Hämähäkki

Oi tuo vihreä hämppy on todella kaunis! sydän Miksei tavallisiakin hämähäkkejä kasvateta lemmikeiksi? Tuollaisen ottaisin paljon ennemmin terraarioon kuin lintuhämähäkin.

Mitä sorttia lie tämä kaveriluma? Suuri sisarusparvi kyllä..

Taitaa olla tuo aiemminkin kuvattu lehtihämähäkki olla tämäkin veijari. Itse en ole juuri tämän näköistä vihreätä koskaan tavannut. Menin katsomaan mikä oli sitonut kolme Metrosideroksen lehteä kopperoksi ja sisällä olikin tämä. Vähän hätääntynyt ilme näytti olevan, joten annoin jatkaa asumistaan ja anelin anteeksi aiheuttamaani häiriötä. Kysäisin kuitenkin, että mitä hänellä mahtaa olla nyytissään, mutta ei kun mulkoili vain...

BTW. Aronjalla on aika kiva kuva tuosta porukasta!

Araneus diadematus (aitoristihämähäkki)

Pisaura mirabilis (kanervahämähäkki)

Argyroneta aquatica (vesihämähäkki)

Vasarakeskelläkämmentä kuvassasi on sisiliskolla maha täyteen ahdettu poikasia ts heinä-elokuussa laskettu aika! Hyvän kuvan oletkin napannut.

Asukkia en tavoittanut, taisi vielä olla aamu-uninen.

Valitettavasti kuva kärsi aika paljon resoluution pienennyksestä.

^Asukki näkyy kuvassasi! Se on tuo keltainen läiskä kuusenoksan päässä (pari senttiä alempana) Ristihämähäkeillä on tapana tehdä “pesä” johonkin verkon lähelle.

Sissus mikä NÄKÖ sulla on, taisi vähän auttaa tuo seittihässäkkä hymy. Juu, kiitos DJAlMighty247

Siellähän se köllöttelee:

Kävin vielä ottamassa muutaman lähikuvan ja ristihämishän se siellä taitaa olla:

Tuolla muualla kyselin tälle nimeä ja nyt sekin selvis..aitoristihämähäkki 

Tämä kaveri terrorisoi kylppärin ikkunan ulkopuolellaärtynyt Heppu (aitoristihämähäkki?) vääntää koko ajan ikkunan ulkopuolelle julmetun verkkoviritelmän. Kyllähän sitä verkkoa katselisi mutta sitten kun siihen sitten sitä saalista kertyy niin se ei enää silmää ilahduta. Liekö sitten poikaset siinä liepeillä "kypsymässä" kun yhdessä kohtaa on sellainen hahtuvapallonen..

Aronja, se on todennäköisesti hämähäkin munasäkki. Kohta siellä on satoja pikkuhämähäkkejä :smiley:

Meillä hämähäkit ovat jo siirtyneet sisään lämmittelemään. :)

Mahtuuhan tämä 600 pixelin levyinen kuva ihan hyvin tähän.

Lemmikki, jos nyt sellaseksi voi sanoa...

Pelottava, hui!

Ai kauheeta - puistatus kävi läpi vartalon, kun näin tuon karvajalan8] Osuutensa ehkä myös sillä että tupa on päässyt vähän liikaa viilenemään:)

Täytyy myöntää, et oon niin tyttö, et inhoon hämähäkkejä aivan kauheasti...Siis ne on iha okei, kunha pysyvät must vähintää metrin päässä! Mieluite kyl 10 metrin...

Joo en mäkään hämähäkeistä pahemmin tykkää, lukitki on jo pelottavia :slight_smile: Joku iskän villitys oli hommata tommonen kammotus tänne joskus 10 vuotta sitten… Onneks siihen ei tarvii koskea

Minä olen aina inhonnut hämiksiä (isäntä kuuli kerran, että huusin “pesualtaassa on jänis”! Kun siellä siis oli hämis :slight_smile: )

Lapsena säikähdin kerran tosi pahasti, kun olkapäällä kantamassani hirrenpätkässä oli iiiiso hämähäkki noin 5 sentin päässä kasvoistani, yöks… Hirsi tippui saman tien maahan ja juoksi vuokramökkimme yläkertaan peiton alle piiloon. Siitä se pelko ehkä alkoi… Nykyään uskallan kyllä hämiksen listiä, vaikka tyttäreni heti huutavatkin, ettei niitä saa tappaa. Vanhempi neiti kantaa kaikki löytämänsä hämähäkit ulos .

En tapa hämähäkkiä minäkään. Vaan huudan miehen kantamaan sen ulos :wink: Sellainen kummallisuus siihen vaan liittyy, että ulkona ne eivät minua hetkauta mitenkään. Sisällä vain saan aitonaisellisen kohtauksen.