HanneleRuattist kuvia kotoa ja maailmalta

Harvoin näkee täällä proteaa kukkakaupassa, joten kuvaa onkin mukava katsella.Näin talvella niitä taitaa olla, jos on. Minusta nuo ovat jotenkin nättejä. Pari kertaa olen tuollaisen saanut.

pipu, kiva kun ystäväni viitsii tuoda konella. Tarleena, pitää paikkansa, Etelä-Afrikan kansalliskukka, niitä näköjään eri näköisiä.

Nautin vielä jouluamarylliksistäkin.

Runebergintorttuja tarjoan kaikille Puutarhanettiläisille tänään.

Kiitos paljon. Nuo onkin ainoat joita on tarjottu:)

Herkulliselta näyttävät! Teki mieleni kaupasta ostaa niitä, mutta en raaskinut kun hinta hirvitti… :slight_smile:

Ihmettelin minäkin niiden hintaa kaupassa - 4,5€ kahden kappaleen rasia, eikä olleet minusta edes noin hyvän näköisiä!

Kaksi isoa lavallista niitä oli siellä eilen, mahtoivatkohan mennä kaupaksi tuollaisella hinnalla?

Laskiasipullatkin on helppo itse leipoa, sileitä pullia, paljon kardemummaa. Meillä on tapana tarjota pullat sellaisenaan, kermavaahto kulhossa ja manteli sellaisenaan. Jokainen saa itse leikata, ja laittaa miten paljon haluaa. Varsinkin lapset siitä tykkäävät. (Valmiit sileät pullatkin voi ostaa, silti halpaa.)

Laiskiaispulllia meilläkin syödään! kaupasta ei nykyisin saa pullia marsipaanitäytteellä, liekö pähkinäallergiat syynä... ja hillo on banaali, suorastaan vulgaaria.

Suomenruotsalainen pappani nautti aina laskiaispullan syvältä lautaselta, jolla oli kuumaa maitoa pullan seurana! Ja todellakin: mikä hiivatin hillo - oikea laskari on mantelimassalla täytetty kieli ulkoa.

det är sant!

Valtsu, luulen että tieto huono, manteli ei ole mitenkään sukua noille pähkinöille. Jos allerginen maapähkinöille tai hasselpähkinöille, voi syödä manteleita, hyvä testata lääkärillä.
Rapunzel, tosi, laskiaispulla hyvää lämpimän maidon kanssa, maustan maidon kardemummalla ja fariinisokerilla.

K oulun joulupuuroon eivät enää laita mantelia, koska joku pähkinäallerginen voi oirahtia. Näin mulle keittiön tädit kertoi. Ehkä ne ei tahdo, että meistä kukaan saa sulhasen vuoden aikana?

Mantelimassaa pitää olla laskiaispulissa, muuta vaihtoehtoa ei ole.

Sulla RH on ihana kalliopiha ja ihana kastelukannukäsilaukku.sydän.

Happy Valentine’s Day!

Toivottavasti saitte herätä leivänmuruihin… Trevlig Alla Hjärtans dag!

Magnolia taitaa kukkia tänäkin keväänä kalliollamme.

Myöhästynyttä ystävänpäivää (vaikka ainahan se on!) Hannelelle ja onnittelut muhkeista nupuista, kaunis näky!

Laitathan kuvan kun kukkii. Voidaan kateellisena katsella. Täälläpäin ei moiset ihanuudet kasva.

Lunta täälläkin, yöllä piti kuvata, kun aamulla suurin osa jo sulanut pois.
Merlin, kiitti. sydän Ruskolilja, toukokuussa Magnolia kukkii, kohta...

Mukavaa Kalevalapäivää.

No on siinä Kalevala poikineen, monta eri kirjaa… :slight_smile:

Ensimmäinen kevätkuukausi, suurennuslasilla löysin kevään merkkejä. Jussa, Kalevala mahtava.