Hmm… Lähdenpä tästä kaivelemaan harvemmaksi, puolella neliöllä on kai neljä tainta! Ovat vielä niin pikkusia, mutta uudessa penkissä pitäs olla ihan kelpo olosuhteet hyvälle kasvulle. Kiitos avusta!
Balkaninkellokki ensimäinen kukka ,muuten onko monivuotinen ,tämä on minun ensimäinen kasvattini
Se on kaksivuotinen, mutta ainakin minulla kylväytyi itse ja taas kukkii
Jos viitsii nyppiä kukkineet kukat pois pysyy nättinä pitkään, muuten on vähän sottuisen näköinen.
kiitos tiedoista sillä on ihan oma nurkkaus missä saa sit rauhassa siementääkin.
Oisko kellään kuvaa balkaninkellokin siementaimesta? Viime kesänä mulla oli yks taimi joka kukki, talvi kuitenki korjas sen taimen. Nyt siinä sen taimen paikalla kasvaa jotain ja ihan mahoton, mutta en tiiä että onko ne balkaninkellokkia vai mitä…
Jos sinulla on ollut kukkiva kasvi ja se on saannut vapaasti siementää niin taatusti niitä siementaimia on vähän siellä ja täällä, jollet ole niitä kitkenyt . Se on kaksivuotinen, joten kukittuaan kuoleekin pois.
Kuvankin saat huomena,jollei joku nopeampi ehdi ennen.
Täällä on minusta jatkuvasti muissa ketjuissa kyselty…mikä taimi/kasvi? Ja niissä on ollut balkkaninkellokin taimia en nyt vaan muista, missä
Tässä nyt on takuuvarmasti Balkaninkellokki ,…
mutta samasta pussista kylvin ja siirsin toiseen penkkiin taimena , onko sama ?
Irsa, ei oikein näytä samanlaiselta, kävin katsomassa omiani, kaikki nuput roikkuu alaspäin ja tuossa ovat pystyssä.
satues , kumpikin kukkii eka kertaa , miekin tuumailin,… olisko tuo toinen maariankello valkoisena ?
Irsa,vois olla maaria, sitä mulla ei oo,joten siitä en sanoa mitään, katsoin kuvista, sillä on nuput vähän samanlaisesti, kun kuvassasi
Samaa kokoa on maarian kanssa , mulla on sinisenä ennestään , kukkivat samaan aikaan !
Balkkaninkellokki
Oliko tämä Balkaninkellokki?
Kaukasiankellokki
Tässä kuva kaukasiankellokeista. Näin ne kukkivat, kun olen antanut niiden hoidella kylväytymisen ihan itse.
Vaikka Kaukasian kelokki siementääkin, on sitä istutettu miulla moneen paikkaan. Kunhan jaksaa nyppiä kukkineet kukat pois jaksaa hän uusia tehdä tosi pitkään.
Rapun viereen hiekkaan kylväytyneet.
Siemenkirjeestä sain kaukasiankellokin siemeniä, tein hankikylvön ja hirvee taimimatto pääsi tänään koulittavaksi.
Nyt on taimia, kuhan siitä kasvavat.
Aivan ihanalta kuulostaa tää kukka . Ihmettelen et tää ketju on ollut niin kauan unohduksissa. No ei enää
Täällä kukitaan kovasti.