Enitan puu(tar)hamaassa sattuu ja tapahtuu (III)

Hauska, että pidät pihastani, Sinisointu. Alkukesästä silta näkyy. Loppukesällä kun perennat ovat kasvaneet korkeiksi, on se “löydettävä”.

Himputan kaunista sulla! Ihana pihapiiri ja vielä ihanammat nuo perennat.
Silta ja sininen ovi .

Kaunis on piha, tuo valtava pihakuusi on tosiaankin komistus!

Kiitos kaikille ihanille naisille kehuistanne! Olette niin tuhlaavaisia kiitoksenne kanssa.

Tuleekohan kesä ollenkaan tänä vuonna?

Runsaan kuukauden kuluttua luultavasti näyttää tältä, vaikka sitä on vaikea uskoa.

Tai tällaiselta…Että aika tuntuukin kuluvan hitaasti näin huhtikuussa.

Enita, mikä tuo sininen kukka on? Ei lemmikki ainakaan voi olla noin korkra.

Kellokukka! Ylimmässä kuvassa on rotkolemmikki Silver Wings ja alakuvassa ihan vasemmassa alakulmassa on rotkolemmikki Jack Frost. Loput siniset ovat lemmikkejä, ehkä puistolemmikkejä. Olen kylvänyt niitä joskus aikojen alussa ja siitä lähtien niitä on riittänyt.

Korjaus edelliseen: rotkolemmikki kummassakin kuvassa on Jack Frost. Silver Wings asuu myös ihan lähettyvillä, mutta ei näy kuvassa kokonaan. Mutta sen kukat näkyvät alakuvassa omenapuun rungon ja pionipuskan välissä kauimpana. Ja sinilatvaa kasvaa myös Silver Wingsin etualalla, mutta se ei tainnut olla vielä kukassa toukokuun lopussa. Mutta oikealla, tulppaanien takana olevat siniset ovat varmuudella lemmikkejä.

Oih mikä näky. Olen yrittänyt lemmikkiä sekä taimesta (muutti naapurin puolelle) että siemenestä (ei itänyt) ja nyt on taas pussillinen siemeniä oottamassa kylvöä. Eikös sen pitäisi olla helppo kasvi? :slight_smile:

Hankalin! Helppo kuin mikä kunhan sen kerran saa asettumaan pihalleen. Perkaan kukinnan jälkeen kaikki taimet kompostiin, koska lemmikki on ruma kukittuaan ja toisekseen 2-vuotinen. Syksyllä pikkutaimia on jo joka paikassa ja keväällä kukat ilmestyvät kuin tyhjästä. Varmaan kompostimullallakin on osuutensa tässä leviämisessä. Osta keväällä lemmikkiruukku tai pari ja anna siementää niin eiköhän ensi kesänä ole sinunkin pihasi sinisenä.

Kaunista! Siltakuva oli niin niin ihana ja kuinka kivasti konnantatar ja kuolanpioni kaveerasivatkaan!

Kiitos, Enita! :slight_smile: Yhden pussillisen olen tänne tontille muutama vuosi sitten kylvänyt, mutta yhtäkään kukkaa ei noussut. Mikä lie mennyt vikaan. Mutta periksi ei anneta! :slight_smile:

Vielä pari päivää sitten jouluruusuillani oli valkoinen lumikaulus, mutta eilen lumi katosi aivan silmissä! 

Ensimmäinen kevätkurjenmiekkakin on jo ehtinyt kukkaan.

Ja pörriäisetkin ovat heränneet. Kyllä meidän puutarhaihmisten nyt kelpaa!

Upean värinen jouluruusu ja muutkin kevätkukat. Mulla ei vaan jouluruusu kuki, ehkä se on vielä liian pieni.

Oma jouluruusuni on yli 10-vuotias. Vierellä on siementaimi, joka alkoi kukkia vasta pari vuotta sitten, silloin se oli 8-9 vuotta vanha. Kyllä se Satuesinkin vielä alkaa kukkia kunhan malttaa odottaa. Valkoinen jouluruusu on kokemukseni mukaan paljon kinkkisempi kuin violetti. Tai sitten se ei vaan viihdy luonani.

Kevätputki kukkii ennen lehtien puhkeamista.