Kivan näköinen, voi kun oamtkin joskus tekisivät podeja. Ajattelin, että ensi syksynä voisin kylvää muutaman taimen sisäviljelyyn, vaikka jo elokuussa, kun kesäloma lähetsyy loppuaan, emmekä enää reissaa mökillä. (kauhea ajatus, kesä loppuu ja koulu alkaa!)
Eltsu, millasessa mullassa sulla tuo viihtyy?
Tämä haba oli viime kesän mustassa mullassa kasvihuoneessa, ja jurotti. Koko talven ollut sisällä, suurimmalta osalta vanha multa, lisäsin muistaakseni ruukkuun turvetta ja mustaa multaa. Kastellut olen 1-2 kertaa viikossa. Vasta nyt keväämmällä alkoi tehdä kukkia (suurin osa tippui) ja vain tämä ainokainen söpöliini on kehittynyt hedelmäksi.
Viherpiiperö, ota sisähoitoon ulkoa chilit, ainakin kaikki mun 8 kasvarista ottamaani ovat edelleen hengissä
Eiväthän minun chilini vielä ulkona olekaan.
Käyetäänkö Biolanin kasvusäkeissä mustaa multaa?
6 cm kantikkaasta taimipotista mun Habanero päätyi tähän: .
.
. .
.
Terhakkaan näköinen haba Weikolla! Just tuossa tarkistin oman habani nimen, se on Caribbean Red ja vahvuus 400 000 Sc…
Kasvattaako kukan tänä vuonna bih jolokiaa?
Bhut Joloki Fiery Furnace’'a kylvin 9. tammikuuta, mutta ei ole vielä itänyt. .
Minäkin kylvin joskus maaliskuulla bhut jolokiaa, mutta ei oo itänyt. Ei oo kyllä just nyt mitään käsitystä mihin purkki on joutunut.
Mun chilit on kärsineet kovasti mun viime viikkojen opinnäytetyö hommista. Ei oo kerenny paljon kasveja hoiteleen ja kaikki taimet kuolee. Voi olla että täytyy heinän puutarhalla poiketa tänä vuonna, tuskin nuo jurottajat jaksaa kovin isoa satoa antaa. Vieläkin jurovat pikku taimipurkeissaan.
Mistähän saisi ostaa chilin taimia alkukesästä? Ootteko löytäny ihan puutarhoilta vai jostain tapahtumista?
Kerria, missä päin asut? Oulun Kesäpiha-puutarhamessujen puutarhaharrastajien osastolla taitaa olla chilienkin taimia myytävänä.
Mulla on muutama ekstrataimi mitkä voisin myydä tai vaihtaa johonkin esim.perennaan.
Kerria, josko laittaisit omaan profiiliisi esille oman paikkakuntasi ja kasvuvyöhykkeesi? Niille on siellä ihan oma paikkansa valmiina. Niiden esillä olo auttaisi monenlaisissa kysymyksissä vastaamista
Voi kiitosta vaan kovasti tarjouksista, mutta itse en nyt tarvitse chilejä ollenkaan. (Huh, olipas vaikea kirjoittaa etteikö muka tarvitsisi taimia! Ainahan niitä tarvitaan…) (ja jee uusia hymiöitä täällä!)
Homman nimi on se, että kirjoittelen pientä juttua chilien kasvatuksesta ja olisi mukava laittaa siihen vinkkejä paikoista joista taimia saa. Pitäähän tätä hulluuttä levittää kaikin mahdollisin tavoin! Myydäänköhän esimerkiksi siellä Annalan kirppiksellä chilin taimia? Tai mistä sitten muualla päin Suomea asuvat taimenostelijat käy ostamassa? Torilta? Taimistoilta? Tietysti suoraan toisia harrastajia foorumeilla ahdistelemalla voi kysellä, mutta siihen taitaa monella olla kynnys korkea. Aikoinaan ostin ekat omani kukkakaupasta ja sen jälkeen onkin tullut kasvatettua siemenistä. Elikkä täytyy myöntää, etten oikeen tiedä, että myydäänkö edes Prisman kesäpihassa chilejä ja minkälainen on yleensä tarjonta yhtään missään. (kuten huomaatte täällä on oikeen asiantuntija nyt istunut kirjoituskoneen ääreen…)
Huhuu? Eikö kukaan täällä osta chilejä?
Kerria, onko tästä infernon linkistä sinulle apua ? Fataliinkin kauppaan pääsee sen kautta. Täällä palstalla varmaan on enemmänkin itse siemenistä kasvattajia, mutta tuolta linkistä löydät siis kauppaankin.
taidamme todella olla kaikki ihan tavallisia siemenstä kasvattajia ja juuri siksi, että taimia ei ole tarjolla (tomaatin taimia sentään saa, kun omat viljelyt onnistuu epä:-)). - sen voin sanoa, ettei kannata prisman kesäpihaan suunnistaa, jos chiliä havittelee…
marketanpuiston markkinoilla olen joskus nähnyt myynnissä, mutta ei tainnut enää viime vuonnakaan olla. enkä hgin toreilla, joista sentään esim yrttien taimia saa vieläkin.
No voi hitsit.
Myyköhän muuten tuo Fatalii myös taimia?
ei taimia, t-paitoja näyttäisi olevan kaupan:-)
Minä pidin koulussa viime viikolla chiliesitelmän, kymppi tuli.