(Kukkasipulit ja mukulat)
Onko kenelläkään kokemusta, vinkkejä tästä kukasta? Meninpä tuommoisen ostamaan...
(Kukkasipulit ja mukulat)
Onko kenelläkään kokemusta, vinkkejä tästä kukasta? Meninpä tuommoisen ostamaan...
Minulla on jaakopinlilja parhaillaan talvilevollaan. Hyvä kun muistutit, pitääkin siirtää se viileään. Viime keväänä ostin, se kukki 4vk kuluttua istutuksesta. Kesän lannoittelin ja annoin olla runsaassa valossa. Syksyllä vähensin kastelua ja pikkuhiljaa lehdet kuihtui. Saas nähdä, suostuuko kukkimaan toista kertaa minun hoidossani.
Nyt on Eka Vekaran nimikkokukan sipuli (sivusipuleineen, heh…) hankittuna täälläkin. Toivottavasti saan sen kukkimaan, se on ihana!
Jaakobinliljani kukki sitten viime viikolla. Komea oli!
On se hieno!
Minulla vasta aloittelee kasvuaan, kun istutus jäi vähän myöhäiselle...
Pakko on kysyä: olenko istuttanut liian syvään...?
Noin syvällä on minunkin sipulit.
Kyselenpä kun kukkanen on uusi että että… Mitenkäs lannoitus? Kukinnan jälkeen runsaasti kunnes kuihduttaa lehdet? Vai menikö ihan metsään? ;D
oliko se niin, jos jaakobinlilja kasvattaa ensin lehtiä niin se ei sit kuki? eli tämä ei kuki vielä tänä vuonna?
Aika raaskun näköinen lilja on kukintaa aloittaessaan
... mutta (ja vaikka rakastankin kaikkia kukkivia kasvejani) ei meillä ole yhtään näin ihanaa ennen nähty (samannimistä ihmisentainta lukuunottamatta)
Kerrankin telkkarista näkyy jotakin todella kaunista...
LukinLilja, oletko saanut omasi herätetyksi ruususen unestaan kevääseen?
Kannoin juuri omani roskikseen, yritti kovasti kasvuun lähtöä, mutta ei sitten kuitenkaan jaksanut alkua pidemmälle… täältä saa apua ikävään, intopiillä ja heedulla kauniit “jaskat”
Juu on jaakopinlilja herännyt jo minullakin. Mutta pahasti näyttää siltä, että se ei aio kukkia, kun tekee jo lehtiä En varmaan lannoittanut sitä tarpeeksi viime vuonna.
Ostin eilen puutarhamessuilta jaakobinliljan eli sprekelia formosissiman. Istutin eilen ruukkuun. Missävaiheessa alan kastella? Miten hoidan?
Orkidea, jaakobinliljaa koskeva viestisi on nyt täällä jo olleessa ketjussa kuten mai-leekin ehti aiemmin jo opastaa.
En minä tuota jaakopinliljaani osaa hoitaa! Taas se tekee vaan lehtiä. Intopii, saat tulla hakemaan pois, jos osaat hoitaa paremmin.
Jaakobinliljani oli tehnyt ihan hirmu määrän sivusipuleita.Huomasin tuon multaa vaihtaessani. Osaako kukaan valaista mistä tuommoinen ilmiö johtuu? Minusta tuo ei ollut edes syvälle istutettu.
Joku kyseli taannoin minkälainen kukka on Jaakopinlilja,nyt se on tällä sivulla,osasin yhden kuvan laittaa,mutta useamman kuvan laitto ei onnistu,ei sitten millään.
Kukkahörhö, siirsin viestisi tänne jo olevaan ketjuun koskien Jaakobinliljaa
Jaakobinlilja, Sprekelia formosissima.
on perinteinen kasvi, jota on kasvatettu sekä puutarhakukkana että sisäkasvina. Kukka on hehkuvan punainen. Jaakobinlilja viihtyy valoisassa muttei välttämättä paahteisessa paikassa. Se viihtyy ruukkukasvina myös puutarhassa.
Jaakobinlilja talvetetaan viileässä, mutta ei pakkasessa. Talvehtimisen jälkeen se kukkii 3-4 kk istutuksesta.