Oi. Mutta kun aurinko paistaa jo lähes yötöpäivää lumet katoavat teiltä hujauksessa, se on se lapin taika ja lumo.
Hillasuo: menestyykö pikkutalvio VII-vyöhykkeellä? Onko sinulla kokemusta?
Nämä kesäiset illat on taas kuluneet järvellä kalastellen. Muutamia lohia on tullut saaliiksi, suurin on ollut parikiloinen. Mukavaahan tuolla on veneessä istuskella ja nautiskella. Tämä kuva puolentoista viikon takaa melkein keskiyön aurinko se siinä.
Maisema on muuttunut kovin erilaisen näköiseksi tuosta edellisestä kuvasta. Tänään oli tämän näköistä järvellä
Päivämäärästä nyt huomasin että tasan kolme kuukautta on kuvilla aikaeroa.
On se hienoa, että meillä on nää selkeesti eri vuodenajat. Tänä syksynä meil täällä etelässä on ollut tuskin ollenkaan kuulaan kirkkaita syyspäiviä, harmaata mussua vaan eikä lumesta tietoakaan pitkään aikaan, jos ollenkaan
Huomasin että olen yli vuosi sitten viimeksi tänne lisännyt yhtään mitään. Kauheaa miten aika on mennyt noepasti johonkin, mihin lie. Käyn minä täällä välillä lueskelemassa juttuja mutta harvemmin tulee kirjoiteltua tai lisäiltyä mitään. Jospa nyt laitan kuvan Ressusta tähän.
Tällainen kaktus kukkii parhaillaan. Muistin sen ottaa kuistista sisälle vasta ihan viime tipassa ennenkuin tuli liian kylmää. Silloin huomasin että siinä on nuppuja. Nyt se on täynnä kukkia ja nuppujakin on vielä aukeamatta.
Kylläpä on kaktuksessa kukkia!! Minulla vasta muutama nuppu. Ressukin on niin lutusen näköinen että.
Onko marraskuunkaktus? Mulla kukki samalla tavalla (peräisin 50-luvulta) kun oli taas kesän ulkoillut…
Hei Hillasuo! Kiva kuulla sinusta! Mietinkin, ettei sinusta ole kuulunut pitkään aikaan…
Minulla oli kaikki kaktukset kesän pihalla ja toinen valkoinen kukki jo aikaisemmin syksyllä ja punainen myös. En tiedä onko tämä marraskuunkaktus. Ihana tuo on ja sitä pitää pitkin päivää ihailla tuossa ikkunan edessä. Niin ja hei vaan Kaisaliisa sinullekin. Kesällä sinua useinkin ajattelin ja mietin että pitäis täällä pentissä käväistä katsomassa mitä tänne kuuluu.
Talvi on tullut hillasuolle Lappiin. Nyt on -5.5° pakkasta, maisemia mökiltä lauantailta kuvissa.
Enpäs olekaan pitkään aikaa tänne mitään lisäillyt. Nyt muutama kuva meidän talvesta. Kuvat on otettu kylläkin jo tammikuussa. Nyt on päivä jo paljon pidempi. Auringonnousu tänään 8:36. Auringonlasku tänään 16:15. Päivän pituus on 7 h 39 min. Lumen syvyyskin on nyt jo 53 cm. Kuvassa aurinko on vielä matalalla mutta nythän se olisi jo paljon korkeammalla kun vain paistaisi, on ollut harmaita päiviä nyt viime aikoina.
Ressu "pihisti" minun aivan muihin tarkoituksiin varamaani laatikon ja päätti tehdä siitä silppua. Omapahan oli syyni kun piilotin sen alle Ressun joululahjaksi saaman lelun.
Karvarille lupasin tänään että lisään tänne kuvia mökin halkopinoista joita viime syksynä piti latoa. (kävin tänään Karvarilla siistityttämässä päätäni ja olenkin todella tyytyväinen lopputulokseen.) Tässäpä kuva syksyn harrastuksesta. Muutama halko tuossa oli ladottavana. Edessä näkyvän katoksen alla on useampi pino rinnakkain ja seuraavissakin pari kolme rinnakkain. Olihan noissa pientä puuhastelua meille kahdelle eläkeläiselle.
No huh,onpa vaan poltettavaa iltapuhteeksi
Viime sunnuntaina käytiin mökillä mökkitietä kävellen ja lunta oli tiellä vielä ihan kiitettävästi. Ei pääse vieläkään autolla mökille.
Rannalla oli vielä ihan talvinen maisema.
hillasuo,tuu tänne etelään.Täällä ei oo enää lunta ku nimeksi