Jättikaaleja joillakin Pitää yrittää kyssäkaalilla panna kampoihin !
Tää nyt ei varmaan ole mikään ennätys suuri paprika, mutta kyseisellä lajikkeella varmaan voi saada aikaan jättiläisiäkin. Lajike on Heavyweight Hybrid.
Lajikkeesta ei ole tietoa kun se paprika ostettiin vaan syötäväksi vihannestorilta 3 vk sitten Italiassa. Sen painoa en tiedä, mutta ison kämmenen kokoinen oli hyvinkin, ja syötävän hyvän makuinenkin vielä. Eli samaa luokkaa kooltaan kuin tuossa edellisen viestin kuvassa.
Ykköspunajuuri tarvii tuentaa, kakkonen jurnuttaa purkissaan, kolmas ei itänyt lainkaan ja tänään kylvän loput muruset kolmosen kanssa samaan purkkiin. Sillä konstilla ne itää kaikki ja taas ollaan ongelmissa.
Perässä tullaan. Pikkasen pääsi kuivahtamaan viikonloppuna.
Torstain kylvöistä lantut ylhäällä, jännä nähdä kuinka noi kasvaa, Alaskassa ovat päässeet reiluun 40 kiloon asti. Olishan tuollanen 10- kiloinen jo aika muhkea. Punajuurista ei vielä tietoakaan. Tomaatitikin ruususen unessa mullan alla.
Eilen istutin ensimmäisen punajuuri vauvelin kasvariin, riski iso, mutta tänään näytti jo paljon terhakkaammalta. Eli suoraan maahan. Tosin siellä on jo myös liiaksi venyneet maissitkin jo maassa, eli uskalsin sinne sitten jätinkin laittaa.
Ensimmäinen Jorma nosti tänään päänsä mullasta, jännityksellä odotan tulevaa. Aivan vieras tapaus ja jos jollakulla on kasvatus vinkkejä, niin saapi auttaa. Itselläni oli kaksi siementä ja laitoin 8.4 hetkeksi likoamaan, sitten paperiin ja pussiin yöksi ja 9.4 multaan. Saunan lattialla ovat olleet koko ajan, jossa lattia lämmitys, plus saunottu melkein joka päivä. Muita vinkkejä ei ole. Toivottavasti toinenkin itää.
Tuosta tuli mieleen kun kaverini aikoinaan sai pojan. Nimeksi tuli Jorma ja kun nappula opetteli sanomaan ärrää, hän esitteli itsensä: RRRRoooma.
Arvatkaas kumpi on pitempi, vielä elossaolevien vai jo kurjuuteen kuolleiden jättitaimien lista?
Täytyy varmaan käydä toi mun lannotusohjelma pilkunpaikkojen kohdalta uudelleen läpi.
Lantut/kyssäkaalit kaikki henki pois, jättivesimelooneja ei tälle vuodelle, punajuuret siinä ja hänessä pääsevätkö maahan asti. Kohta pitäis laittaa itämään tuo ainoa jättikurkun siemen, stressikahva kaakossa koska se ainokainen poimittu 8 kilon kurkusta.
Tomaatit vielä pieniä mutta niistä voisi olla lupa odottaa…Jytkyä. 2kiloa vaakaan syyskuun alussa?
Missäs jamassa muilla, mitään mielenkiintoista taimella?
Täällä on kaikki itänyt mitä laitoin. Punajuuria kolme, kaksi Jormaa ja pari rupikurppaa (ne annan pois).
Onpa hyvän näköinen toi Kurpan punajuuri! Milloin se on itänyt, muistatko? Mulla on molemmat viikon välein (25.3. ja 3.4.) itämään laitetut taimet ihan heiniä edelleen, ei oikeen mitään kasvua.
Ne on maitotötsissä ja tunnetusti en hallitse niissä kasvattamista kastelun puolesta
25,3 on kylvetty, eli jotain 29.3 itänyt?
No kunnon jälkijunassa tullaan täällä sitten noiden omien kanssa, harmistus. Kasvivalo on niillä ollut päällä koko ajan ettei se siitä ole kiinni. Hitsit, varmaan liikakastelua taas vaikka kuinka yritän olla varovainen. Lopetan sen niiden kastelun kohta kokonaan
Muoks, mitä meinaat rupikurpilla? Marrowtako? Minulla se vielä odottaa multaan pääsyä vähän aikaa.
Mun punajuuret on onnettomia, honteloita ja lörppiä. Ei taida niistä tulla mitään. Yhdistyksen siemenkirjeestä laitoin kaikki itämään, vain kaksi iti.
Ja mun jättikaalet ei veny ei vanu. Viidestä alusta enää 2 hengissä
Punajuuri voi kasvarissa hyvin
2 punajuurta kasvarissa ja viimeinen taimi laitettu kuormalava kehikkoon, siinä kaksi kehikkoa päällekkäin. Tämä viimeinen on selvästi pyrähtänyt kasvarissa olevat. Olisiko niin, että punajuuri tykkää kylmistä öistä ja muutenkin viileämmästä ilmasta kuin kasvarissa olevat.
Kurpan punis näyttää ihkulta , päätti mun tyttäreni hetki sitten. Niin minunkin mielestä.
Piko, multaa ne sirkkoihin asti, tukevoituu kummasti. Mullakin vasta ekat oikeat lehdet mutta kerkeää hyvin.