Ostin muutamia erilaisia happomarjoja pari vuotta sitten. Äsken huomasin että niiden vieressä kasvaa siementaimia. Niissä on keltaisia ja oranssia lehtiä. Lehtien muoto vaan on sama kuin tuolla tummanpunalehtisellä. Saa nähdä mitä noista muotoutuu, en ainakaan vielä raaskinut kitkeä pois. Tekeekö happomarjat paljon noita siementaimia?
Tässä vielä kuvat.
Tosiaan illalla kiertelin ja kattelin, onko rikkaruohoja paljon ja silloin huomasin nämä.
Tässä toinen siitä viereltä.
Tämä toinen on Pink queen, se tekee nuo pinkit lehdet uusiin versoihin ja tummanpunaiset vanhoihin.
Siementaimia löysin 4 ja tämä on suurin.
Just se on itänyt, kun sirkkalehdetkin näkyy vielä.
Eli lehden muoto on kuin tuolla pinkillä, mutta väri lähempänä tuota toista.
Jos joku tosiaan tietää, että tuleeko noita riesaksi asti, niin kertokaa ihmeessä, sitten kitken heti pois.
En osannut lainkaan arvata, kun nämä on mun ekat happomarjat ikinä, jotenkin ei oo ennen iskenyt.
Nuo värit on vaan niin kivat ja muutenkin kun nykyisin saa noita maltillisesti kasvavia lajikkeita.
Aikaisin keväällä kuukkeloin netistä jotain pientä punalehtistä ja päädyin happomarjaan.
Kun liikkeissä ei sitä näkynyt enkä saanut tilattua unohdin koko jutun.
Penkistä löysin jonkun pienen punalehtisen ja istutin sen uuteen pensasryhmään.
Vähän sen jälkeen kitkemisen yhtydessä tuli lappukin esiin.
Se oli juuri se mitä olin halunnut;)
Berberis thunbergii ‘Admiration’
Kyllä mä nämä neljä nyt annan ainakin rauhassa kasvaa kokoa.
Annan vaikka tyttärelle, jos liikaa vievät tilaa, hän tykkää happomarjoista.
Mulla on muutamia happomarjoja, eikä ole siementaimia koskaan näkynyt. Ihan saisivat vapaasti lisääntyä kyllä mun puolesta
Tästä tykkään. Tämä jää ihan pieneksi.
Nimikin olis jossain vihkossa, pitääkin etsiä, kun nyt mulla on lappuja. :w00t:
Onkohan tääkin ’Pink queen’? Ostettu 3 vuotta sitten syksyllä syysistutusta varten ja heitin talvea vasten penkin reunaan jos jäis vaikka henkiin
Noita pinkin kirjavii on aika montaa laatua.