Perusheidi heiluttelee helmojaan tuulessa. Tämä on niin herkän kaunis 

Ai kun nätti toi punainenkin 
Hauska kasvatti vilkuttaa Kurpalle 
Siemenkirjeestä poimimistani siemenistä yksi tällaien iti, kasvattelin ihan tyytyväisesti "haltiankukkana" ja siitä kasvoi tällainen:
Kunnes kasvi päätti kukkia
:
Olisiko tämä Heidinkukka, kuten kukinnosta päätellä saattaa. Lehdet vaan ei näytä minusta ihan niin ryppyisiltä kuin Heidinkukilla…?? Ovat eri heimostakin voidakseen risteytyä
.
On Heidinkukka. Miulla on kahta kantaa, niiden lehdet ovat erilaisia.
Heidinkukka ainakin viihtyy. Vois tehdä jakaminen terää tälle kasvustolle?
Anna olla vaan, kerää mielummin ympärille syntyvät vauvat erikseen.
Vauvoja on lentänyt tosiaan ympärille. Mutta kyllä tämä silti mielestäni aika pöheikkö meinaa olla.
Olen ihmetellyt miten erottaa toisistaan "Primula matthiolin" ja "Cortusa matthiolin" ja vastaus on ei mitenkään, ovat sama kasvi. Olen harmitellut kun en saa heidinkukkaa kasvamaan, mutta samalla ollut onnellinen "Primula matthiolista", joka kukkii muutamalla kukalla :D!
Miltäs teidän heidinkukat näyttävät nyt?
Ei kovin hehkeiltä - on ollut niin kuumaa ja kuivaa.
En oo siistiny noita kukkaoksia, kun keräilin siemenet talteen. Mut tämmönen mun heidinkukka tällähetkellä.
Okei, kiitos
Kun mun ovat kadonneet ja joku meinasi, että niin niillä tapana onkin eikä itsellä moisesta minkäänlaista muistikuvaa ;p
Ei noi täällä korkeudella ainakaan mihinkään katoa kesän mittaan. Ja pysyvät yleensä ihan hyvännäkösinäkin, mut nyt on ollut laiska puutarhuri töissä.
Voi hyvät hyssyrät ku on Nätti.
Mun heidinkukat kuihtuu yks kerrallaan pois? Onko niille tyypillistä vai missä mättää? Ikinä aikaisemmin ei ole minään perenna kesällä kuollu??
Ei täällä häviä, päin vastoin, uutta kukintaa aloittelee.
Noh, mädäntyvät sitten ilmeisesti pois kohopenkisrä huolimatta…
Taidan aloittaa riisinviljelyn.
Loistava idea, Wilhelmi!
Heidinkukka on kyllä ihana.
Löysin kukkapenkin viereltä ihan pienen siementaimen , siinä on kolme lehteä ja se kukkii. ![]()
Ja nyt oli emokasvin vierellä taas muutama uusi siementaimi tullut , näitä huolin lisää mieluusti.