Salaseuran maja
Kiitos Beea gallerian avaamisesta! Ihania talvisia kuvia alussa. Taitaa pihalla riittää sitten kesäisin nurmikon leikkuuta? Tulee mieleen meidän mökkipiha.
Kyllä, Myskimalva! Nurmikon ajoa riittää. Mies aina vitsaileekin, että hänen pääasiallinen harrastuksensa kesällä on nurmikonleikkuu… =D totta toinen puoli.
Tosi ihania kuvia ja voi mitkä maisemat! Mikä on paikkakunta, kun Etelä-Lappi ei sano mitään, olis kiva tietää vähän lähemmin missä paikkakunnalla näin hienot maisemat oikein on?
Kiitos paljon kitikat! Rovaniemellä ollaan. =) Täällä on ollut ihan upea talvi säiden suhteen ja todella kauniin lumista.
Ihana maja!
Missä päin rolloa? Tiiän tukkeua kahaville
Kiva, kun olet aloittanut päiväkirjan.
Pieni pyyntö, jos laitat useamman kuvan samaan viestiin, niin klikkaa tyhjä välilyönti kuvien väliin. Näin kuvat tulevat paremmin esiin.
Beea on mukavaa, että näitä pohjoisen pihoja tulee tänne ihailtavaksi. Sinulla on kyllä upeat maisemat, jokivarressako asustelet? Ihanan rauhalliset ja seesteiset maalaimaisemat.
Noita Sinun kärhöjä katselin, jotta ovatko ne maassa talven vai ruukuissako kasvavat?
Minä asun etelämpänä kuin Sinä, mutta kasvuvyöhyke on VII. Täällä itärajan pinnassa on kylmää, kun tuo suuri ja mahtava hönkäilee tuolta rajan takaa.
Viime kesänä ostin ensimmäiset kärhöt, mutta en uskaltanut istuttaa maahan, vaan ruukuissa ovat olleet talven maitohuoneessa.
Teillä tekee se jokivarsi ilman niin suotuisaksi. Roi:ssa kun tulee käymään täältä meiltäpäin, niin siellä on aina kesä edempänä kuin meillä.
Meitä pohjoisen puutarhureita on tullut tänne penttiin mukavasti lisää. Kiva juttu =)
Hienoja maisemia Asutko Kemijokivarressa? No, toki Ounasjoella lienee samanlaista maisemaa, tuo vain on niin tutunlaista
Jadetsu: =D Ylikylässä ollaan. RitvaL: kiitos vinkistä, kokeilen saada muokattua noita kuvaviestejä vielä uudelleen. teemaa ja eltsu: ollan täällä Ounasjoen varressa, Rovaniemen kaupungin tuntumassa. Joten eltsu ihan lähellä kyllä Kemi- ja Ounasjoen risteämiskohtaa.=) Samantyyppisiä nämä jokimaisemat.
Nuo mun kärhöt on talvehtineet ihan maassa. Yksi vaan on paleltunut tai jurottaa. Minäkin niitä kuljetin kellariin ja keväällä koitin saada virkoamaan, mutta maassa olleet on kasvaneet paljon paremmin. Luovuin siis siitä kellarissa talvettamisesta. Teilläkin teemaa siellä paljon lunta, että kokeile vaan jättää ulos talveksi. Minä laitan isot lehtikasat päälle kun maa jäätyy ja sitten lunta vaan päälle.
Ihania pohjoisen pihan kuvia! Vain pari kertaa pikaisesti pohjoisessa piipahtaneena katselen puutarha-kuvia sieltä suurella mielenkiinnolla. Kyllä teillä on komeat maisemat .
Todellisia taidevalokuvia osaat ottaa! Pihallasi näkyy myös ihania yksityiskohtia, kaunista katseltavaa. Itsekin pyrin tuollaiseen, että olisi eri kohtia pihalla, jotka ovat kuin pieniä maalauksia.
Kiitos tarhaleidi! Luonto on täynnä kaikkea kaunista valokuvattavaa.
Teemaa missä asunet täällä , visiin lähellä itärajaa? Minä asustelen Kuhmossa ja suurin osa kärhöistäni on maassa, mutta juurakot todella syvällä(yli puoli metriä).
Ruukuissakin kasvatan ja niitä pitää talvettaa parhaansa mukaan.
Niin ja täällä lannoitus on todella tärkeää.
Ihania kuvia.
Onko noille 40-luvun liljoille nimeä, minullakin niitä pihasta löytyy. Olen tullut tänne 9 vuotta sitten etten tiedä, kuinka vanhoja ovat, mutta muistelen,että äitini kasvatti samanlaisia jo aikoja sitten.
Minullakin on kärhöjä maahan istutettuina, osa kasvaa ja kukkii, osa juroo.
Nyt on tuolla lumihangessa uusia kärhön siemeniä kokeilussa. Aika näyttää, tuleeko mitään.
viheriä: Olen itsekin miettinyt liljoille nimeä. Joku ruskolilja se varmasti on. Vanhoissa valokuvissa olen ne nähnyt, mutta nyt ei ole enää valitettavasti sellaista keneltä niiden nimeä voisi kysyä.
Toivottavasti sun kärhöt itää! laitahan sitten kärhökeskusteluun väliaikatietoja. =)Ja kuvia.