Mulla oli naimisiin mennesäni kansallispuku päällä (rauman, viinipunainen päävärinä), joka rajoitti hääkimpun valintaa. Floristi päätyi afrikan tähdikkiin, josta sain yksinkertaisen asuun sopivan kimpun. Erittäin kaunis, mutta kuivausta en edes yrittänyt, kuvat vaan talletettu muistoksi.
Kanerva kuulostaa hienolta, ehkä ehdottamasi syyshortensia vielä kukkisi silloin. Mulla on sitä isot vanhat rungolliset puut. Lumimarjaa löytyy, mutta on 90km:n päässä ja valkoisena.
Onko kokemuksia valko-alpista leikkona? Kokemukseni yksivuotisten kasvattamisesta on vähäinen ja tällä hetkellä kylvöpenkissä näyttää huonolta. Toukokuun lopussa kylvetyistä kukista vain vaaleanpunainen ruiskaunokki ja punavalkoinen kosmos ovat kunnolla itäneet. Kesämalvikkia, kirjosalviaa, tarhaneitoa ja muita ei näy
Muratit laitoin ulos myös liian aikaisin maahan ja ne ovat lähteneet huonosti kasvuun.
Kerrottu tarhasalkoruusu saattaisi hyvällä tuurilla kukkia häiden aikaan syyskuun alussa.
Valkoalpi on yleisesti käytetty leikko kukkakaupoissa, kestää hyvin.
Kaipaisin vinkkejä ohran tai vehnän kuivatukseen kimppuja varten. Olen päätynyt hääpöytien koristelussa viljakimppuihin ja pöydällä kiemurteleviin muratinoksiin. Ongelmana on se etten tiedä milloin kimput olisi järkevintä kerätä, vihreänä, ennen puintiaikaa vai puintikypsänä? Vilja lienee kypsää parin viikon kuluttua (tai osa on vielä melko vihreää ja puinti mennee aika lähelle hääpäivää 1.9.). Maanviljelijä ei osannut neuvoa asiassa. Miten kimput kannattaisi säilyttää jos ne kerätään etukäteen (esim. narussa roikkuen vai pystyssä ja missä lämpötilassa?).
Näin uunoksi en ole itseäni vielä kasviasioissa koskaan tuntenut