois ja samalla meni nimilaput. Nyt sitten odotan koska niihin tulee kokoeroa että kumpi on kumpikin… :pinch:

Olisin lopettanut  mieheni jälkeen yhteisen tilimme mutta ei pankki sitä suositellut… Avasin itselleni oman tilin, yhteisellä tilillämme oli pari pientä tilitapahtumaa ja nyt siellä ei tapahdu mitään mutta en ole sitä yrittänyt enää sulkea. Siitä ei ole ollut mitään kuluja. Se tietenkin perikunnan nimissä ja vain vähän saldoa.,  ajattelin että olkoon siellä. 

Miten ihmeessä suomessa posti on niin hidas?

8.3.21 lähetetty  hygieniaosaamiskortti, jonka tilasin ja maksoin. Olen saanut sen kortin 15 vuotta sitten ja nyt päivitettiin. Monta viikkoa yhteensä olen odottanut ja täytynee antaa palautetta eteenpäin. 

Sillä kortilla on tarve, jos pääsen leipurikouluun.

Mitenkähän pankki muuten menettelee jos ihminen on kuollut ja tili on ja siellä keikkuu vaikka tuo 16 euroa…kauankohan ne katsoo ja ketä ne laskuttaa jos kuolleella ei perijää ?? Nuoren äitiä kenties ??

Suomessa ei taida olla pakko periä. Ei siis kannata maksaa mitään käsittely- tai tilinlopetusmaksuja enempää kuin on rahaa tilillä. Vai luulenko väärin… 
Jossain muualla euroopassa lapset joutuu maksaan jos vanhemmilta jää velkaa kuollessaan. 
Tavat on saattaneet muuttua siitä kun olen niihin tutustunut.

Joo…onneksi ei ole mun ongelma … anoppi menehtyi eilen ja mieheni tutki nettiä et miten menetellään oikein kun perinnönjakoa ei tehdä… Heillä on keskinäinen testamentti missä todetaan että omaisuus jaetaan vasta kun kumpainenkin on montussa.
En tiiä miten siinä kuuluu menetellä ja olenkin ihan turpa kiinni …suomi.fi sivuilta löytyy tietoo aika kattavasti.

Miraemmi, osanotto.

Miraemmi, osanottoni teille molemmille.

Lämmin osanottoni.

Mua ärsyttää kun moni tosi-tv ohjelmat ei ole totta. 

Jus katsoin edge of alaska ohjelman ja etsin netistä sitä tietoa ja siellä kerrottiin, että he harjoittelee ja jotku asukkaat inhoo omaa roolia, joka ei pidä paikkansa. Ilmeisesti he kuitenkin näyttelee omalla nimellä. 

Alaskan suo ihmiset viittaa kirjaan ja he ihan oikeasti näyttelee. Moni vain ei sitä tiedä. 

Taas mainostetaan huijaus tosi-tv alaska ohjelmaa. Ihmettelen vain miksi animal planet kanavalla näytetään niitä. 

Minulla ei tuolla “omissa viesteissä” näy, eikä siis enää päivity se jos joku ottaa kantaa johonkin aiheeseen jonne olen kirjoittanut, kuin joskus satunnaisesti, joskus se herjaa suotta, ärsyttävää tuokin.

Kiitos kaikille …

Perhanan Elisa pisti netin poikki. Elisa lähetti päivällä tekstarin, että tulevana yönä netti menee poikki huollon vuoksi.
Käynnistin modeemin ja klikkasin nappuloita ja niin taas netti toimi.

Outoa, että liian aikaisin pistivät netin poikki. :frowning:

Miksei näissä viesteissä voi lukea tarkaa päivämäärää milloin ne on kirjoitettu?
Ärsyttää! Aina lukee vain viikko sitten tai viime vuonna. Ja nyt kun purin tähän asiaan kiukkuni ja ärsytykseni (niitäkin asioita jotka ärsyttävät, mutta joista on turha jankata) niin joku varmaan voi kertoa minulle kuinka viestin tarkka kirjoitusaika tulee esille. Itse en ole keksinyt muuta keinoa kuin vastata jotain jonninjoutavaa  sellaiseen viestiin jonka kirjoitusajankohdan haluan selvittää. Tuohon vastauksessa näkyvään lainaukseen päivämäärä tapaa tulla.

Arvasin, että kyllä täältä näkeviä ja osaavia löytyy kun ongelmansa kertoo.
Minä kun käyttelen tätä vehettä suurennusohjelman ja kaiken maailman suurennosten kanssa (ruudusta näkyy kerrallaan vaan osa normaali näkymästä), niin eipä kaikkea huomaa.

Tiskikone puski eilen vedet ulos kesken pesun.
N. 15 minuutissa keittiön lattia oli osittain purettu ja kaapistot revitty paikoiltaan. Keittiö on nyt revitty mahdollisimman auki ja raksalämmpäri ja tuuletin huutavat. Uusi kone hankittava. Rakastaisin käsin tiskausta, mutta vedenkulutuksellisesti se ei ole meillä järkevää. Viime kuussa hajosi kuivuri.  Grrrrr…

Rillari, voi ei. Tuo on ihan syvältä kun tiskikone puskee vedet ulos.
Vesihän pääsee ihan mihin vaan keittiössä. Kuivaaminen kestää oman aikansa.

Meillä ei ole pariin viikkoon hajonnut mitään. Saatiin ”se putki - kaikki hajoaa kerralla -” katkaistua.

Ei kaksi ilman kolmatta sanoo vanha sanonta ja läjissä nuo vahingot tuppaa tulemaan. Vesivahinko on kamala. Toivottavasti vakuutus korvaa edes jotain.