Nyt minun työpöytä on tullut yöllä saksasta Turkuun. Saa nähdä tuleeko maanantaina.
Minun ei ole tarvinnut kuittaa paketteja, kun tuodaan kotiin, koska se iso mies tuntee jo minut.
Olen tainut tehdä sille töitä.
Kohta pääsee ompelukone ja saumuri siihen pöydälle.
Nyt tein taas kesähousut, mutta maastokuviot.
Vöyrinpaita “yleisön pyynnöstä”.
Tulipa just tehtyä taas uusi t-paita. Eipä mennyt montaa tuntia.
Syntymäpäivälahjat alakoululaisille. Pitkä tyyny kierrätysmateriaaleista pojalle ja sormikkaat tytölle. Ohuesta langasta neuloin, ketjuvirkkauksella viivoja, helmiä koristeeksi.
Nyt sain pitkän takkini valmiiksi.
Mä tykkään tästä kyllä kovin, tulee varmaan ihan lempitakki.
Taskut on vasta harsittu, koska jakku on vielä kostea loppuhuuhtelun jäljiltä.
Takki on polven yläpuolelle asti pituudeltaan.
Mallin kuvio on afmaeli, muuten oma sovellus, halusin taskut, koska kätevä heittää kännykkä tai avaimet, tai ihan vaan lämmitellä käsiä.
Ja langat on siis suoraan tilalta haettua 100% suomenlampaan villaa ja onkin ihanan pehmeää löyhän kierteen ansiosta.
Napit on kookosta.
Lankaa meni ruskeaa himpun vajaa 400g, valkoista n. 70g , mustaa n. 80g ja harmaata vähän vajaa 100g.
Hieno on villatakki ja kaunis malli. Minulla Merino langasta ,viides pusero nyt tekeillä mutta pitää kutomiset laittaa paussille kun pihahommat kutsuu Tytär haluaisi pitkän villatakin mutta en uskaltanut luvata kun hirvittää aukileikkaaminen kun en ole sitä koskaan tehnyt. Kumminkin iso homma jos menee plörinäksi.
Olen nyt kaksi tehnyt leikkaamalla. Olen myös niin arka, että vetelin 4 kertaa ees taas siksakkia. Jossain väitettiin että se ei jousta ompelun jälkeen, mutta ihan hyvin joustaa.
Kastelun jälkeen olen siistinyt hapsut siksakin viereltä, niin ei mun mielestä tarvii mitään narua peitoksi päälle, vaan asettuu ihan nätisti.
Noissa nappilistoissa on vähän sumplimista, että saa saman verran silmukoita samalle matkalle.
Minulla oli 10cm välein merkit ja jätin joka 4 silmukan väliin kun poimin nappilistaa. Minulla oli meinaan tiheys 18 silmukkaa ja 24 kerrosta, niin en voinut jokaista poimia, että ei aaltoile.
Ei mun mielestä ole vaikea, mutta kauhean liukkaille langoille ei suositella. Nämä täysvillaiset huopuu vähän muutenkin helposti ittekseen, niin ei helpolla purkaannu.
Nyt alkaa minullakin kohta kesäaika. Yhdet sukat on jalkaterän verran kesken ja sitten kattellaan taas syksyllä.
Tein taas kesähousut.
En oo pieni, L kokoinen on takki.
Ja takin pituuskin on ihan just polvien yläpuolelle.
Olin kyllä itsekin yllättynyt, miten paljon tuosta tulee.
Olin varustautunut paljon isommalla lankamäärällä. se on aika löyhään kierretty, varmaan siksi niin riittoisaa.
No nyt jäi niin paljon lankaa, että teen vielä yhden paidan ennen kesätaukoa.
Kaikki pihassa on jo leikattu, siivottu ja haravoitu, niin pari viikkoa malttaa uhrata paidalle, varsinkin kun on luvattu kovin kylmää, sateista ja tuulista ensi viikolle.
Tein miehen vanhasta talvihaalarista pojalle takin. Yläosa oli hyvässä kunnossa, mutta lahkeet edestä hajalla. On tainnut olla käytössä hitsatessa tms. Keinokuitu ei kestä kipinöitä.
Bonuspaita Jenna K Maailman synty.
Piti jo lopettaa tälle keväälle, mutta kun on aika viilee , piha siivottu ja lankaakin jäi yli.
Vähän poimuja näkyvissä. Kastelin paidan illalla ja laitoin lattialle pyyhkeelle asettumaan.
Oli sitten Repekin asettunut yöllä, paidan päälle makaamaan. :w00t:
Meinasin alkuun tehdä mustalla nuo tiput, mutta mustaa oli liian vähän jäljellä.
Minä sain yhden shaalin kudottua viimeviikolla ja eilen mattoa kutomaan, taas!
Luotolainen tikkuri valmistui tyttärelle. Ei ollut ihan yksinkertaisin malli, mutta toinen meneekin jo varmaan sujuvammin.
Tässä osa kevättalven käsitöistä
Tähän sain upotettua ksikki loput monivärilankojen jämät.
Toinen puoli perinteisrmpää.
Luotolainen tikkuri suomalaista lampaanvillaa. Oli sopivaa helleaskartelua?
Kaksi tikkuria olen jo tehnyt ja kolmaskin on tekeillä. En näköjään osaa lopettaa.
Mä olen kuullut puhuttavan tikkureista, monikossa. Tumppuja tarkoittivat.