Olisiko tämä n. 6 m korkeassa verkkotolpassa. Tätä kasvia ei kosteus haittaa, kasvu vain reipastuu. Kasvualusta on reippaasti lannoitettua kompostia, niin siinä riittää ravinteita.
Mä laitoin tänä vuonna omani tomato-potiin, jossa on siis kasattava tukikehikko. Ohjailin ylös, alas ja ristiin, tuli aika tuuhea tästäkin, ja hyvä näkösuoja partsin kulmaan.
Kohta kukitaan täälläkin ![]()
Hyvä idea!
Toimii kyllä hyvin siinä. Mulla oli viime kesänä se ohjattuna juuttinaruilla ylös verhotankoon, ja kyllä oli sitten repimistä verhoista, katosta ja naruista. Tuossa se pysyy mukavasti aisoissa ja on jopa käänneltävissä ![]()
Mulla ei ole yhden yhtä nuppuakaan vielä! ![]()
Ei mullakaan ole vielä nuppuja ![]()
Lannoitattehan? Iso kasvi tarvitsee paljon ravinteita. Itse lannoitan nyt Kekkilän kastelulannoitteella*, jota menee reiluhkot 2 ruokalusikallista 10 ltr kannuun. Lannoitan pääsääntöisesti joka kastelulla, eli aina kun ei ole satanut. Kasvualustaakin lannoitin Puutarhan kevät nimisellä raemaisella lannoitteella keväällä. Kasvit on oikein reheviä.
*) vaihdoin Puutarhan kesästä tähän Kekkilän kastelulannoitteeseen, kun oli tarjouksessa halvempaa kuin Puutarhan kesä.
Varmaan pitäisi lannoittaa paljon enemmän. Yleensä kastelen kaiken rohtoraunioyrttivedellä, nyt se on jäänyt tekemättä kun on satanut niin paljon.
Pitääkin laittaa kunnon satsi vaaleanpunaista jauhetta ensi kastelukerralla.
Luulen, että tuo itse valmistettu “biokäyte” on kohtuullisen mietoa verrattuna väkilannoitteisiin. Sade vielä tekee omansa ja liuottaa kasvualustaa miedommaksi. Nyt vain lannoittelemaan tymäkämmin!
Täälä ensmäiset nuput,yks kohta aukiaa.