Hiiri, rotta


Neljä senttiä. Linnut ei osaa ratkaista sisään meno sokkeloa, rotta tuleekulman takaa seinäviertä.

2 tykkäystä

Hiiri on syönyt ulkoeteisen lattian reunaan kolon. Reikä tukittu ja lossa viritetty.

Varmaan sama hiiri jonka reitin estin eteiseen, tekee multa ja lannoitepusseista silppua eteisen alla olevassa komerossa. Ainakin kymmenen kertaa on laukaissut lossan ja syönyt syötin. Olisi hauska nähdä hänen tekniikkansa. Tänään vien sinne vielä toisen lossan. Katsotaan kuka tämän voittaa :wink:

1 tykkäys

Kamera hiirtä kyttään niin näkee mitä tapahtuu..

Käytin joskus myyränsyöttina lakritsisiivua. Voimakas tuoksu, pysyy paikoillaan kuin terva.

Ruistaikina on hyvä, jäätyy nyt kiinni.

Nyt jäi lossaan yksi. Kaksi lossaa vierekkäin, eri päin.

Paljon fiksumpi kun mie😉

1 tykkäys

Ei ole havaintoja rotista, eikä hiiristä roskiksella.
Otin kuvan roskiksen pohjasta ja laitoin isännöitsijälle. Syksyllä oli roska-astioiden pesu ja yritin jätefrmalta saada uutta pesussa kadonnutta pohjatulppaa. Nyt muistin tarkistaa.

  • Jäteastian pohjatulppa: Jäteastian pohjassa oleva pesutulppa voi olla heikko kohta, jonka rotat jyrsivät rikki.

:frowning_face_with_open_mouth::sad_but_relieved_face:…!

Pitäs kansalaisadressiin saada aloite, että rotanmyrkyt takas tavallisten pulliaisten käyttöön ilman mitään erillis todistuksia..:rat::rat::rat: ja menisi laki vielä läpi

Meillä onneksi kissat huolehtii tuosta ongelmasta ja minkäänlaisia myrkkyjä en kannata.

Laki kieltää kissoja pitämästä vapaana, ne tappaa paljon pikkulintuja.

1 tykkäys

Tulossa on uusi roska-astia, koska tuohon malliin ei saa vara-osana tulppaa.

Kysyttiin löytyykö vanhalle astialle käyttöä vai vievätkö pois samalla. En keksi mitään käyttöideaa likaiselle säiliölle, Tukevat pyöräthän siinä olisi…

Hiekka-astiana?

Jos leikkais keskeltä poikki niin olis monenlaistakin käyttöä kun on rullat alla.

Neljä hiirtä parin viikon aikana kasvarin loukuissa. Iltapäivällä laitoin uudet syötit ja äsken tarkistin niin taas toinen syöty. Pakko harventaa tässä vaiheessa vuotta, muuten en voi siellä mitään kasvattaa.

1 tykkäys

Vieläkö tulee ruistaikinalla vai mikä on syöttinä?

Sillä. Tuntuu olevan vastustamaton. Viiminen juuri haukannut syöttiä.