Hämähäkki

Näitä kavereita oli kukkapenkin laajennuksessa mukana.

Koipeliini

Sitten oli tällainen hienosti kuvioitu ja vikkelä peto.

Huono kuva saman tapaisesta mutta ruskeasta hämähäkistä.

ja vielä tällainen pallopylly.
Eli ilmeisesti reikätiilet seinänvierustalla ovat mainioita hämähäkkiasuntoloita!

Hieno asuntola hämpyille. :slight_smile: Pallopylly on hauska nimi. :smiley:

Nemesia, Aika hurjan näköinen kaveri teillä. :s

Siis mimmonen tuo pallopyllyn kuvio, puoliksi valkoinen ja puoliksi ruskea? :o

Minusta pallopylly näyttää ruskealta, jhon valo vain heijastuu. :slight_smile:

Se oli sellainen oikein kiiltävä, pikkuisen tiiltä tummempi. Oli sillä joitain vaaleita pisteitä ja tummempi väritys päässä.

Oli sen verran pikkuinen ja vikkelä, ettei minun kameralla saa lähempää kuvaa.

Aamulla kuulin hirmuista surinaa ja katonrajassa kiikkui kärpänen hämähäkinverkossa. Hämähäkki hyppeli kärpäsen ympärillä ja koitti väistellä kärpäsen pöriseviä siipiä. Hämähäkki näytti tanssivan riemusta. :slight_smile: Kohta ei näkynytkään kuin pelkkä kärpänen. En tiedä oliko hämähäkki sen selässä, mutta kohta puolin koko kärpänen oli kadonnut, joten taisi hämähäkki saada aamupalaa siitä ja hämähäkki tainnut lähteä ruokalevolle. :slight_smile:

Huu, arvatkaas millaisen kohtauksen likka sai, kun meinasi ottaa mustikoita ämpäristä?

Yäk, voin todella kuvitella. :frowning:

Olisin saanut lapsena myös kohtauksen! Nyt osaan äitinä ja aikuisena sanoa vain jähmettyneenä “OOH; katsokaa kuinka hieno hämähäkki!” Vaikka inhottaa ja puistattaa hirveästi.

Sattuneista syistä minä en poimi marjoja/sieniä. mies kerää niitä mielellään ja minä käytän ne sitten ruoanlaitossa, sitä hän taas ei osaa/halua tehdä.

Lapsena keskityin marjametsässä aina keräämään sammaleita/kauniita ruskalehtiä/oksia jne. ettei vain tarvinnut pistää kättä marjapuskan uumeniin miettien kuinka monta häkkiä sieltä pelmahtaa liikkeelle.

puistatus vieläkin

Että
Mua
Ärsää!

Mä haluan nää heti takas!!! Nyt kasvarissa palloilee Überjättihämppyjä isoine persiineineen, kaksinkertasia noihin verrattuna, ja hyvä luoja sykärin sain, ku koppakuoriainen mulkoili mua lattialla!

koppiksen sitä pitäis sydäri saada eikä sun, mieti kokoeroa.

Tarttiskohan sun vakavasti harkita alan vaihtoa?

Voi tatti sua, sun pitäis tulla mun töihin navetalle, että pääsisit mokomasta hämiskammostasi, siellä kun niitä ei voi millään vältellä :slight_smile:

Oon mä jo noihin melkein tottunu mitä tossa kuvassa on :smiley:

Aatelkaa, mä koskin hämppyyn! Hanska kädessä tietty, ja soli viel semmonen isopylly! Oikeest siinä pelästyy vaik kuin kun sellanen yhtäkkii toljottaa nenän ees, mutta ku shokista selviytyy ni ei se enää niin kamala oo.

Puutarhaharrastus on parasta siedätyshoitoa araknofobiaan. Minäkin, lapsesta asti hysteerisesti hämähäkkejä kammonnut, ajattelen nykyään, että hämmelit on puutarhurin parhaita pikku apulaisia…
Ainoat hämmelit, joiden olemassaolon tarkoitus on jäänyt minulle epäselväksi ovat nuo ällöttävät pitkäjalkaiset lukit, joita onneksi ilmestyy näkyviin viileille ja varjoisille pinnoille vasta loppukesästä sekä ulkoiselta olemukseltaan hämmästyttävästi siivekästä lukkia muistuttava hyttysensukuinen surviainen, joka onneksi myös ilmestyy surviaista inhoavaa ihmispoloa ilahduttamaan vasta loppukesästä.

kaunotar ja hirviö