Kaarnikan pihalla

Joo, tuo maja on muuten ihan kiva, mutta nokkoset näyttää viihtyvän siellä. Pitäis kehitellä jotain sinne pohjalle.

Ihana idea laittaa pajulinnut kesäkukkia nokkimaan  ja se possu on silitettävän suloinen.

Onko sinulla kulkureitit soraa, mursketta vai mitä? Minkälaista sen hoito on ja onko se tiivistynyt? Kysyy itse pinnoitetta miettivä.

Kaarnikalla on hyvä näppituntuma pajun suhteen. Ja tuo lauta-aita isojen puiden alla on niin upea. Tulee heti sellaista Tsehovilaista tunnelmaa.

Kulkureitit on kivimursketta. Itse en ole tiivistänyt sepeliä millään lailla ja ihan hyvin on pysynyt ainakin vielä. Varmaanki tulis ihan hyvä, jos täryyttäis pinnan tiiviiksi. Hoidosta sen verran, että puhallan pinnan lehtipuhaltimella keväällä ja syksyllä. Isommat risut kerään käsin. Pari kertaa kesässä käyn pinnat rikkis myrkyllä läpi( jos on tarvis) tai sitten kitken jos jotain ilmaantuu. Puhtaana on pysynyt.

peurankelloa ja idänunikkoa

muutama laukka...

Oiskohan tuoksukurjenpolvi? Taustalla kuitenkin verikurjenpolvi

Tässä tällaista reunusta. Tein tämän viimekesänä, joten sammalleimut eivät ole vielä kovinkaan uhkeat.

vuorikaunokki

Yläilmoista otettua kuvaa...

Onpa ihana tuo vihermaja vai miksi sitä kutsut? Siis tuo "kasvihuone"kieli ulkoa. Onko se itse suunniteltu? Ikkunat taitavat olla myös takana?

Joo kasvihuone on itse tehty ja suunniteltu vanhoista ikkunoista jotka jäivät ylimääräisiksi kun
vaihdettiin uudet. Lasit on myös takaseinällä. Pistänpä kuvan vähän lähempääkin

Tällainen ruusu kukkii parhaillaan

Tämä idänunikko kukki viimeviikolla . Kukka alkaa olla jo parhaat hetkensä nähnyt, mutta silti kaunis.

Tämä on jokin yksivuotinen kukka. Viimekesänä kylvin sitä ja näkyy lisääntyvän itsestään siemenistä.

Tässä ruukku istutuksia. (kivat nuo romut tossa takana)

orvokkeja ja jotain yksivuotista tämäkin kylväytyy näköjään itsestään. Takana jotain kurjenpolvea.

kurjenpolvi ja akileija

lehtolaukka