Merlin, onko sinulla kukkinut? en muista keille muille sitä jaoin.
jutita, kiitos, minä sain kolme alkua. Ovat vielä kasvamassa ja keräämässä voimia, hyvältä näyttää ja vaikuttaa, mutta nuppuja en ole nähnyt. Noin suloista kyllä malttaakin odottaa.
Minulla on heinälilja ollut ainakin kolme vuotta kasvattamatta kukkia tai lehtiä keväisen kastelun aloituksesta huolimatta. Viime viikolla otin purkin tyhjentääkseni sen, kun ei suostu kasvamaan. Yllätys oli siinä, että ruukussa oli neljä sipulia ihan kovia ja hyvän näköisiä. Laitoin uuteen ruukkuun ja multaan. Nyt kasvaa täyttäpäätä uusia lehtiä. Jospa ensi keväänä jo kukkia.
rea, varmaan jo kesällä kukkivat. Minkä kokoisia sipulit ovat?
Sipulit on noin peukunpään kokoisia. Olen oikein tyytyväinen, jos nuo kolme sipulia säilyy edes hengissä.
Oletko pitänyt sen aivan kuivana talvet? minä olen kastellut vähän silloin tällöin niin että siinä on koko talven lehtiäkin ja joka kesä on kukkinut.
Syksyllä, kun lehdet kuolee olen lopettanut kastelun. Keväällä taas aloitan kastelun ja silloin yleensä kukkavanat tulee ensin ja sitten lehdet. Se minua nyt ihmetytti ettei ainakaan kolmeen vuoteen näkynyt minkään laista elon merkkiä. Ajattelin heittää tuon ruukun sisällön roskiin, mutta huomasin kolmen sipulin olevan kunnossa. Aloitin kastelun ja nyt niissä on lehdet.
Mulla ei koskaan ole kaikki lehdet kuolleet. Täältä pentistä sen sain alkujaan ainakin viisi vuotta takaperin ja silloin ohjeen ettei se tarvitse mitään lepokautta. pelakuiden kanssa on talvet ollut ja saanut vettä silloin kuin nekin. Viime vuonna jaoin sitä reilusti ja luulin että mitään kukintaa ei ole odotettavissa, mutta kyllä vain kukki.
Tämän kesän ensimmäinen kukka
Onpasse tosi kaunis kukka.
Ja minä odotan ja odotan ja joka päivä tarkastan.
Sain eilen myös pari valkoisen heinäliljan sipulia. Saas nähdä joko ensi kesänä kukkii.
Voi miten mahottoman kaunis kasvi ja mie en oo tienny tämmösen olemassa olosta mitään! Täälä kyllä oppii niin paljon uutta, ihanaa! Ehkä mullekki joskus jostain tupsahtaa tuollanen kasvi ku on niin kauniski.
Onhan tämä Heinälilja? Ainakin toivon niin
Näyttää kyllä heinäliljalta, sipulitkin sieltä pilkistää
No hyvä, se annettiin mulle maatiasryllykkänä mut totesin et se on joku muu eli Heinälilja
Aivan selvä heinälilja. Tiedätkö onko vaaleanpunainen vai valkoinen?
Ei mitään tietoa väristä…
Voi minkä ihanan aarteen sie oot Jadeliila itelles saanu! Piä siitä hyvvää huolta! Oon vähän (PALIJON) kade…