Kasvihuone: lisäsuojaus muovilla tms

juu, kynttilöitä olen polttanut astiassa (lasit olivat syksyllä nokiset) kaksi 200 l mustaa saavia on nyt täynnä vettä ja silikonilla nurkat tiivistetty, on vain vielä niin pahuksen kylmää täällä sisäsuomessa, ettei aamulla töihin lähtiessä voi mitään kasvihuoneeseen viedä, iltapäivällä käyvät taimet ulkoilemassa jos ehdin ajoissa...  pilvisenä päivänä ei tahdo lämmitä vesikään

Kuplamuovit on nyt viritetty ja kasvarin lämpömittari kertoo, että kyllä kannatti. Aikamoisen hirmuinen näpertelu sinänsä, tuulisen ja kylmän päivän puuhaa. kiinnitykseen saatavat valmiit nipsut olivat ehdoton apu, silti verhonipsuihin piti turvautua eli olisi pitänyt hankkia 2 kpl 10 kiinnitinpussia.

Hei kertokaas asiasta tietämättömälle että mikäs juttu tämä kuplamuovin käyttö oikein on? Onko se sitä samaa mitä on paketeissa pakkausmuovina vai onko jotain ihan erityistä kasvihuoneiden kuplamuovia?

Tuon tuplamuovin ymmärrän kyllä Siksiköhän täällä oli joku laittanut lasiseen kasvihuoneeseensa vielä toisen kerroksen muovista? Ihan vain eristykseksi?

Mulle teki viime keväänä isäntä kasvihuoneen joistakin kennolevyistä joita saimme ilmaiseksi, katoksi ja oveksi laitoimme vanhaa kasvihuonemuovia. Hyvin pelitti eikä vielä ainakaan ole romahtanut vaikka talvella välillä lumen alle jäikinsilmän isku

Samaa tavaraa kuin se pakkauksissa olevakin. Kuplamuovia tosin kyllä saa erikokoisilla kuplilla ja isompia kuplia mun "kasvihuone" -kirjassa suositellaan. Se on vaan lisälämmöneriste (tai sen sisältämä ilma oikeammin) pidentämään käyttöaikaa noille kasvareille.

En minä ainakaan ole kuullut mistään erityisestä kasvarikuplamuovista.