Ermelin pihalta (III)

Ermeli, voi hyvä tavaton! Voi hyvä tavaton! Kiva ollakkin levähdyspaikka, jos alkaa ahistaa, pyörryttää tai muuten naama vihertää, niin voi vähän vetää henkeä välillä, noin vierailijan näkökulmasta!

:wink:

Ermeli, ihan sanattomaksi puutarhasi saa ! Kerrassaan upeaa ! Ravirata, kehäkolmonen ja kaikki ! Ja työmäärä on ollut valtava, mutta lopputuloskin on sen näköinen. Pihallasi tulen vierailemaan ja huokailemaan jatkossakin… Ja varastan röyhkeästi ideoita !

Vau! Minäkin eksyin tänne vierailemaan ja huokailemaan… Kylläpä teillä on upea, kukkaisa ja niin vehreä piha! Ja minkä työn te olette tehneet! Kerrassaan ihana piha!

Kääk… Anteeksi tuo useampi viesti, jotka sitten myös poistin. Tää kone sekosi jotenkin ja herjasi jotain ihmeellistä… Anteeksi.

Aivan mahtavan upea piha!!! Olet tehnyt valtavasti töitä yhden kesän aikana ja se on palkittu upealla lopputuloksella. Tuolla kehä kolmosella minäkin mieluummin kulkisin kuin sillä, jota joutuu aina välillä käyttämään.

Ermeli, sinulla on silmää ja taito hyppysissä.

Aivan upea piha ja onneksi olkoon ikkunoiden saamisesta.

Ihana piha! Aijon vähän varastaa ideaa!? Haluan myös ristikot kuistin rappusten alle:)Niin, no, jos se meillä on mahdollista asentaa. Kai se on. Meillä kun on myös 50-luvulla rakennettu rintamamiestalo, niin sopisi. Silloin tehtiin sellaisia, meillä kotonakin oli.

Voihan kehäkolmoset! Hienoa jälkeä olet saanut aikaan, mutta työtä se on vaatinut. Nättiä onkukkais pyöritystä

Ermeli, hienoa on ! Raviradan paikan luulin sinun jo muuttaneen pikku vesilampareeksi, jonka keskeltä kohoaa kukkaissaari ja jota kiertää se varsinainen ravirata. Vanhan silmät näkivät vettä.

Olet tehnyt kovasti työtä kivien kanssa, mutta hienolta ja valmiilta nayttää. Kyllä kelpaa tässä koneenkin vieressa istuskella ja katsella käsien työtä.

Kiitokset taas teille kaikille! Noista vanhoista ikkunoista olen kyllä tosi onnellinen. Maalien rapsutus alkaa heti, kun aikaa löytyy.

Hyvät hyssykät, Ermeli se tekee eikä vain meinaa. Tuollaisen kasan jo sait ikkunoita hommattua kun minä luulin, että vasta haaveilet siitä kasvi-lasihuoneesta. Onpas ihana päästä teille taimenvaihtoon! Mitähän kaikkea ehdit tehdä sitä ennen, ties vaikka olisi jo lasihuone pystyssä :smiley:

Pistetäänpä kuvia viimeisiltä kamerakierroksilta. Siemenestä kasvattamani tarhadaaliat aloittivat kukintaansa. Kovin myöhään kukkivat, johtuneeko kesän keleistä, vai kuuluuko tämän sitten kukkia vasta nyt. Hermo meinas mennä näihin jo monta kertaa, kun odottelin kukintaa. Mutta kyllä nämä ovat kauniita. Kasvattelen tulevanakin keväänäkin kyllä näitä.

Mandariiniruusun toinen kukinta tänä kesänä. Korkeuttakin on kasvanut kesän aikana.

Lähikuvaa vielä kukista. Kukat ovat aivan ihania ja tuoksuvat hyvälle.

Rantakukka ja suopayrtti.

Kellopeippi aloittelee kukintaa. Kellopeippi on tämän kevään ostoksia ja minulle uusi tuttavuus. Taidan kyllä tykätä tästä melko kovasti, joten toivotaan hurjaa leviämistä.

Onpa hieno ja erikoinen tuo mandariiniruusu. Voi kun olisin tiennyt sinun kellopeippiä kaipailevan, kitkin nimittäin aikalailla sitä lajia pois keväällä, mulla on vasta nupulla.

Kitkit pois? Itse asiassa en vielä keväällä edes tiennyt moista kasvia olevan olemassakaan. Alku kesästä näin siitä kuvan ja ostin 5 aika suurta alkua ja jaoin ne. Ihan hyvin ovat kasvaneet. Nähtävästi leviää siis ihana kiitettävästi, kun olet kitkemään jo päässyt.

Juu, Ermeli, paikka oli ensinnäkin väärä kun olivat penkin etureunassa ja ovat kuitenkin korkeita. Siirsin ne toiseen paikkaan, mutta koko kesän on tunkenut alkuja entisessä paikassaan, joita sitten olen heitellyt pois, ja leviää näköjään aika lailla.

minkä kokoinen tuo kellopeippi on? Minäkin ostin kesällä hopeataäpläpeippiä. Sen kukat on paljon vaatimattomammat. Matala maanpeittokasvihan se taitaa ollakin.

ja tuo mandariiniruusu on kyllä vallan hurmaava.