Isovahakukka, Cerinthe major

Lueskelin tän ketjun läpi ja jos esikasvattelee niin miten voi välttää tuon riukuvarsi ilmiön? Viileää ja valoa? Miten lannoitus? Tarviiko esim. normaalia enemmän/vähemmän?

Riukuvarsia olivat minulla viime keväänä, vaikka kasvatin viileässä ja valossa(Miikos ne näkikin), mutta lopputulos oli aika tuuheat kasvit ja kauniit kukatkin. Ainoa, missä aion nyt tehdä edellisvuotta viisaammin, on, että istutan ne ruukkuun tai sitten kylvän suoraan ruukkuun.

Minä olen aina kylvänyt suoraan maahan aika myöhään ja hyvin ovat kerinneet kukkia.

Hitsi,löysin isovahakukan siemeniä,olin laittanut ne talteen :wink: Kylvänkö ne nyt sisälle vai keväällä ulos ?

Nyt sisälle.

Kiitos Kurpitsa,tee sitten niin !

Oliko tuo mulle, vai olitko ulkona ja sanoit itsellesi…nyt sisälle ;))

Hih =)

Täytyypä nämäkin mennä laittamaan. Nyt.

Miten niistä sitten saa tanakoita taimia, jos nyt kylvää, viime keväänä oli sellaisia honteloita lipputankoja ja vankistuivat vasta kesällä joskus ulos päästyään?

Juuei, en kyllä vielä laittaisi minäkään.heh.

Kyllä niitäkin voi latvoa.

Mullassa ovat vahakukan siemenet, kiitos Viherpeukalo, sinulta ne siemenet sainkin , kerron sitten tuottiko tulosta :wink:

No hyvä, kylvän omani vasta vähän myöhemmin tai peräti suoraan ulos huhtikuun lopulla.

Tässä on tämänhetkinen tilanne vahakukasta, niitä on enemmänkin, tais kaikki itää.

Minä pari päivää sitten vasta kylvin.

Minä kun luulin että mun vahakukat on komioita mutta sitten näin satuesin kukat=O Ompas mun ihan ruikkuja!

Jokos voisi ulos kylvää nämä?

Kylvin jo, ulos ja harso päälle. Kasvakoot siellä sit.

Ei ole itäänyt ensimmäistäkään vahakukkaa meillä.

Tässä miun kuivuudesta kärsineet. Kylvetty 21.3. Ovat tietokoneen vieressä johon aurinkoisina päivinä porottaa tosi kuumasti.

Jaahas - se nimetön, jota olen pitänyt vahakukkana, ei sitten näytä olevankaan vahakukka. Eli ei ole minullakaan vahakukkaa :confused: