Jättikasvikset

Ovatko kaikki muut jo saaneet jättikasviyhdistykseltä siemenpaketin?

Onko siut unohdettu?
Tänne tuli 15.3 olitteko silloin juuri matkalla? Ajattelin vaan että jos on mennyt mainoksien seassa hukkaan?

annemamma, tullut jo tännekin samoihin aikoihin kuin kurpalle, ehkä pari päivää myöhemmin. Tuli sellaisessa A5-kokoisessa kirjekuoressa.

Täällä myös punajuuri, tomaatti ja kurpitsakisaan ilmoittautuja.

Kertokaahan lisää punajuuren kasvatuksesta. Onko hevonpaskaa ja kompostia siihenkin ok?

Tarviiko se tilaa vai voiko kätkeä kurpitsapenkkiin? Tilaa on siis kohtuuttoman vähän tähän harrastukseen.

tuletko tuonne punajuuri"penkkiin"?

Juu,

kyllä ne mainitut tiedot toimi CV:ssä, eikun töihin reilun kahden viikon kuluttua…Eihän tässä kerkkee kohta itse kasvattaa mitään…

Parhaat onnittelut tamsku !

Todella hienoa! Onneksi olkoon! Pysytkö paikkakunnalla vai muutatteko.

Onnea uudesta duunista, Kurppa (ja moni muu) kenties toivovat, että työpaikka on vyöhykkeellä seitsemän 

Ei toki, pelkään että Tamarillon syksyn lannoitukset menee hukkaan;)

Tamarillo nyt kasvattaa vaikka pervekkeella 300 kiloisen.

Borgåssa pysytään toistaseksi, duuni vähän kaempana mutta reilusti järkevän työmatkan sisällä. Työnkuva kelpaa mulle paremmin kuin hyvin, sopivan vihreetä myyntiä etupäässä B-to-B asiakkaille, jonkin verran tulee multaakin kynsien alle kauden aikana…

P.s ei tomaatit kasva 300 kilosiksi.

Nyt kun löytäis ne tomaatin siemenet jostain iltakylvöä varten. Punajuuri ja jättilanttu mennee multiin huomenissa.

Outoa, huhtikuu ja mitään en ole tänä vuonna vielä kylväny, en edes mitään taviskasveja… Viimeksi yhtä myöhäinen aloitus ollut joskus -90 luvulla.

tamarillo, kunhan olet tämän vuoden punajuuren saanut kylvetyksi, niin kertoisitko, mitä lopulta teit viime vuoden jätistä (uusintakuva sivulla 7 tuossa edellä) olikos se kunnolla punavärinen - kuvassa vähän pliisu - ja hyvän makuinen vai vaan isokokoinen.

Jättikaalen taimet on nyt koulittu ja punajuuret kylvetty. Kohinaa kuuluu mullasta, tarkoittaakohan se hirmuista kasvua?

kolme jättis punajuurta tulossa täälläkin. Laitoin multaan heti kun siemenpaketti tuli. Nyt mullattu kolme kertaa ja ensimmäiset oikeat lehdet tulossa. Tomskujen kanssa huonommin, vain yksi iti jä surkea reppana vielä. Chili Big Jim myös kasvamassa.

Minä lähden liikkeelle kahdella jättipunajuurella. Toinen itänyt, toinen pääsee multiin tänään tai huomenna. Nämä kun ovat pyöreämmän muotoisia kuin se tamskun kuvassa oleva, niin voiko olettaa että juuri ei tarvitse niin isoa multatilaa (tottakai tarvitsee ison joka tapauksessa)  vaan kasvu jakaantuisi  leveyssuuntaan? Raksutus vaan käy kun mietin kasvatusastiaa ja/tai paikkaa noille.

Mie meinaan uhrata nurkan kasvarista, kun se on ainut paikka missä on kunnon multasyvyys ja sinne saa jo ajoissa kasvamaan.

Kasvarista neliön tila on paljon… mulle liian iso uhraus.

Kasvatusastiaksi iso ja syvä laastipalju. Sen voi pitää kasvarissa alkuun ja sitten kantaa pihalle johonkin passeliin paikkaan myöhemmin, onnistuisiko sellainen sulla? Noin itse meinasin tehdä ainakin toisen taimen kanssa.

Vaalea oli liha noissa mun viimevuotisissa pitkulaisissa. Rosvopaistimonttuun foliossa jälkilämmölle tunniksi, hyvää siitä tulee. Yläosasta vähän puutunut, juuren puolelta oikein pehmeää.

Pyöreetä ja pitkulaista tälle vuodelle, pusseissa vielä odottelee. Ja eiköhän tuo pyöreäkin paalujuurta työnnä, en kovin matalassa saavissa koittais kasvattaa.