Hormonihidasteet

Siis kysymys. Onko noi huonekasvit käsitelty jollakin hormonihidasteella?

Ihmettelin aikoinaan kun Kiinanruusu ei kasvanut mihinkään, jökötti vain paikallaan, eikä lähtenyt kasvamaan mihinkään.

Pari tapausta viimevuosilta on ollut että, Limoviikuna kirjavalehtinen oli kaksi vuotta 25cm. Sen 2v jälkeen alkoi kasvamaan, vasta.

Toinen tapaus oli että, tuttu hankki jonkin palmun. Se oli myös jotai 25cm korkea.

Kaksi vuotta se pysy elossa mutta ei kasvanut minnekkään.

Saako noita myrkkyjä pois niistä mitenkään, nopeammin.

Tuollaiset pitäisi kieltää lailla.

Ku kukat, ei kasva minnekkään, ja suurin osa Kiinanruusuistakin varmaa kuolee,

ostajilla alle vuodessa.

niille annetaan hormoni käsittely, varsinkin kiinarit saa että ovat mahdollisimmat tuuheita ja nuppuja täynnä… sama tapaus on hyvin havaittavissa tulilatvan kohdalla, ilman noita #hormonisuihkuja# tulilatva olis sellanen 30cm korkea hontelo… kasvunsäädettä ne on… googleta esim. hakua… B-nine… siellä tietoa niistä… olen kanssa kiinareita ton takia menettänyt kun niillä on herkkä juuristo hetken aikaa…

Kasvunsääteillä kasveista saadaan vankempia ja pienempinä ne ovat kauniimpia ja tuuheampia. Niitä on helpompi käsitellä ja kuljettaa, ja totuus on se että käsittelemättömät kasvit tuskin menisivät kaupaksi. Ero on kuin yöllä ja päivällä. En varmaankaan paljoa valehtele jos sanon, että käsittely on ihan yleinen kaikilla kasveilla, myös kesäkukilla, perennoista ja puuntaimista en usko. Aikansa ne vaikuttavat kunnes poistuvat, lienee kasvikohtaista kuinka kauan kestää. Nopeakasvuiset lajit honteloituvat nopeammin ja esimerkiksi se tulilatva mehikasvina luultavasti hitaammin.

Tähän vanhaan ketjuun haluaisin lisätä vähän asian vierestä, että olen saanut viime aikoina kaupan kiinanruusut pysymään elossa, kun olen heti erottanut samaan ruukkuun istutetut taimet omiin ruukkuihinsa kasvamaan. Samaan ruukkuun istuttaminen saattaa kasvuhormonin lisäksi olla syy kiinanruusun huonoon menestykseen kotiin tuomisen jälkeen.