Höyhenpensas, Fothergilla major

Minun pihaani höyhenpensas koristaa jo neljättä vuotta ja näyttää nyt tältä:kuva

Meillä on jo ohikukkinut. Tänä vuonna olikin erikoisen runsas kukinta. Pensas ollut yli 10 vuotta.

No pitää tunnustaa, että tuo minunkin julkaisema kuva on viikon takaa :slight_smile:

Meillä vasta jokunen surkea lehti näkyvissä, muutenkin kitulias.

Mie olisin jo kaivanut kuoleelta vaikuttaneen pois mutta juuressa olikin vielä eloa, eli toivossa eletään.

Kurppa; minä kirjoitin aikoinaan 3.5.2011, että höyhenpensaani näytti pystyyn kuolleelta, mutta kun katkaisin oksan, niin sisältä olikin vihreä. Nyt siis samainen “kuollut” pensas kukkii jo aika kivasti ja on kasvanut kokoakin :slight_smile:

Mulla oli taimet ruukuissaan lavassa yhden talven. Jos sieltä ämpäristä pääsee vesi pois, niin ei kai siitä sinällään mitään haittaa ole

Höyhenet märkinä. Tämä Kassikäppiltä kotoisin.

kuva

Suunnittelen yhden hankalan sireenin eliminoimista syksyllä. Te kenellä on höyhenpensas, on turvallisempaa istuttaa keväällä vai ehtiikö juurtua syyskuussa? Onko rusakoiden herkkua? Miten kitulias on kasvun suhteen?

Hyvä että edes rusakoilta välttyy. Kasvuvauhti ei taida päätä huimata, mikä tässä tapauksessa hyvä asia. Kiitos Jässikkä.

Minäkin ostin höyhenpensaan. Se ilmeisesti tykkää happamasta maasta. Nyt mulla ei taida olla sellaista multaa kotona. Onkohan se kovinkin kranttu tuon maanlaadun suhteen? Jos istuttaisi tavalliseen puutarhamultaa ja lorauttaisi piimää juurelle. Vai millaiseen multaan te muut olette istuttaneet?

Meillä se on tontilla olleeseen maa-ainekseen istutettu ja yli 10 vuotta siinä kärvistellyt ja joka kevät kukkinut

Kevään pikkiriikkiset hankinnat.

Näin tässä on käynyt. Rusakot kurittavat joka talvi uiskentelemalla verkon sisälle ristiturpaansa. Kolme kukintoa vain tänä kesänä. 

Ompa kaunis kukka :sparkling_heart:

Vettyneet untuvat…

Vähemmän vettyneet tällä kertaa, ehtivät jo kuivua 

Blue shadow muuttuu koko ajan vaan lilammaksi.
Taitaa tulla hyvä ruska tänä syksynä, kun nyt jo niin hienoja värejä näkyy.