PlantNet sanoo 45 % todnäk kanadanyrttiputki?
Tässäpä minun hankikylyvöjä,nimilaput on muttei nimiä
Mullan päällä pihilajan kukista tippunutta roskaa.
Nuo ekat eli karvaisemmat voisi olla sinivaleunikon penskoja.
Tai kesäpäivänhatun? Nekin ovat karvaisia.
Mulla on hohtopiikkiputki taimet kans karvasia. Olin sentään siihen nimen laittanut.
Voisiko karvaiset olla harmaakäenkukan?
Hihtopiikkiputki vois olla.Kesäpäivänhattu kans jotenki muistuu.
Harmaakäenkukkia on jo toisessa rasiassa.
Enoo kykyvänny valeunikoja.
Paa tänne listaa niistä kylvöistäs joista et varmasti tiiä nimilappujen perusteella. Siemenkirjeestä varmaan siemenet sulla ollut. Kyllä silleen rankkaamalla hyvinkin löytyy oikee - todistettu useeseen kertaan pentissä se metodi.
Joo,siemenkirijeestä nuo kaikki on.
Yli puolet purkeista on tyhyjiä ja näyttäs ettoon innoissani laittannu kahteen keltaseen rasiaan samat
Löysin pihan takareunaa kitkiessä kasvin joka herätti kiinnostuksen heti. Tanakka, pensasmaisena kasvava. Lens ei tunnistanut, tarjosi horsmaa ja rakuunaa ynnämuuta väärää. Myös jotain akvaariokasvia ehdotti, sen kuva ehkä lähinnä oikeaa.
Kasvin väri on vaaleanvihreänkeltainen, se ei toistu oikein kuvassa. En oo sinne paikalle mitään perennoja laittanut joten luonnonkasvi saattaa olla. Vuorikaunokkia mm. kasvaa siinä ympärillä.
Normistihan se paikka on rutikuivaa metsäistö pohjaa. Saattaa olla ettei toi oo noussutkaan maasta mun täälläoloaikana aikasemmin, tänä vuonna vaan on tullut vettä niin paljon että nyt näyttäytyi?
Voisiko olla kurjenkello? Ihan hatusta vedän.
Kurjenkellolla on kapeammat lehdet?
Ei oo mikään kellokukka, ne on hentosia. Tää on tanakka.
Joku asteri?
Syysasteri.
Mulla on astereita (joko elokuun- tai syysasteri), niiden varret on erilaisia - ohkasempia. Toi väritys on myös outo, kellanvihreä. Musta vaikuttais ettei toi tosta enää korkeemmaks ole kasvamassa, ja on nyt alle puol metriä. Reilusti alle, siltä muistikuva tuntuu.
Viimeisin Lens sanoi että “saattaa olla jokin ruohovartinen kasvi, kuten rakuuna, vesitähdikit tai karttulehdet. Tarkkaa lajia on vaikea määrittää pelkän kuvan perusteella”.
Kerro sitten, mitä tuli!
Kasvaako se kuvassa näkyvä kaunokin nupun näköinen tuosta kasvista? Jos se onkin jostain ravinteiden saannista kärsivä vuorikaunokki ja siksi on noin vaalea?