Esikko, Primula

Onko toi alin kevätesikko, ja onko sen väri luonnossakin noin syvä keltainen ?

On luonnossa noin keltainen. En tiedä lajiketta.

1 tykkäys

Uuh, ihana ! Onko sulla sitä sellanen mätäs että siitä pystyis pienen osan erottamaan ? Haluisin :heart: En tarttis kuin ihan pienen alun, esikkohan on kova kasvamaan.

Nuu, mulla olisi yksi tupas keltaista, saat sen jos haluat? Tällainen:

2 tykkäystä

Henni, mulla on keltaista kevätesikkoa pari tupasta jo. Toi Kurpan on kuitenkin huomattavasti syvempi keltainen, en oo sellaista ennen nähnyt.
Nyt tosta sun kuvasta en hahmota että onko se sitä normikeltaista vai tuota Kurpan kuvan vahvaa keltaista :thinking: Vaikka se oliskin tota syvää keltaista niin en kummiskaan missään nimessä halua keneltäkään koko tupasta vaan pienen alun vain.

Mä en tarvitse koko kasvia, se on tupsahtanut tuohon jonkun siirtokasvin mukana. Voin ottaa lisää kuvia kunhan se vielä tuosta avautuu lisää, katsotaan sitten.

1 tykkäys

Poistin väärät.

Mulla on ostettua himalajanesikkoa. Vuoden kasvun jälkeen näyttivät reheviltä, joten jaoin viime kesänä puskat kahtia. Tänä vuonna oli sellaset miniatyyrimaailman puskat ja hyvä jos yks kukka per kasvi. Tosin en nyt viikkoon ole päässyt tarkistamaan tilannetta. No jospa ne siitä innostuis vielä.

Ei täälläkään voi kehua. Pieni kasvi vaikka on ikää vuosia.

1 tykkäys

Kääpiöesikko Avondale, ihana.

9 tykkäystä

Söötti :smiling_face_with_three_hearts:

2 tykkäystä

Purppuraesikko

3 tykkäystä

Kaivoin anopin mökin terassin alta vielä eri värisen esikon alun. :smiling_face_with_three_hearts:

Nämä on tosi vanhaa kantaa, jo edellisen asukkaan kauan sitten laittamia ja sekoittuneita siementaimia.

6 tykkäystä

4 tykkäystä

Valkea luhtaesikko vielä sinnittelee, rosa jo hävinnyt.

5 tykkäystä

Japaninesikko. Muut värit jo hävinneet.

3 tykkäystä

Tällaisen esikon löysi tytär vanhasta sukulaisen puutarhasta. Kysy haluanko, ja totta maar halusin.

4 tykkäystä

Minulla on vain yksi japaninesikko.

Tämmönen vahva pinkki.

5 tykkäystä

Ehkä Primula candelabra tai jtn sinnepäin, Irlannissa.

5 tykkäystä