on ostettu:-) montakin olen ollut huomaavinani. viimeksi ihailin moonlightin komeata palmuvehkaa. noita juttuja lukiessani olen miettinyt, että millä konsteilla ja miten pakattuina te niitä kuljetatte kaupoista koteihinne. pakkasia kun taitaa olla melkein joka puolella suomea ihan riittämiin (meilläkin taas jo -7°C). eikö uushankinnoille tule kylmä?
Pitää olla tarpeeksi pieniä kasveja Viimeksi toin Lidlistä kotiin kivan maijan, pistin takin sisään. Samalla tyylillä toin itselleni Tukholmasta pienen jasmiinin.
Minulle pakattiin peikonlehti läpinäkyvään muoviin, tarpeeksi eristi sen mitä kasvia tarvitsi ulkona kuljettaa (kaupasta autoon, autosta sisälle) eikä ole ollut millänsikään. Ruukku on nyt jo hankittu mutta en ole vielä ehtinyt uuteen istuttaa. Ja lopulliseksi sijoituspaikaksi tulee varmaan makuuhuoneen nurkka.
Tuli tänään käytyä kaveripariskunnan kanssa Viherpajassa. Mitään ei pitänyt ostaa ja mies kattoi hieman vinoon, kun kannoin kassalle kolme kasvia, puupavun, punavihreän huonekumipuun ja uuden Vietnamista kotoisin olevan (ulkonäön perusteella) st. Paulian sukuisen kasvin. Onneksi ei olleet kalliita, 12e yhteensä
Vielä kun ehtisi jossain välissä hakea äitin luota hoidosta nuo loput viherkasvit ja miettiä mihin ne sijoittaa
Taitu, se sinun vietnamilainen saintpaulian sukulaiskasvi on todennäköisesti Chirita tamiana. keskustelua kasvista löytyy täältä puutarha.netistäkin.
Mieheni toi töistä tullessaan tuliaisia, neljä ihanaa köynnöstä, näillä somistan kotia. Laitan ikunanpieliin ns. verhoiksi roikkumaan. Onko tämän virallinen nimi ehkä herttaköynnös vai? Pidän tästä kasvista valtavasti, eikä ole aikaisemmin ollut tätä, ihaillut olen kyllä ja nämä ovat todella eläväisiä :) Tuossa ovat mäntysuopasuihkun kautta menossa paikoilleen, yhden jo ripustin.
Hopeaköynnös
Kiitos Jadetsu kastamisesta Minä ihan väärällä nimellä olisin heitä puhutellut, onneksi en ehtinyt vielä kovin paljoo…
Nostetaan tätä aihetta pintaan kun kiinnostaa kovasti miten kotonanne sisäkasvit viihtyvät.
Jo viime syksynä alkoi minulla pahasti klorofylli virtaamaan suonissa, ja silloin tähän päivään on kotiin tullut uusia kasveja. Sehän ei ole uutta että olen kasvien perään, aina ollut.
Ei mitään kamalan exoottista tai vaikeasti kasvatettavaa, ihan normi tapauksia.
Noin viikon verran olen tehohoitanut kasvit, lehtiä on pimeyden ja kuivan sisäilman takia kuivunut, olen antanut lannoitetta ja osa on saanut uuden ruukun. Sellaista kuohkeaa kevyttä huonekasveille tarkoitettua multaa on vaikeasti saatavilla. Haluaisin aina laittaa käden sinne pussiin kokeilemaan minkälaista on.
Nyt suurin osa kasveista on saanut olla kasvivalojen alla toipumassa pimeästä talvesta. Kovasti olen leikannut ja siistinyt.
Vesilaseissa on pistokkaita, toivottavasti tekevät juuret niin pääsee taas istuttamaan.
Osa kasveista:
Sulla on monenlaista siinä! Itse en ole ostanut viherkasveja kotiin pitkään aikaan, mutta lahjaksi saan niitä joskus. Viimeksi sain flamingonkukan.