Jouluruusun piha (II)

Tästä se alkaa: tervetuloa virtuaalivierailulle pikku pihallemme.

Tällaista tänään. Ei niin kovin hienostunutta mutta syksyisen rehevää.

Konnanyrtit kukkivat.

Sama lähempää.

Voi kun sinulla on kauniita kukkasia

Kiitos, Jadelila. Tämä kuvien siirto vain on yllättävän hidasta, mutta enköhän minä pikku hiljaa onnistu kyllästyttämään teidät kuvillani. Sitkeästi ja pari kuvaa päivässä.

Siinä kyllä kerkiää toisia tekemään kun laittaa tänne kuvia =)

Valkoinen konnanyrttikin haluaa esittäytyä.

Leimuja ja daalia sävy sävyyn.

Ah, niin täysin väärin ja yhteensopimattomasti tällainen riemureetta kaikkien noiden hempukoiden rinnalla. Mutta hän näyttää viihtyvän.

Näistä minä pidän - heisiangervo Diabolo ja metsäkatkero.

Ja sama lähempää.

Valkoalpissa on hienostunutta kauneutta.

oijoi miten kaunis tuo konnanyrtti, vallan uusi tuttavuus mulle!

Ja oliko neilikkaruusuja tuolla alkukuvissa?? Jos oli, niin miten olet sen leikannut?? Kaikki näyttää niin vahvalta ja rehevältä ja ihan uusia kasveja minulle. Riemureetta- leimuyhdistelmä on minullakin juuri noin , enkä tiedä uskaltaisiko hajottaa...

kieli ulkoaIhanaa saada kuvia sun pihastas, tahtoo paljon lisääkukkais pyöritystä.

Pari kuvaa päivässä hyvä vauhti - riittää ihasteltavaa pidempään. :slight_smile:

Riemureetta :smiley: Mikäkö leimu on oikealla leimu-daaliakuvassa kun on tuollainen pikkukukkaisen näköinen?

Mukava kun tulee kuvia, tuolla toisaalla on jo ilmennyt, että vakavasti otettava puutarha-alan harrastaja on kyseessä joten mielenkiinnolla odotamme lisää :smiley:

Olivat neilikkaruusuja tuolla alkukuvassa, tai siis yksi neilikkaruusupuska. Olen leikannut siitä yleensä vain kuivuneita ja huonoja oksia pois, mutta nyt puska näkyy venähtäneen jo niin korkeaksi, että täytyy ehkä lyhentää keväällä. Ovatko kuvat muuten sopivan kokoisia ja latautuvat koneillanne normaalinopeudella?

Heksu, olen ostanut tuon leimun nimellä Phlox paniculata Fancy Feelings.

Näistä galtonioista pidän. Ne talvehtivat mukuloina kylmiössä ja siirrän ne purkkeihin esikasvatukseen huhtikuussa.